Tesco PLC.

Post Reply
User avatar
Nevercry.boy
Verified User
Posts: 4617
Joined: Mon Jun 25, 2007 6:47 pm

Tesco PLC.

Posts by Nevercry.boy » Sat Jan 21, 2012 1:03 pm

MKT 2.62 T
PE 9.06
Div/Yield 4.63/4.5

เปิดกระทู้ Lotus ไว้ครับรอดูว่าการ drop ครั้งใหญ่ในครั้งนี้ ซูเปอร์มาร์เก๊ต อันดับหนึ่งของอังกฤษ จะเป็นอย่างไรบ้าง?

เด็กผู้ชายไม่ร้องไห้
http://nevercry-boy.blogspot.com/

offshore-engineer
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2165
Joined: Sun Nov 21, 2004 9:04 am

Re: Tesco PLC.

Posts by offshore-engineer » Sat Jan 21, 2012 4:14 pm

หน่วยของ M.Cap เป็น pence ใช่รึเปล่าครับ ถ้าใช่จะเท่ากับ £27 billion ราคารีบาวน์กลับมาเล็กน้อยหลังจาก Buffett ซื้อเพิ่มมั้งครับ ถ้ามองจากผลประกอบการที่อังกฤษ ก็ต้องบอกว่าน่ากังวลครับในแง่ของเศรษฐกิจโดยรวมที่อังกฤษและยุโรป Tesco เป็น consumer staples ไม่ใช่ discretionary เมื่อไหร่ที่ผู้คนรัดเข็มขัดกับ consumer staples ก็น่าเป็นห่วงครับ Now everyone starts to feel the pinches.

Minimize risk through an in-depth knowledge. Buy at bargain price. Wait patiently.
http://valueinvestors.wordpress.com/

nanchan
Verified User
Posts: 2938
Joined: Thu Aug 14, 2003 5:50 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by nanchan » Sat Feb 11, 2012 10:41 am

เทียบกะwalmart mkt cap 211.99b us
tescoดูน่าสนใจกว่า ถูกกว่าพอควร ปันผลก็จ๊าบกว่าเยอะ
ดูอัตราการเติบโต ก็สูงกว่า กำไรก็โตกว่า
หลังจากเบิร์กไซ เค้าไปถือหุ้น ดูน่าสนใจเยอะขึ้น

ที่ราคาลดลงมาเยอะ ใช่เป็นเพราะsale tax Ukปรับเพิ่มขึ้นจาก17.5%เป็น20%รึเปล่า

เฝ้าดูไป โดยใจที่เป็นกลาง

nanchan
Verified User
Posts: 2938
Joined: Thu Aug 14, 2003 5:50 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by nanchan » Sat Feb 11, 2012 11:32 am

carrefour ดูจะไม่น่าสนใจเท่าไหร่ เพราะน้ำหนักมาทางยุโรปซะเยอะ ดูแววไม่ค่อยโตทางเอเชียซะด้วย
เห็นมาเปิดที่ไทย ก็สักแต่ว่าเปิดอย่างเดียว
http://www.carrefour.com/cdc/group/our- ... dwide.html

เฝ้าดูไป โดยใจที่เป็นกลาง

nanchan
Verified User
Posts: 2938
Joined: Thu Aug 14, 2003 5:50 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by nanchan » Sat Feb 11, 2012 11:53 am

สัดส่วนยอดขายก็ยังอยู่ในUKเยอะ เริ่มจะขยายมาทางอินเดีย
http://ar2011.tescoplc.com/pdfs/Overvie ... lights.pdf

UK เป็นประเทศที่ยังไม่ได้ใช้เงินยูโร

เฝ้าดูไป โดยใจที่เป็นกลาง

User avatar
โอ@
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 4244
Joined: Sun Mar 21, 2004 4:25 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by โอ@ » Mon Feb 13, 2012 2:44 am

Carrefour ตอนนี้เพิ่งเปลี่ยน CEO ใหม่หนิครับ
คนเก่าเล่นไปเปลี่ยนสาขาในฝรั่งเศสเป็นแบบใหญ่กว่าเดิม
แล้วกลายเป็นว่า คนอยากได้ของถูกมากกว่าได้ประสบการณ์การช็อปปิ้ง
กำไรก็เลยแย่ลงเรื่อยๆ เจอปลดไปเรียบร้อยแล้ว
กว่าจะกลับมาทางเดิมได้คงต้องใช้เวลา
แต่อาจจะเป็นช่วงแย่ที่สุดของ carrefour ก็เป็นไปได้นะครับ จาก 35 ลงมาเหลือ 18 ตอนนี้

_________

User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Thu Feb 23, 2012 9:59 am

Image

หุ้นเริ่มตกหนักๆ จากข่าวนี้

Tesco suffers Christmas sales fall

Chief executive says Tesco performance 'below our expectations and disappointing' – as underlying sales fall 2.3%

guardian.co.uk, Thursday 12 January 2012 02.32 EST

Tesco has delivered its worst Christmas sales performance in decades despite a high-profile £500m price cuts campaign to attract shoppers back to its stores.

