U - Unity Software Inc : US
U - Unity Software Inc : US
เป็น Platform ที่ผู้ใช้ส่วนใหญ่ตอนนี้เป็นผู้ผลิตเกมส์ เข้ามาใช้ผลิตเกมส์ รายได้หลักๆจะแบ่งเป้น 2 ส่วน คือ Create solutions กับ Operate solutions
ใน create solutions เป็นค่า subscription คือเก็บเป็นรายเดือน หรือรายปี
-รายได้ 2 ใน 3 ของส่วนนี้ มาจาก Unity pro คือ พวกที่มี anual revenue เกิน 200,000 USD Unity ได้เดือนละ 1,800 per seat
-Unity Plus กับ Unity enterprise 2 อันนี้ ลูกค้ามี annual revenue 100,000 - 200,000 usd
-พวกที่ใช้ Unity Personal (รายได้ต่ำกว่า 100,000 USD) กับ Unity Student ไม่ต้องจ่าย subscription fee
และยังมีพวกบริการเสริมที่ลูกค้าไม่ว่าจะ subscribe แบบไหน ถ้าจะใช้ต้องจ่าย เพิ่มเป็นรายปีอย่างเช่น ArtEngine ในเวปบริษัทบอกจ่ายเพิ่มปีละ 1,140 USD, Unity Reflect จ่ายเพิ่มปีละ 690 USD
ใน Operate solutions ลูกค้าไม่ว่าจะ subscribe แบบไหนก็ต้องจ่ายเงิน
-ส่วนนี้ 1H20 คิดเป็น 61.7% ของรายได้ทั้งหมด เทียบกับ 1H19 ที่เป้น 54.2%
-Product แต่ละอย่างมีวิธีการคิดราคาไม่เหมือนก้น ส่วนใหญ่จะเก็บเงินตามการใช้งาน อย่างเช่น
Unity Ads ผมหาราคาในเวปไม่เจอ เคยอ่านเจอใน source อื่นว่าชาร์ตเป็น eCPM (effective cost per 1000 impressions) impression ลูกค้าแต่ละกลุ่มราคาไม่เท่ากัน
https://unityads.unity3d.com/help/monet ... tent-types
Cloud เก็บเป็น GB ต่อเดือน เช่น จ่ายเดือนละ 9 USD ได้ 25 GB Vivox เป็นเครื่องมือที่ให้ผู้เล่นสื่อสารกันได้ คิดราคาแบบ ให้ฟรีได้ถึงระดับนึง ถ้าเกินเป้นแบบ enterprise
ข้อมูลเพิ่มเติมว่าใน operate solutions มีอะไรอีกบ้าง อ่านได้จาก form s-1 หน้า 138 - 140
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... c908875_11
ใน create solutions เป็นค่า subscription คือเก็บเป็นรายเดือน หรือรายปี
-รายได้ 2 ใน 3 ของส่วนนี้ มาจาก Unity pro คือ พวกที่มี anual revenue เกิน 200,000 USD Unity ได้เดือนละ 1,800 per seat
-Unity Plus กับ Unity enterprise 2 อันนี้ ลูกค้ามี annual revenue 100,000 - 200,000 usd
-พวกที่ใช้ Unity Personal (รายได้ต่ำกว่า 100,000 USD) กับ Unity Student ไม่ต้องจ่าย subscription fee
และยังมีพวกบริการเสริมที่ลูกค้าไม่ว่าจะ subscribe แบบไหน ถ้าจะใช้ต้องจ่าย เพิ่มเป็นรายปีอย่างเช่น ArtEngine ในเวปบริษัทบอกจ่ายเพิ่มปีละ 1,140 USD, Unity Reflect จ่ายเพิ่มปีละ 690 USD
ใน Operate solutions ลูกค้าไม่ว่าจะ subscribe แบบไหนก็ต้องจ่ายเงิน
-ส่วนนี้ 1H20 คิดเป็น 61.7% ของรายได้ทั้งหมด เทียบกับ 1H19 ที่เป้น 54.2%
-Product แต่ละอย่างมีวิธีการคิดราคาไม่เหมือนก้น ส่วนใหญ่จะเก็บเงินตามการใช้งาน อย่างเช่น
Unity Ads ผมหาราคาในเวปไม่เจอ เคยอ่านเจอใน source อื่นว่าชาร์ตเป็น eCPM (effective cost per 1000 impressions) impression ลูกค้าแต่ละกลุ่มราคาไม่เท่ากัน
https://unityads.unity3d.com/help/monet ... tent-types
Cloud เก็บเป็น GB ต่อเดือน เช่น จ่ายเดือนละ 9 USD ได้ 25 GB Vivox เป็นเครื่องมือที่ให้ผู้เล่นสื่อสารกันได้ คิดราคาแบบ ให้ฟรีได้ถึงระดับนึง ถ้าเกินเป้นแบบ enterprise
ข้อมูลเพิ่มเติมว่าใน operate solutions มีอะไรอีกบ้าง อ่านได้จาก form s-1 หน้า 138 - 140
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... c908875_11
Control Your Destiny or Someone Else Will
Re: U - Unity Software
เทียบกับ model ของ unreal engine ซึ่งเป็นบริษัทลูกของ epic games
ส่วนที่เป็น platform ทำเกมส์ จะให้ใช้ฟรีจนมีรายได้ถึง 1,000,000 usd หลังจากนั้นคิดส่วนแบ่ง 5% จากรายได้ หรือถ้าต้องการ premium support บางอย่างก็จะต้องจ่ายเพิ่ม
ส่วนที่เป็น platform ทำเกมส์ จะให้ใช้ฟรีจนมีรายได้ถึง 1,000,000 usd หลังจากนั้นคิดส่วนแบ่ง 5% จากรายได้ หรือถ้าต้องการ premium support บางอย่างก็จะต้องจ่ายเพิ่ม
Control Your Destiny or Someone Else Will
Re: U - Unity Software
https://finance.yahoo.com/news/unity-bo ... 00485.html
Unparalleled access to promotional resources empowers game developers who create with Unity to grow and scale their games
