1337 - Razer Inc : HKG
1337 - Razer Inc : HKG
Razer™ is the world’s leading lifestyle brand for gamers.
The triple-headed snake trademark of Razer is one of the most recognized logos in the global gaming and esports communities. With a fan base that spans every continent, the company has designed and built the world’s largest gamer-focused ecosystem of hardware, software and services.
Razer’s award-winning hardware includes high-performance gaming peripherals and Blade gaming laptops.
Razer’s software platform, with over 80 million users, includes Razer Synapse (an Internet of Things platform), Razer Chroma (a proprietary RGB lighting technology system), and Razer Cortex (a game optimizer and launcher).
In services, Razer Gold is one of the world’s largest virtual credit services for gamers, and Razer Fintech is one of the largest offline-to-online digital payment networks in SE Asia.
Founded in 2005 and dual-headquartered in Irvine and Singapore, Razer has 16 offices worldwide and is recognized as the leading brand for gamers in the USA, Europe and China. Razer is listed on the Hong Kong Stock Exchange (Stock Code: 1337).
The triple-headed snake trademark of Razer is one of the most recognized logos in the global gaming and esports communities. With a fan base that spans every continent, the company has designed and built the world’s largest gamer-focused ecosystem of hardware, software and services.
Razer’s award-winning hardware includes high-performance gaming peripherals and Blade gaming laptops.
Razer’s software platform, with over 80 million users, includes Razer Synapse (an Internet of Things platform), Razer Chroma (a proprietary RGB lighting technology system), and Razer Cortex (a game optimizer and launcher).
In services, Razer Gold is one of the world’s largest virtual credit services for gamers, and Razer Fintech is one of the largest offline-to-online digital payment networks in SE Asia.
Founded in 2005 and dual-headquartered in Irvine and Singapore, Razer has 16 offices worldwide and is recognized as the leading brand for gamers in the USA, Europe and China. Razer is listed on the Hong Kong Stock Exchange (Stock Code: 1337).
"หนทางเดียวที่จะก้าวพ้นขอบเขตของความเป็นไปได้ คือก้าวเข้าสู่ความเป็นไปไม่ได้", Arthur C. Clarke
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
Re: RAZER (1337.HK)
สำหรับเพื่อนๆที่สนใจลงทุนเกี่ยวกับตีมของเกมส์ esports ตัวนี้เป็นตัวนึงที่ทำทั้งฝั่ง hardware และ software โดยสร้างเป็น ecosystem ของตัวเอง รวมถึง fintech ในส่วนของ payment เน้นลูกค้าวัยรุ่นเป็นหลัก
ปี 2020 นี้บริษัทกำลังซื้อหุ้นคืนอยู่ งบล่าสุดที่ออกมาบริษัทเริ่มมีกำไรแล้ว
รายละเอียดอื่นๆ ดูได้จากลิงค์ด้านล่างครับ
https://investor.razer.com/pdf/pre200826.pdf
https://investor.razer.com/html/infographic_ir20.php
ปี 2020 นี้บริษัทกำลังซื้อหุ้นคืนอยู่ งบล่าสุดที่ออกมาบริษัทเริ่มมีกำไรแล้ว
รายละเอียดอื่นๆ ดูได้จากลิงค์ด้านล่างครับ
https://investor.razer.com/pdf/pre200826.pdf
https://investor.razer.com/html/infographic_ir20.php