Chief executive Philip Clarke admitted he was "disappointed" with the group's performance, which is the weakest of the four major supermarket chains over the important trading period. Analysts had predicted a 0.8% drop in underlying sales for the six weeks to 7 January but like-for-like sales excluding VAT and petrol dropped 2.3%.

Tesco was expected to have a tougher time that smaller rivals at Christmas due to its large clothing and homewares business which is the area where shoppers have been cutting back most. But Clarke was critical of the supermarket giant's domestic performance which he said was "below our expectations and disappointing".

The supermarket launched £500m price cuts campaign the Big Price Drop in September to reverse a trend of declining market share although it remains twice the size of its nearest competitor Wal-Mart-owned Asda, with more than 30% of the UK grocery market. At that time the retailer warned that sales would suffer in the short term as a pickup in volume was not expected to offset an immediate drop in cash taken at tills. Some analysts argue, however, that the marketing push has failed to capture shoppers' imaginations.

"We delivered a very good Christmas shopping experience for our customers but in a highly promotional market, the volume response to our increased investment into lowering prices did not offset the deflation it has driven," said Clarke.

Tesco said clothing and electricals sales rose over Christmas, with the latter buoyed by e-readers and tablet computers. But the retailer said like-for-like sales were still lower than last year when it blamed a poor performance on the Arctic weather which caused havoc for retailers.

http://www.guardian.co.uk/business/2012 ... permarkets


User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Thu Feb 23, 2012 10:07 am

Tesco calls time on megastores after profit warning shock

The market leader's first stumble in two decades exposed deep problems with its strategy of building giant out-of-town stores

Naturally, it wasn't supposed to be like this. When Sir Terry Leahy passed the Tesco leadership baton to Philip Clarke last year, the succession planning was described as "perfection" and investors sat back for another decade of financial success.

Instead, Britain's biggest retailer is reeling after its first profit warning in 20 years. About £5bn was wiped off the company's stock market value after the retailer confessed that its UK chain, which generates more than 60% of group profits, had been wrung dry to fund the creation of Tesco's global empire.

The chain's Christmas sales were the worst in decades and Clarke said Tesco needed to sort out basics like fresh food, product ranges, customer service and staffing levels, to win back shoppers who had defected to Sainsbury's and Waitrose, and even no-frills chains Aldi and Lidl, for their turkeys and sprouts.

Things were so bad Clarke quoted Nietzsche's "what doesn't kill us makes us stronger" as he briefed reporters. It was not about the Big Price Drop, the £500m price-cutting campaign that had failed to cut through a "noisy" market. No: the retailer had to tackle "long-standing business issues".

It was all so different last year. When Clarke took over, he said: "My job is to build on the terrific legacy I have inherited … that does not mean sweeping changes, a year zero."

Well, the clock was reset last week, with Clarke earning a seat in the Tesco hall of fame, albeit for the wrong reasons. The 16% fall in Tesco's shares was bigger than that recorded on Black Monday; Evolution Securities analyst Dave McCarthy has dubbed it "Tesco Thursday". He says: "We suspect that when investors look back, they will view this day as the day the market recognised the fundamental changes that are taking and have taken place. A profit warning is the last sign of a company in trouble — and they usually come in threes."

McCarthy adds: "Tesco admitted for the first time that it has long-standing problems around range, quality and service. It has slashed wage bills to try to preserve profits and that, like pushing prices up, is a short-term fix at the expense of future profits."

Over the past five years Tesco has increased the productivity of its UK store staff to record levels. The average number of full-time employees in a 40,000 sq ft superstore has fallen from 275 to 226. Kantar Retail analyst Bryan Roberts says the slide in store standards was evident in everything from the queues at the checkouts to customers carrying their groceries home in plastic cones designed for fresh flowers because the carrier bags had run out. "They probably cut too much from store budgets and service has declined. Grocery shopping doesn't have to be a traumatic ordeal. It can be a fun, engaging thing to do."

Of course, Tesco is not going bust. The supermarket made profits of £3.7bn on nearly £68bn of sales last year. The City was shaken only by the absence of profit growth forecasts when it had already punched 10% into its computers. But there was also another bombshell. Clarke was not sure Tesco needed any more of the sprawling out-of-town Extra stores it has spent so long battling planners to build – and that were vital in its conquest of Britain's retail sector in the 1990s. He didn't want to go as far as to label its more than 200 out-of-town hypermarkets as "white elephants" but said they were now a "less potent force" as electricals and clothing sales shifted online.

He has a point, but as all its rivals have followed it out of town, it was a shock for the sector to hear. As Alan Parker, the City grandee trying to rescue Mothercare, put it succinctly last week: "The whole retail market is restructuring at the moment, away from bricks and into clicks."

Tesco has also been hurt by stronger competition. After periods in the wilderness, both Sainsbury's and Morrisons are once again forces to be reckoned with, and even its smallest rivals – Waitrose and the discounters Aldi and Lidl – are setting the pace on growth.

Kate Jones, a director at brand consultancy Added Value, says another problem may be that customers do not necessarily "connect emotionally" with the Tesco brand: "Its stripped-down communications and focus on the money promise [discounts] does not resonate powerfully enough."