Unity, the world’s leading platform for creating and operating real-time 3D (RT3D) content, today announced the launch of its Game Growth Program. Aimed at supporting mobile free-to-play games, the program provides developers access to technology, resources, and funding for user acquisition to effectively scale their games. Unique to this partnership is that developers maintain full creative control and ownership of their intellectual property (IP) in the process, and upon completion of the program, leave with full ownership of the game and what it has gained, with no permanent revenue share commitments to Unity from the partnership. With a specific focus on supporting the Indie game community, developers can submit their games for program consideration. If selected, Unity will partner with them to design and accelerate a robust player engagement strategy, comprised of full game support, including user acquisition campaigns, optimized monetization via ads and in-app purchases, and player analytics.
This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/ ... 005191/en/
"Great games often go unnoticed, especially within the Indie segment," said Julie Shumaker, Vice President of Revenue, Operate Solutions, Unity. "We believe creators shouldn’t choose between their entertainment vision and the tactical execution required to build audiences and make money. Ultimately, the Game Growth Program supports developers in the journey to yield the highest success for their game all while retaining ownership of their company and IP. Our measurement for success is that these participating developers will eventually outgrow the program because they’ve built a sustainable business that can stand on its own as a result."
The Game Growth Program provides selected developers with a dedicated team of Unity experts who partner and educate on user acquisition, player engagement, and monetization strategies. In turn, this frees-up developers’ internal teams to remain focused on the core game to make the improvements necessary for success. Unity is also committing funds to the program to enable discovery and accelerate user acquisition through the use of ads, including Unity Ads as well as those available through outside networks. Unity Ads1 reports 22.9B+ monthly global ad impressions, reaching 2B+ monthly active end-users worldwide.
"Our Operate Solutions are known for helping customers solve critical growth and scaling challenges, independent of what engine was used to create the game," said Felix Thé, Vice President of Product Management, Unity. "The Game Growth Program is incentivizing Unity creators of all sizes, no matter how small, with fundamental support so that the ultimate resource - creativity - is left unbridled and focused on making the best possible experience."
Anyone interested in joining the Game Growth Program begins by going through the application process on the Unity Dashboard. During the application, Unity will learn all about the project and development team, then work with selected applicants to integrate the Game Growth package into their game via the Unity editor.
To learn more about Unity’s Game Growth Program and process, please visit https://unity.com/game-growth-program.
1Numbers reported as of the six months ending June 30, 2020.
About Unity
Unity is the world’s leading platform for creating and operating real-time 3D (RT3D) content. Creators, ranging from game developers to artists, architects, automotive designers, filmmakers, and others, use Unity to make their imaginations come to life. Unity’s platform provides a comprehensive set of software solutions to create, run and monetize interactive, real-time 2D and 3D content for mobile phones, tablets, PCs, consoles, and augmented and virtual reality devices. The company’s 1,800+ person research and development team keeps Unity at the forefront of development by working alongside partners to ensure optimized support for the latest releases and platforms. Apps developed by Unity creators were downloaded more than three billion times per month in 2019 on more than 1.5 billion unique devices. For more information, please visit www.unity.com.