"หนทางเดียวที่จะก้าวพ้นขอบเขตของความเป็นไปได้ คือก้าวเข้าสู่ความเป็นไปไม่ได้", Arthur C. Clarke
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
Re: RAZER (1337.HK)
จากประสบการณ์ผู้ใช้ทั้งจากตนเองและเพื่อนๆที่ชอบเล่นเกม
อุปกรณ์แพงมากก แต่ไม่ค่อยทนเท่าไรเมื่อเทียบกับของเจ้าอื่น
ส่วน ecosystem อันนี้ไม่แน่ใจว่าจะเอาผู้ใช้อยู่ได้เท่าไรครับ
ข้อดีคือ
มันเท่ ใช้อวดเพื่อน
แต่หลายคนที่ใช้เท่าที่เห็นสุดท้ายก็เปลี่ยนไปยี่ห้ออื่นครับ (เพราะถูกกว่า+ทนกว่า)
ข้อเสีย
พังเร็ว (น่าจะเป็นเพราะคุณภาพการผลิตไม่ดี แต่ถ้าอนาคตคนติดแล้วซื้อซ้ำ อาจจะเป็นประโยชน์ก็ได้มั้งครับ แบบเปลี่ยนอุปกรณ์ทุกปี)
แพงมาก เหมือนไม่คุ้มราคาเท่าไร (ถ้าเทียบกับ functionที่ได้ และอายุการใช้งาน อารมณ์เหมือนว่าแพงเพราะความเป็นแบรนดัง+ทำการตลาดเยอะมั้งครับ)
แต่ไม่แน่ใจว่ามุมมองคนต่างชาติต่อยี่ห้อนี้เป็นยังไงนะครับ
ถ้ามันมีจุดแข็งที่ทำให้คนติดได้จริง จนซื้อซ้ำเรื่อยๆแบบ apple ได้ก็คงดีครับ
แต่พวกอุปกรณ์ hardware มันอยู่ที่คอมใช้ที่บ้านไม่ค่อยได้ไปโชว์ใครเท่าไร ยกเว้นพวกที่ทำสตรีมอาจจะโชว์ของได้อยู่
แต่ Market cap ตอนนี้อยู่ที่ HK$14.2B
มีเงินสด(+เทียบเท่าเงินสด)ในมือ HK$ 4.6B
ครึ่งปีแรก cash flowและ EBIDA เริ่มบวก
ก็น่าสนใจอยู่นะครับ
ขอปักไว้ติดตามต่อครับ
อุปกรณ์แพงมากก แต่ไม่ค่อยทนเท่าไรเมื่อเทียบกับของเจ้าอื่น
ส่วน ecosystem อันนี้ไม่แน่ใจว่าจะเอาผู้ใช้อยู่ได้เท่าไรครับ
ข้อดีคือ
มันเท่ ใช้อวดเพื่อน
แต่หลายคนที่ใช้เท่าที่เห็นสุดท้ายก็เปลี่ยนไปยี่ห้ออื่นครับ (เพราะถูกกว่า+ทนกว่า)
ข้อเสีย
พังเร็ว (น่าจะเป็นเพราะคุณภาพการผลิตไม่ดี แต่ถ้าอนาคตคนติดแล้วซื้อซ้ำ อาจจะเป็นประโยชน์ก็ได้มั้งครับ แบบเปลี่ยนอุปกรณ์ทุกปี)
แพงมาก เหมือนไม่คุ้มราคาเท่าไร (ถ้าเทียบกับ functionที่ได้ และอายุการใช้งาน อารมณ์เหมือนว่าแพงเพราะความเป็นแบรนดัง+ทำการตลาดเยอะมั้งครับ)
แต่ไม่แน่ใจว่ามุมมองคนต่างชาติต่อยี่ห้อนี้เป็นยังไงนะครับ
ถ้ามันมีจุดแข็งที่ทำให้คนติดได้จริง จนซื้อซ้ำเรื่อยๆแบบ apple ได้ก็คงดีครับ
แต่พวกอุปกรณ์ hardware มันอยู่ที่คอมใช้ที่บ้านไม่ค่อยได้ไปโชว์ใครเท่าไร ยกเว้นพวกที่ทำสตรีมอาจจะโชว์ของได้อยู่
แต่ Market cap ตอนนี้อยู่ที่ HK$14.2B
มีเงินสด(+เทียบเท่าเงินสด)ในมือ HK$ 4.6B
ครึ่งปีแรก cash flowและ EBIDA เริ่มบวก
ก็น่าสนใจอยู่นะครับ
ขอปักไว้ติดตามต่อครับ
Re: RAZER (1337.HK)
Interim Report 2020
https://www1.hkexnews.hk/listedco/listc ... 900928.pdf
https://www1.hkexnews.hk/listedco/listc ... 900928.pdf
"หนทางเดียวที่จะก้าวพ้นขอบเขตของความเป็นไปได้ คือก้าวเข้าสู่ความเป็นไปไม่ได้", Arthur C. Clarke
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
Re: RAZER (1337.HK)
"หนทางเดียวที่จะก้าวพ้นขอบเขตของความเป็นไปได้ คือก้าวเข้าสู่ความเป็นไปไม่ได้", Arthur C. Clarke
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
สมุดบันทึก: http://kabuvi.wordpress.com/
Re: 1337 - Razer Inc : HKG
บริษัท gaming gear เบอร์ต้นของอุตสาหกรรม
Key
- Brand awareness / loyalty สูง
- eSport/Gaming industry เติบโตสูง
- Service revenue growth > 50%
- Price /Sale 3 เท่า
คู่แข่ง
- Corsiar (CRSR)
- logitech (LOGI)
ซึ่งในบริษัทเหล่านี้จะเน้น Hardware เป็นหลัก กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่จะเป็น pc game ซึ่งตลาดจะแคบกว่า mobile game
จะมี razer ที่ขยายตลาดไปสู้ mobile gaming ได้ดีกว่า ผ่าน service razer silver/ razer gold