She adds: "Fuelled by the credit crunch and the squeeze on incomes, the likes of Aldi have started to make inroads into the British middle class in the way that they have in continental Europe."

Its indisputable success has given Tesco bragging rights about the calibre of its top executive team, but Leahy's retirement has triggered a changing of the guard, including the departure of Andrew Higginson, its former finance and strategy director, who will step down as head of its retailing services arm in September.

The Big Price Flop, as some analysts now refer to it, also suggests the British arm is missing the influence of Tim Mason, the group's deputy chief executive and Clubcard guru; he currently has his hands full with its heavily loss-making US chain Fresh & Easy.

One former executive argues the top team is depleted and weaker than when "Terry, Tim and Andy" ran the show, but adds: "Terry was always going to be a hard act to follow. He was a retail genius."

When Clarke, who first worked for Tesco in 1974 as a part-time shelf stacker while he was still at school in Liverpool, was appointed to succeed Leahy, their similar backgrounds and immersion in the business suggested they were cast from the same mould. Only time will tell if Clarke can have as much success.

http://www.guardian.co.uk/business/2012 ... megastores


User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Wed Mar 07, 2012 3:49 am

งบกำไรขาดทุน (ราย 6 เดือน) ย้อนหลัง ตั้งแต่ปี 2008

Image

งบ 02/28/12 ยังไม่ออก จะประกาศประมาณวันที่ 18 Apr 2012 ที่เห็นเป็นประมาณการของผม

Analyst Estimates จากนักวิเคราะห์ EPS ที่จะประกาศอยู่ที่ 0.34 GB pound ราคาหุ้นจะไปทางไหน น่าจะอยู่ที่งบที่จะประกาศว่าสามารถ beat analysis estimates ได้หรือเปล่า

Image


User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Wed Mar 07, 2012 4:48 am

ผลการดำเนินงานตามส่วนงาน

Image

-ใน UK มีสัดส่วนรายได้ 62% มียอดขายเพิ่มขึ้นปีละ 5% แต่กำไรเพิ่มขึ้นปีละแค่ 2%

-ใน Asia มีสัดส่วนรายได้ 15% ยอดขายเพิ่มขึ้นประมาณ 2 เท่าในสามปี (โตปีละ 24%) กำไรโตขึ้นเกิน 2 เท่า (โตปีละ 32%) จาก gross profit margin ที่ดีขึ้น

-ใน Euro มีสัดส่วนรายได้ 14% มียอดขายเพิ่มขึ้นปีละ 5% แต่กำไรเพิ่มขึ้นปีละแค่ 4%

-ใน USA เริ่มเปิด Fresh & Easy ในปี 2007 (มีร้านอยู่ใน CA, NV และ AZ) บริษัทคาดว่าจะ Break Even หลังเปิดครบ 300 สาขา ตั้งแต่เปิดมาขาดทุนสะสมไปแล้ว 700 ล้านปอนด์

ล่าสุดคาดว่าจะ Break Even ในปีนี้

Tesco CEO says U.S. business could break even this year

(Reuters) - Tesco's U.S. chain Fresh & Easy could break even as early as this year, the British supermarket giant's chief executive told the Financial Times in an interview published on Tuesday.

"I can see it's going to get through to break even," said Philip Clarke, adding Fresh & Easy was likely to break even periodically "in months of 2012 or 2013."

http://www.reuters.com/article/2012/03/ ... 9D20120306


User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Wed Mar 07, 2012 10:58 pm

-Tesco Bank มีสัดส่วนรายได้และกำไรประมาณ 2% เปิดดำเนินการปี 2009 ธุรกิจสวนใหญ่อยู่ใน UK มีลูกค้า 6.5 ล้านคน Transactions 1 ใน 8 ของ Visa และ Master card ใช้ผ่านบัตรเครดิตของ Tesco Bank ยังมีบริการหลักๆ เช่น ประกันภัยรถยนต์และบ้าน ให้กู้เงิน

มี profit margin เฉลี่ยอยู่ที่ 29% ไตรมาสก่อนตกลงมาที่ 8% เนื่องจากมีการตั้งสำรองเพิ่มขึ้น อีก 57 ล้านปอนด์

สรุปยอดขายทั้งกลุ่มโตปีละ 8% และกำไรสุทธิโตปีละ 6% ในสามปีที่ผ่านมา


nanchan
Verified User
Posts: 2938
Joined: Thu Aug 14, 2003 5:50 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by nanchan » Wed Mar 14, 2012 9:43 am

รายได้ในUK ยังเยอะอยู่พอควร กำไรเติบโตน้อยกว่า รายได้ ตลาดคงเริ่มอิ่มตัว การแข่งขันสูง บวกกับสภาพเศรษฐกิจปัจจุบันกำลังซื้อยังไม่ดี
มาทางเอเชีย ค่อนข้างดีเลยนะครับ การเติบโตทำให้กำไรโดยรวมโตได้พอประมาณ
ขอบคุณครับ สำหรับข้อมูล ผมยังอยู่ระหว่างติดตาม