View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/ ... 005191/en/
Contacts
Amanda Taggart
Unity Communications
amandat@unity3d.com
+1 310-980-9587
Ryan M. Wallace
Unity Communications
ryan.wallace@unity3d.com
+1 917-442-2305
Richard Barnes
Unity Communications
richard.barnes@unity3d.com
+44 7496 006 906
Our goal is to create a safe and engaging place for users to connect over interests and passions. In order to improve our community experience, we are temporarily suspending article commenting.
Unparalleled access to promotional resources empowers game developers who create with Unity to grow and scale their games
Unity, the world’s leading platform for creating and operating real-time 3D (RT3D) content, today announced the launch of its Game Growth Program. Aimed at supporting mobile free-to-play games, the program provides developers access to technology, resources, and funding for user acquisition to effectively scale their games. Unique to this partnership is that developers maintain full creative control and ownership of their intellectual property (IP) in the process, and upon completion of the program, leave with full ownership of the game and what it has gained, with no permanent revenue share commitments to Unity from the partnership. With a specific focus on supporting the Indie game community, developers can submit their games for program consideration. If selected, Unity will partner with them to design and accelerate a robust player engagement strategy, comprised of full game support, including user acquisition campaigns, optimized monetization via ads and in-app purchases, and player analytics.
This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/ ... 005191/en/
"Great games often go unnoticed, especially within the Indie segment," said Julie Shumaker, Vice President of Revenue, Operate Solutions, Unity. "We believe creators shouldn’t choose between their entertainment vision and the tactical execution required to build audiences and make money. Ultimately, the Game Growth Program supports developers in the journey to yield the highest success for their game all while retaining ownership of their company and IP. Our measurement for success is that these participating developers will eventually outgrow the program because they’ve built a sustainable business that can stand on its own as a result."
The Game Growth Program provides selected developers with a dedicated team of Unity experts who partner and educate on user acquisition, player engagement, and monetization strategies. In turn, this frees-up developers’ internal teams to remain focused on the core game to make the improvements necessary for success. Unity is also committing funds to the program to enable discovery and accelerate user acquisition through the use of ads, including Unity Ads as well as those available through outside networks. Unity Ads1 reports 22.9B+ monthly global ad impressions, reaching 2B+ monthly active end-users worldwide.
"Our Operate Solutions are known for helping customers solve critical growth and scaling challenges, independent of what engine was used to create the game," said Felix Thé, Vice President of Product Management, Unity. "The Game Growth Program is incentivizing Unity creators of all sizes, no matter how small, with fundamental support so that the ultimate resource - creativity - is left unbridled and focused on making the best possible experience."
Anyone interested in joining the Game Growth Program begins by going through the application process on the Unity Dashboard. During the application, Unity will learn all about the project and development team, then work with selected applicants to integrate the Game Growth package into their game via the Unity editor.
To learn more about Unity’s Game Growth Program and process, please visit https://unity.com/game-growth-program.
1Numbers reported as of the six months ending June 30, 2020.
About Unity
Unity is the world’s leading platform for creating and operating real-time 3D (RT3D) content. Creators, ranging from game developers to artists, architects, automotive designers, filmmakers, and others, use Unity to make their imaginations come to life. Unity’s platform provides a comprehensive set of software solutions to create, run and monetize interactive, real-time 2D and 3D content for mobile phones, tablets, PCs, consoles, and augmented and virtual reality devices. The company’s 1,800+ person research and development team keeps Unity at the forefront of development by working alongside partners to ensure optimized support for the latest releases and platforms. Apps developed by Unity creators were downloaded more than three billion times per month in 2019 on more than 1.5 billion unique devices. For more information, please visit www.unity.com.
View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/ ... 005191/en/
Contacts
Amanda Taggart
Unity Communications
amandat@unity3d.com
+1 310-980-9587
Ryan M. Wallace
Unity Communications
ryan.wallace@unity3d.com
+1 917-442-2305
Richard Barnes
Unity Communications
richard.barnes@unity3d.com
+44 7496 006 906
Our goal is to create a safe and engaging place for users to connect over interests and passions. In order to improve our community experience, we are temporarily suspending article commenting.