Mobile gaming ตลาดใหญ่กว่า pc gaming เยอะมาก และเติบโตได้เยอะกว่า
Gaming industry กำลังเติบโต
https://www.visualcapitalist.com/online ... -industry/
https://www.visualcapitalist.com/how-bi ... -industry/
Key
- Brand awareness / loyalty สูง
- eSport/Gaming industry เติบโตสูง
- Service revenue growth > 50%
- Price /Sale 3 เท่า
คู่แข่ง
- Corsiar (CRSR)
- logitech (LOGI)
ซึ่งในบริษัทเหล่านี้จะเน้น Hardware เป็นหลัก กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่จะเป็น pc game ซึ่งตลาดจะแคบกว่า mobile game
จะมี razer ที่ขยายตลาดไปสู้ mobile gaming ได้ดีกว่า ผ่าน service razer silver/ razer gold
Mobile gaming ตลาดใหญ่กว่า pc gaming เยอะมาก และเติบโตได้เยอะกว่า
Gaming industry กำลังเติบโต
https://www.visualcapitalist.com/online ... -industry/
https://www.visualcapitalist.com/how-bi ... -industry/
Last edited by durunvo on Tue Jan 12, 2021 10:21 pm, edited 2 times in total.
Re: 1337 - Razer Inc : HKG
ขออภัย ซ้ำครับ
Last edited by durunvo on Tue Jan 12, 2021 10:16 pm, edited 2 times in total.
Re: 1337 - Razer Inc : HKG
Razer turns profitable in 2020, posts $1.2b in revenue
กำไรเป็นบวกแล้วครับ
Key highlights for FY 2020 earnings
COMPANY
• Record high revenue of US$1.2 billion with 48.0% year-on-year growth, driven by
robust demand, as well as market share gains for the Hardware business and continued
exponential growth of the Services segment.
• Gross Profit Margin improved to 22.3%, driven by improving margins in the Hardware
segment and increased contribution of the higher margin Services business to the Group
• Turned profitable with GAAP Net Profit of US$0.8 million, ahead of all expectations,
fuelled by exceptional revenue growth and productivity improvements.
• Cashflow from operating activities turned positive to US$152.9 million, driven by
strong operating profits, efficient working capital management and cash discipline.
• Cash Balance increased to over US$600 million with no debt, one of the strongest
balance sheets in the industry.
https://www.techinasia.com/razer-turns- ... 2b-revenue
กำไรเป็นบวกแล้วครับ
Key highlights for FY 2020 earnings
COMPANY
• Record high revenue of US$1.2 billion with 48.0% year-on-year growth, driven by
robust demand, as well as market share gains for the Hardware business and continued
exponential growth of the Services segment.
• Gross Profit Margin improved to 22.3%, driven by improving margins in the Hardware
segment and increased contribution of the higher margin Services business to the Group
• Turned profitable with GAAP Net Profit of US$0.8 million, ahead of all expectations,
fuelled by exceptional revenue growth and productivity improvements.
• Cashflow from operating activities turned positive to US$152.9 million, driven by
strong operating profits, efficient working capital management and cash discipline.
• Cash Balance increased to over US$600 million with no debt, one of the strongest
balance sheets in the industry.
https://www.techinasia.com/razer-turns- ... 2b-revenue