เฝ้าดูไป โดยใจที่เป็นกลาง

nanchan
Verified User
Posts: 2938
Joined: Thu Aug 14, 2003 5:50 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by nanchan » Wed Mar 14, 2012 11:08 am

จากที่ดูค้าปลีกในต่างประเทศ ผมว่าเมือถึงจุดนึงที่เริ่มอิ่มตัว การขยายตัวยากมากขึ้น การแข่งขันเริ่มสูงขึ้น
ถึงตอนนั้น ตลาดก็ให้Peต่ำเช่นกัน ผมว่าค้าปลีกไทยก็ไม่น่าจะต่างกัน :)

เฝ้าดูไป โดยใจที่เป็นกลาง

User avatar
vim
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2613
Joined: Wed Dec 14, 2011 5:10 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by vim » Fri Apr 20, 2012 5:54 pm

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17767565

Five things Tesco got wrong
By Vanessa Barford
BBC News Magazine
Tesco's UK profits have fallen for the first time in decades. The supermarket giant hopes to boost its flagging domestic operation with a £1bn investment. But what went wrong?

"Shabby shops"

In the aftermath of the this week's disappointing domestic results, there has been much talk of store shabbiness and outlets having a dated, low-rent feel.

Tesco seems to acknowledge this, pledging to spend some of the £1bn on "introducing a warmer look and feel" to stores. It plans a "refresh or refit" of 430 existing stores, at a cost of £400m, to make them rather less clinical and intimidating.

It has also promised to take on and train 8,000 new staff for its existing stores. , rising to 20,000 over the next two years.

The critics have noted that Tesco's staff per 1,000 sq ft of selling space had fallen from 6.3 six years ago to 4.8, putting it behind its main rivals.

The facelift, and increasing number of staff faces in stores, is long over due, according to the Grocer magazine's chief reporter Ian Quinn.

He says the supermarket giant's strength is it "got really good" at increasing margins and running a smooth, streamlined operation. But he says the business model went too far and customers noticed the squeeze.

"Tesco was 'running hot' - there wasn't much leeway if things went wrong - and it slipped behind in terms of stores, service and innovation.

"Tesco has admitted that. It knows the word of mouth factor is absolutely critical, and that the reputation of being somewhere and not getting good service is damaging," he says.

David Gray, a retail analyst at Planet Retail, agrees putting efficiency first made stores look less smart.

"There was too much focus on ready packaging - products were already in boxes, and just lifted up and put in shelves - which doesn't give a premium feel," he says.

"Branding botch-up"

Another thing Tesco is charged with neglecting is its own-label food ranges. Gray argues Tesco seems to have been stuck in a time warp, while its competitors have constantly reinvented themselves.

"Tesco has stuck to its three-tier strategy of Tesco Value (which was replaced by Everyday Value in April), standard range, and Finest - essentially it is still in same stage as it has been in for the last 15 years.

"There have been a lot more changes and overhauls in core ranges in other supermarkets. For example, Sainsbury's brought in By Sainsbury's, and Asda brought in Chosen by You," he says.

Gray concedes Tesco introduced a new discount range in 2008, but says the brand seemed confusing and products - with names such as Creamfields cheese, Packers Best tea and Daisy washing up liquid - came under fire from consumers for being strangely named and erratically priced.

"I can see why they launched the discount range - Tesco wanted to compete with low-price German discounters Aldi and Lidl - but in my view they over-reacted to a limited competitive threat," he says.

"Big Price Drop flop"

According to Quinn, Tesco's Big Price Drop, which was launched last September and saw 3,000 everyday products slashed, was meant to be the start of its fightback.

But Quinn says the £500m campaign was not only widely criticised for not working, but the branding strategy also backfired.

"All the attention went on them being about price, which accentuated the negative perceptions of the quality of products, whereas Tesco's rivals were able to be more sophisticated with their marketing," he says.

He says the Asda Price Guarantee, which offered to give customers the monetary difference if it was not 10% cheaper than rivals, and Sainsbury's Brand Match system meant no supermarket stood out in the price war anyway.

"Tesco didn't convince people it was cheaper but drummed in a message that it was not about quality but about cheapness," he says.

"Eyes on China"


With China now the world's largest market for food and grocery retail, it is hardly surprising that savvy supermarket bosses have had their eyes on the Chinese prize.

But analysts argue Tesco's expansion in emerging markets such as China, Thailand and India has led them to neglect their UK business.

"Tesco went on an acquisition and diversification spree, but at the same time it under invested in existing stores in the UK and lost its focus on food," says Gray.

But Gray argues Tesco needs the UK business - which has historically done very well and has a market share of around 30% - to generate the funds it invests overseas.

"Tesco needs the UK core business in order to generate lots of mergers and acquisitions, which is how they go about expanding abroad.

"For example to gain a foothold in China, Tesco initially went for a joint venture with the Hymall chain of stores, which were one of the leading chains in the country," he says.

Shareholders have also called for Tesco to rethink its US supermarket chain Fresh & Easy which is has come under fire for racking up losses.