Re: U - Unity Software Inc : US
ผมทำวิดีโอแนะนำบริษัท Unity ครับ วิเคราะห์บริษัทเป็นธุรกิจสไตล์ VI ครับ
มีคำแนะนำตรงไหน คอมเม้นต์ได้เลยนะครับ ขอบคุณมากครับ
มีคำแนะนำตรงไหน คอมเม้นต์ได้เลยนะครับ ขอบคุณมากครับ
Re: U - Unity Software Inc : US
ผมเคยใช้ Unity ภายในบริษัทวิศวกรรมที่เก่าที่เคยทำ เป็นการจำลอง 3D มาใช้ในการทดสอบสินค้าและนำเสนอแก่ผู้บริหารและลูกค้า (ผู้บริหารมักดูผลลัพท์ทางเทคนิคไม่เก่ง พอทำเป็น 3D แล้วคุยกันง่ายกว่า) ผมคิดว่าน่าจะเป็นเทรนด์ของหลายๆบริษัทครับ
เข้าใจว่าหลายๆบริษัทที่ไม่ได้ใช้ Unity ทำสินค้าหลักเพื่อขาย ส่วนมากใช้ License ฟรีกัน ทั้งๆที่สินค้าที่ใช้เอ็นจินนี้ค่อนข้างมีมูลค่า เช่นเอาฟีเจอร์ 3D ไปขายโปรเจคระดับเกิน $1M ได้ แต่เนื่องจากมันไม่ใช้สินค้าหลักบริษัทที่ใช้เอ็นจินเลยไม่ได้ซื้อไลเซนส์เป็นเรื่องราว อีกส่วนคือระยะแรกๆ R&D pre-dev มักไม่ค่อยมีงบสร้างสินค้าจนกว่าสินค้าเริ่มพิสูจน์ว่าขายได้ ถึงมีงบซื้อไลเซนส์และงบสร้างทีม ช่วงแรกเลยต้องใช้ของฟรีไปก่อน
ก่อนหน้านี้บริษัทอาจไม่ค่อยจริงจังกับการเก็บค่าไลเซนส์นัก อาจจะเป็นเพราะช่วงนั้นมีเอ็นจินฟรีๆค่อนข้างเยอะ แต่ระยะหลังพวกให้ใช้ฟรีๆนั้นตายไปหมด ส่วน Unity ก็เริ่มชนะคนอื่นขาดจริงๆ (Unity ไปจ้างคนที่ทำพวกเอ็นจินฟรีมาทำงานกับตัวเองด้วย พลังทุนนิยมนี่มันเด็ดขาดจริงๆ) ในอนาคตถ้าค่อยๆให้ลูกค้ากลุ่มใช้ฟรีนี้หันมาซื้อไลเซนส์ได้ก็น่าจะมีช่องให้โตได้เยอะครับ
เข้าใจว่าหลายๆบริษัทที่ไม่ได้ใช้ Unity ทำสินค้าหลักเพื่อขาย ส่วนมากใช้ License ฟรีกัน ทั้งๆที่สินค้าที่ใช้เอ็นจินนี้ค่อนข้างมีมูลค่า เช่นเอาฟีเจอร์ 3D ไปขายโปรเจคระดับเกิน $1M ได้ แต่เนื่องจากมันไม่ใช้สินค้าหลักบริษัทที่ใช้เอ็นจินเลยไม่ได้ซื้อไลเซนส์เป็นเรื่องราว อีกส่วนคือระยะแรกๆ R&D pre-dev มักไม่ค่อยมีงบสร้างสินค้าจนกว่าสินค้าเริ่มพิสูจน์ว่าขายได้ ถึงมีงบซื้อไลเซนส์และงบสร้างทีม ช่วงแรกเลยต้องใช้ของฟรีไปก่อน
ก่อนหน้านี้บริษัทอาจไม่ค่อยจริงจังกับการเก็บค่าไลเซนส์นัก อาจจะเป็นเพราะช่วงนั้นมีเอ็นจินฟรีๆค่อนข้างเยอะ แต่ระยะหลังพวกให้ใช้ฟรีๆนั้นตายไปหมด ส่วน Unity ก็เริ่มชนะคนอื่นขาดจริงๆ (Unity ไปจ้างคนที่ทำพวกเอ็นจินฟรีมาทำงานกับตัวเองด้วย พลังทุนนิยมนี่มันเด็ดขาดจริงๆ) ในอนาคตถ้าค่อยๆให้ลูกค้ากลุ่มใช้ฟรีนี้หันมาซื้อไลเซนส์ได้ก็น่าจะมีช่องให้โตได้เยอะครับ
Vi IMrovised
Re: U - Unity Software Inc : US
Unity Q420 and Full Year 2020 Shareholder Letter
https://s26.q4cdn.com/977690160/files/d ... r-Q420.pdf
https://s26.q4cdn.com/977690160/files/d ... r-Q420.pdf
Re: U - Unity Software Inc : US
Unity ไปซื้อ Rest AR เมื่อปลายปีก่อนครับ อนาคตคงมาทาง AR เยอะอยู่ครับ
Re: U - Unity Software Inc : US
มีใครพอจะทราบมั้ยครับว่าทำไมอยู่ดีๆ Facebook ถึงไม่ซื้อ Unity ในช่วงปี 2015 (ถ้า Email นี้เป็นของจริง)
Facebook mulled multi-billion-dollar acquisition of gaming giant Unity, book claims
“If we own Unity, then Android, Windows and iOS will all need us to support them on [sic] larger portions of their ecosystems won’t work. While we wouldn’t reject them outright, we will have options for how deeply we support them,” Zuckerberg continues. “On the flip side, if someone else buys Unity or the leader in any core technology component of this new ecosystem, we risk being taken out of the market completely if that acquirer is hostile and decides not to support us.”