"Forgetting about the food"

Some analysts think another factor in Tesco's troubles is its rapid shift away from its core food business into all sorts of other areas such as banking, second hand cars and home services.

"All these things are optional extras, they are not Tesco's heartland, and it can result in a business being overstretched and under-resourced.

"There is a suggestion Tesco has gone too far away from its core business and needs to get back to basics," says Quinn.

Gray says one of the issues Tesco will continue to face is an accelerating trend to buy some items, like big ticket electricals, online - especially during a period of austerity, when consumers seek out the best deals.

But Gray thinks Tesco could turn this to its advantage.

"The online penetration in groceries is about 15%. With electrics it is much higher, and is likely to continue to go much higher, so moving more product ranges online is a good idea."

What Tesco says

Announcing the investment earlier this week chief executive Philip Clarke said: "Whilst our international business is delivering excellent growth, contributing £1.1bn of profit to the Group, we fully recognise that we need to raise our game in the UK.

"As a result, we are committing over £1bn to make the UK shopping trip better for customers: more staff giving improved service in-store; refreshed stores that are better and easier places to shop; lower prices and even more value from an improved product range. As we improve the shopping trip for our customers, it will follow that our sales growth and financial performance will improve too."

The supermarket giant is also investing in its internet operation and has promised a more relevant communication with customers.

Vi IMrovised

User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Sat Apr 21, 2012 4:57 am

บริษัทประกาศผลประกอบการ ปี 2011-2012 ปิดงบเดือน กพ.

Image

เทียบในช่วงเวลาเดียวกัน
-รายได้เพิ่ม 4.2% กำไรขั้นต้นลดลงจาก 8.7% เป็น 8.5%
-ค่าใช้จ่ายในการบริหาร ลดลงจาก 2.9% เป็น 2.7%
-อัตรากำไรสุทธิเท่าเดิมที่ 4.4%

กำไรสุทธิเพิ่มขึ้น 3% เทียบกับ H2 ปีก่อน ประกาศจ่ายปันผล 14.72 pence

Image

-ใน UK มีสัดส่วนรายได้ 63% มียอดขายเพิ่มขึ้น 4.8% แต่กำไรลดลง 6% เป็นครั้งแรกในรอบหลายปี

-ใน Asia มีสัดส่วนรายได้ 19% ยอดขายเพิ่มขึ้น 5.5% กำไรเพิ่มขึ้น 24% จาก gross profit margin ที่ดีขึ้นจาก 5.9% เป็น 6.9%

-ใน Euro มีสัดส่วนรายได้ 15% มียอดขายเพิ่มขึ้น 6.9% แต่กำไรสุทธิลดลง 3.5% จากอัตรากำไรสุทธิที่ลดลงจาก 6.6% เป็น 5.9%

-ใน USA (Fresh & Easy) ขาดทุนลดลง 21% แต่คาดว่าจะ Break even ช้าลงเป็นปี 2012/2013

-Tesco Bank มีสัดส่วนรายได้ 2% (สัดส่วนกำไร 6%) รายได้เพิ่มขึ้น 17% แต่มี profit margin ลดลงจาก 30.3% เป็น 23.8% ทำให้กำไรสุทธิลดลง 8% สาเหตุเนื่องจากการมีการปรับเปลี่ยนธุรกิจ ซึ่งกำลังจะแล้วเสร็จ

บริษัทมีการลงทุนเพิ่มในการขายสินค้า online มีการเพิ่มในส่วน dotcom grocery คือสั่งสินค้าของใช้ประจำวันใน internet เหมือนที่ Amazon ได้ทำในอเมริกา ตัวนี้น่าจะเป็นตัวเพิ่มยอดขาย ถ้าทำสำเร็จให้ Tesco Online เป็น Amazon ของยุโรปได้


User avatar
Nevercry.boy
Verified User
Posts: 4617
Joined: Mon Jun 25, 2007 6:47 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by Nevercry.boy » Sun May 06, 2012 9:40 am

tok wrote:บริษัทประกาศผลประกอบการ ปี 2011-2012 ปิดงบเดือน กพ.

บริษัทมีการลงทุนเพิ่มในการขายสินค้า online มีการเพิ่มในส่วน dotcom grocery คือสั่งสินค้าของใช้ประจำวันใน internet เหมือนที่ Amazon ได้ทำในอเมริกา ตัวนี้น่าจะเป็นตัวเพิ่มยอดขาย ถ้าทำสำเร็จให้ Tesco Online เป็น Amazon ของยุโรปได้
จุดนี้ครับ ผมสนใจมากกระแส ออนไลน์เทรด นั้นยังไงก็มาแน่นอน แต่ยังอีกไกลครับ ก็หวังว่าจะเป็นอีกหนึ่งทางเลือกในการเพิ่มยอดขาย

เด็กผู้ชายไม่ร้องไห้
http://nevercry-boy.blogspot.com/

User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Thu May 31, 2012 9:43 pm

30 May, 2012

New Tesco delivery scheme helps customers save up to £100

Tesco, the nation’s biggest supermarket, has announced plans to give customers savings of up to £100 on their online food shopping, thanks to a new subscription service for delivery.

Delivery Saver, which launches nationwide today Wednesday, offers Tesco.com customers across the UK the option to pay once and have groceries delivered at no extra cost for either a three-month or a six-month period.

Shoppers signing up for six months could save up to £100 on delivery charges, based on one £6 delivery per week and one extra delivery for a special occasion.

Ken Towle, Internet Retailing Director at Tesco, said: “We listened to what our customers told us they wanted, and Delivery Saver is the result. It’s simple to use and will save money at a difficult time for many families. Customers can choose from all available delivery slots, so shopping arrives at the most convenient time. Best of all, if you get regular home deliveries it will quickly pay for itself – and the more you use the service, the more you save.”

Tesco is the first supermarket to offer this service on a nationwide scale, which is part of the supermarket’s wider investment into its UK business and into online shopping.

The supermarket is leading the way in the new era of retailing with innovations that make shopping easier and more convenient for its customers.

Since its pioneering launch in 1997, Tesco’s grocery home delivery service has grown to be the world’s largest online grocery retailer with sales of well over £2 billion. Customers buy from the UK’s biggest range of online food, with over 25,000 own brand and branded products.

The nationwide roll out of Delivery Saver follows a successful trial with Tesco customers in the South West, covering 37 stores. It is being rolled out nationally following positive customer feedback.

http://www.tescoplc.com/index.asp?pageid=188&newsid=637


User avatar
Nevercry.boy
Verified User
Posts: 4617
Joined: Mon Jun 25, 2007 6:47 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by Nevercry.boy » Fri Oct 03, 2014 5:58 pm

โชคดีอย่างมากที่ผมขาย Tesco ไปเกลี้ยงพอร์ต แล้วไปเข้า Unicharm ไม่ใช่เก่งอะไรแต่ดวงล้วน ๆ ประกอบกับเงินเยนต่ำเมื่อตอนต้นปี

และก็เป็นบทเรียนราคาแพงที่ว่า

แม้คุณจะซื้อหุ้นตามเซียนแต่เซียนก็พลาดได้

...........................

วอร์เร็น บัฟเฟตต์ เผย การซื้อหุ้นเทสโก้ ยักษ์ค้าปลีกอังกฤษคือ ความผิดพลาดใหญ่หลวง
http://www.efinancethai.com/LastestNews ... =10&lang=T

สำนักข่าวอีไฟแนนซ์ไทย- -3 ต.ค. 57 11:18 น.
  รายงานข่าวบนเว็บไซท์บลูมเบิร์กดอทคอมระบุว่า 'วอร์เร็น บัฟเฟตต์' มหาเศรษฐีและนักลงทุนชื่อดัง ผู้ก่อตั้งเบิร์กไชร์แฮธาเวย์ กล่าวว่า การซื้อหุ้นเทสโก้ ห้างค้าปลีกยักษ์ใหญ่ของอังกฤษ คือ ความผิดพลาดครั้งใหญ่ หลังราคาหุ้นเทสโก้ลดลงมาอยู่ที่ระดับต่ำสุดในรอบเกือบ 11 ปี หลังยอดขายตกต่ำ และมีปัญหาเกี่ยวกับการตกแต่งบัญชี
  'ผมทำผิดพลาดในเรื่องนี้ และนับเป็นความผิดพลาดครั้งใหญ่' นายบัฟเฟตต์กล่าวในการให้สัมภาษณ์กับสถานีโทรทัศน์ซีเอ็นบีซี
  โดยเบิร์กไชร์ซื้อหุ้นเทสโก้ตั้งแต่ปี 2006 มูลค่า 328.7 ล้านดอลลาร์ และเพิ่มสัดส่วนการถือหุ้นเป็น 5.08% มูลค่า 2.1 พันล้านดอลลาร์ ก่อนจะลดสัดส่วนการถือหุ้นลงมาอยู่ที่ 3.7% ณ วันที่ 31 ธันวาคมปีที่ผ่านมา
  ทั้งนี้ ในช่วง 12 เดือนที่ผ่านมา ราคาหุ้นเทสโก้ลดลง 49% และลดลง 17% ในสัปดาห์ที่ผ่านมา หลังนายเดฟ เลวิสประธานเจ้าหน้าที่บริหารเทสโก้เริ่มมาตรการตรวจสอบการทำบัญชี และสงสัยว่า มีผู้บริหาร 4 คนของเทสโก้เกี่ยวข้องกับการให้ประมาณการกำไรในช่วงครึ่งปีแรกสูงเกินจริง

เด็กผู้ชายไม่ร้องไห้
http://nevercry-boy.blogspot.com/

User avatar
tok
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 833
Joined: Fri May 06, 2005 9:50 am

Re: Tesco PLC.

Posts by tok » Sun Oct 05, 2014 4:38 am

Tesco every day low price :)
Attachments
TSCO_VI.jpg
TSCO_VI.jpg (74.02 KiB) Viewed 3860 times


User avatar
vim
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2613
Joined: Wed Dec 14, 2011 5:10 pm

Re: Tesco PLC.