https://techcrunch.com/2019/02/13/faceb ... ok-claims/
Re: U - Unity Software Inc : US
Unity ข้อดีคือเป็นแอพที่ independent ด้วยมั้ย ครับไม่เหมือนUnreal ที่ tencent เป็นเจ้าของ
เลยเปิดกว้างให้ทุกคนเข้ามาใช้ เหมือนArm ที่ขายlicenseให้คนอื่นเอาไปใช้พัฒณาต่อเอง
แล้วเป็นKey element ในการทำVR/AR ด้วย
ถ้ามีเจ้าไหนอยากได้ไปเป็นของตัวเอง คนอื่นๆคงไม่ยินดีเหมือนที่ Nvidia กำลังโดน ค้านดีลซื้อ Arm อยู่
หรือถ้ามีคนซื้อไปจริงๆ ก็จะเสียจุดเด้นของตัวเองที่เป็น independentด้วย
Re: U - Unity Software Inc : US
1. Video Games Are the New “Third Place”
A “Third Place” is a space outside the home and workplace/school where people gather, and communities build. Today, video games are becoming third places. During most of gaming’s history, community activities and development were offline – video games were just video games. Thanks to advancements in technology, however, video games have gone social.
Fortnite is one of the best examples of the shift to social gaming. In 2017, it launched as a first-person battle royale shooter game. Three years later, Fortnite now holds virtual concerts for millions of players and has dedicated a space for users to party, not battle.
Fortnite is not alone. In southeast Asia, Sea recently launched a ‘training ground’ where players can meet and hang out in Garena Free Fire, the most popular battle royale mobile game in the world. A few months after Free Fire’s launch, a quarter of its users are spending time daily in this new space.
Gamers seem to love this new genre and want more choices. Tobi Lutke, the CEO of Shopify and an avid gamer, is a good example, as shown in his tweet below. In our view, gaming is in the early days of a massive shift in user behavior.
If the trend toward more socialized gaming continues, as we believe it will, then according to our research, the combination of increased play time and monetization should propel video game revenues forward at a 16% compound annual rate during the next five years, taking them from $175 billion today to roughly $365 billion in 2025.
https://ark-invest.com/newsletters/issue-249/
A “Third Place” is a space outside the home and workplace/school where people gather, and communities build. Today, video games are becoming third places. During most of gaming’s history, community activities and development were offline – video games were just video games. Thanks to advancements in technology, however, video games have gone social.
Fortnite is one of the best examples of the shift to social gaming. In 2017, it launched as a first-person battle royale shooter game. Three years later, Fortnite now holds virtual concerts for millions of players and has dedicated a space for users to party, not battle.
Fortnite is not alone. In southeast Asia, Sea recently launched a ‘training ground’ where players can meet and hang out in Garena Free Fire, the most popular battle royale mobile game in the world. A few months after Free Fire’s launch, a quarter of its users are spending time daily in this new space.
Gamers seem to love this new genre and want more choices. Tobi Lutke, the CEO of Shopify and an avid gamer, is a good example, as shown in his tweet below. In our view, gaming is in the early days of a massive shift in user behavior.
If the trend toward more socialized gaming continues, as we believe it will, then according to our research, the combination of increased play time and monetization should propel video game revenues forward at a 16% compound annual rate during the next five years, taking them from $175 billion today to roughly $365 billion in 2025.
https://ark-invest.com/newsletters/issue-249/