Posts by vim » Fri Jan 09, 2015 6:23 am

Tesco shares rebound on restructuring plans

The beleaguered British retailer Tesco has unveiled a new cost-cutting scheme to revive its finances. The restructuring plan will include asset sales, lower capital spending and closing its head office.

The embattled British supermarket chain Tesco announced on Thursday that it was slashing capital spending, scrapping its dividend and shuttering its headquarters in a bid to cut overhead costs following years of market share losses and a damaging accounting scandal.

Tesco said it would cut prices by 25 percent on about 380 brand-name goods in order to compete with fast-growing budget grocery giants Aldi and Lidl, which have muscled themselves greater market share on bargain prices.

The beleaguered retailer also said it would close 43 stores across the United Kingdom that were not turning a profit and it would shelve plans for the construction of 49 new locations. Its final salary pension scheme will also be eliminated.

Tesco shares spiked as much as 15 percent on the news - their biggest one-day gain since 1988. Shareholders had been put off recently by the biggest crisis in the company's 96-year history, in which Tesco's bottom line was undercut by expensive overseas expansion and competition from discount retailers at home.

"Tesco is leading the FTSE 100 leaderboard after announcing a series of cost-cutting measures to turn the troubled retailer around," IG analyst David Madden told the news agency AFP.

Tesco also issued four profit warnings in five months last year and grossly overstated its expected profit for the first half of 2014 by 250 million pounds ($405 million, 321 million euros at the time). That accounting scandal drew the eye of British regulators and led the retailer to suspend four senior executives.

A fall in Tesco's bonds on Wednesday highlighted the precarious situation in which the retailer still finds itself. Debtholders worry the impending asset sales may not be enough to keep its credit rating above junk status, as a hefty writedown of its portfolio is still possible.

cjc/msh (Reuters, AFP)

http://www.dw.de/tesco-shares-rebound-o ... 1-xml-atom

Vi IMrovised

6 Dimensions
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 641
Joined: Mon Sep 17, 2012 11:31 am

Re: Tesco PLC.

Posts by 6 Dimensions » Sat Oct 24, 2015 11:12 pm

วันที่ 24 ตุลาคม พ.ศ. 2558 เวลา 00:25:36 น.
"เทสโก้" ขายที่ดินล้างหนี้ โละ "ไซซ์ใหญ่" หลังนักช็อปแห่ซื้ออีคอมเมิร์ซ



"ซีรีส์" ของการออกมาเฉือนเนื้อตัวเอง เพื่อพลิกฟื้นยอดขายและผลกำไรหลังจากประสบภาวะขาดทุนอย่างหนักของ "เทสโก้" เริ่มเห็นชัดขึ้นอย่างต่อเนื่อง

ความเคลื่อนไหวล่าสุดคือการที่ "เทสโก้" ได้ขายที่ดินสำหรับเตรียมก่อสร้างซูเปอร์มาร์เก็ตจำนวนถึง 14 โครงการในอังกฤษ ให้กับกลุ่มทุนอสังหาริมทรัพย์ เป็นจำนวนเงินกว่า 250 ล้านปอนด์ เพื่อนำมาปลดภาระหนี้สิน และลดการขยายสาขาที่มีความซ้ำซ้อนกันบางพื้นที่

http://www.matichon.co.th/online/2015/1 ... 80949l.jpg

รายงานจากหนังสือพิมพ์ไฟแนนเชียลไทมส์ ระบุว่า บริษัท "เมเยอร์ เบิร์กแมน" บริษัทลงทุนและบริหารจัดการอสังหาริมทรัพย์ในอังกฤษ เป็นผู้ซื้อที่ดินดังกล่าวซึ่งกระจายอยู่ทั่วลอนดอน ไปจนถึงพื้นที่แถบตะวันออกเฉียงใต้ และพื้นที่ในเมืองบาธ

ซึ่งนอกจากที่ดินเปล่าที่เทสโก้กำลังวางโครงการก่อสร้างซูเปอร์มาร์เก็ตยังมีที่ดินจำนวน4 โครงการที่ถูกก่อสร้างซูเปอร์มาร์เก็ตไปบ้างแล้ว

"เทสโก้" ระบุว่า เจ้าของพื้นที่เหล่านี้คือบริษัท "สเปนฮิลล์" ซึ่งเป็นบริษัทลูกของเทสโก้ มีความเห็นว่าพื้นที่ดังกล่าวเหมาะสำหรับการนำไปพัฒนาเป็นแหล่งที่อยู่อาศัย ซึ่งจะสามารถรองรับได้ถึงกว่า 3,000 ครัวเรือน

ขณะที่แหล่งข่าวในวงการค้าปลีกเชื่อว่า ที่ดินที่เทสโก้มีแผนจะพัฒนาอีก 49 โครงการเมื่อช่วงต้นปีที่ผ่านมา ก็อาจนำมาเทขายเพื่อก่อสร้างโครงการที่อยู่อาศัยอีกหลายพันครัวเรือน

"เดฟ ลูอิส" ประธานเจ้าหน้าที่บริหารของเทสโก้ กล่าวถึงดีลนี้ว่า จะช่วยนำมาซึ่งการลงทุนสำคัญ ๆ ให้กับชุมชนท้องถิ่นต่อไปในอนาคต รวมถึงโอกาสสำหรับการพัฒนาอสังหาริมทรัพย์ที่อยู่อาศัย ซึ่งบริษัทกำลังทำงานร่วมกับทางเมเยอร์ เบิร์กแมน และเทศบาลท้องถิ่น เพื่อส่งมอบพื้นที่ดังกล่าวให้แล้วเสร็จภายในช่วง 1-2 สัปดาห์ข้างหน้า

เชนซูเปอร์มาร์เก็ตจากอังกฤษรายนี้ ยังต้องเผชิญกับพฤติกรรมการจับจ่ายที่เปลี่ยนไปของผู้บริโภค ที่หันมาช็อปปิ้งออนไลน์ หรือในร้านสะดวกซื้อกันมากขึ้น ซึ่งตรงข้ามกับเทรนด์การออกไปซื้อในซูเปอร์มาร์เก็ตใหญ่ ๆ นอกเมืองอาทิตย์ละครั้ง ซึ่งลดลงอย่างต่อเนื่อง ขณะที่บริษัทยังมีที่ดินอีกจำนวนมากที่วางแผนไว้เพื่อพัฒนาเป็นซูเปอร์มาร์เก็ตขนาดใหญ่

สถานการณ์ดังกล่าวส่งผลต่อธุรกิจของเทสโก้หนักขึ้นอย่างต่อเนื่องเพราะจำนวนพื้นที่ที่เทสโก้ครอบครองและรอการพัฒนาอยู่นั้นมีอยู่อีกจำนวนมาก

แม้ว่าการนำพื้นที่โครงการที่มีความซ้ำซ้อนมาก่อสร้างที่อยู่อาศัยจะเป็นหนทางหนึ่งที่มีศักยภาพแต่นักวิเคราะห์จากโกลด์แมน แซกส์ ชี้ว่า เทสโก้ได้ประเมินมูลค่าของที่ดินในงบดุลสูงเป็นเท่าตัว จากมูลค่าที่คาดว่าจะได้รับเมื่อแปรเป็นที่อยู่อาศัยเรียบร้อยแล้ว

http://www.matichon.co.th/online/2015/1 ... 80953l.jpg

ขณะที่ด้านของคู่แข่งอย่าง "เจ เซนส์บูรี่" เชนสโตร์ค้าปลีกรายใหญ่ในอังกฤษก็มองหาการนำที่ดินในไพรมโลเกชั่นที่ไม่ได้ถูกใช้ประโยชน์อย่างเหมาะสม โดยเฉพาะสาขาที่มีพื้นที่จอดรถขนาดใหญ่ในลอนดอน หรือในโซนตะวันออกเฉียงใต้ มาปรับปรุงเพื่อทำธุรกิจด้านอสังหาริมทรัพย์ด้วยเช่นกัน

แผนการโปรเจ็กต์ปรับปรุงพื้นที่ของ "เจ เซนส์บูรี่" ในครั้งนี้ ได้แก่ ไนน์ เอล์ม, เซาท์ลอนดอน และฟูลแฮม รวมถึงพื้นที่อีกกว่า 10 โครงการที่อาจจะนำมาพัฒนาเป็นที่อยู่อาศัยได้ เช่น ไวต์ชาเพล และแลดโบรก โกรฟ ในลอนดอนตะวันตก

ซึ่งโครงการดังกล่าวอาจทำให้เจ เซนส์บูรี่มีผลกำไรในช่วง 2 ปีข้างหน้าถึง 150 ล้านปอนด์ แต่สำหรับเทสโก้ การขายพื้นที่โครงการที่จะนำไปก่อสร้างซูเปอร์มาร์เก็ตใหม่ ๆ นั้น เป็นไปเพื่อลดภาระหนี้สิน ทำให้งบดุลกลับมามีความเข้มแข็งอีกครั้ง

ต้นเดือนที่ผ่านมา "เทสโก้" ได้ออกมาเปิดเผยว่า บริษัทมีหนี้สิน และรายการเทียบเท่าหนี้สิน รวม 17.7 พันล้านปอนด์ในปัจจุบัน ขณะที่กำไรสุทธิคาดว่าจะมีมูลค่าต่ำกว่า 1 พันล้านปอนด์ในปีนี้

ในเดือนกันยายนที่ผ่านมา เทสโก้ยังได้ขายธุรกิจ "โฮมพลัส" ในเกาหลีไปด้วยมูลค่าดีล 4.2 พันล้านปอนด์ รวมถึงการออกมาเร่ประมูลหน่วยธุรกิจวิเคราะห์ข้อมูลอย่าง "ดันฮัมบี้" ในเวลาต่อมา แต่ต้องล้มเลิกไปเนื่องจากราคาที่เสนอซื้อนั้นต่ำกว่าที่บริษัทคาดการณ์เอาไว้

ที่มา : ประชาชาติธุรกิจออนไลน์

Risk Management = Risk Measurement + Risk Controlling+ Risk Taking

--------------------

Post Reply