SBUX - Starbucks Corporation : US

แหล่งรวบรวมข้อมูลของหุ้นประเทศ All for one, one for global
(ช่วงทดลองเปิดตัว สมาชิกและทุกท่านสามารถเข้าได้ตลอด)
Post Reply
Green
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2537
Joined: Thu Mar 31, 2005 7:06 pm

SBUX - Starbucks Corporation : US

Posts by Green » Sun Feb 20, 2011 9:02 pm

มีใครตาม Starbucks บ้างหรือป่าวครับ กำไรปีที่แล้ว มี Profitability ดีขึ้นมากๆ เลย

ช่วงนี้เหมือนว่า เราได้เห็นสินค้า พวกstarbuck บรรจุขวด บรรจุกระป๋อง ขายตามห้าง มากขึ้น
และเห็นว่าที่ อเมริกา มี starbuck เป็นซองๆ เหมือน 3 in 1 ที่เอาไว้ชงเองตามบ้าน
ซึ่งเพิ่งเริ่มต้นและ เติบโตเร็วมากๆ หากจับตรงนี้ได้ ก็ยังมีตลาดอีกมหาศาล
อีกทั้งยังจะไปเริ่มเจาะตลาด เครื่องทำกาแฟที่บ้าน ด้วย

ส่วนธุรกิจร้านกาแฟหลัก ก็เติบโตขึ้นเยอะ ยิ่งในตลาด ตปท ยังมีโอกาสขยายได้อีกมากมาย ( ปัจจุบันรายได้จาก ประเทศอื่นๆ นอก อเมริกา มีแค่ 20 กว่าเปอร์เซนต์เอง ) เช่น ในเมืองจีน จะขยายจาก 400 สาขาให้ได้เป็น 1500 สาขา

เรียกได้ว่า พยายามขยายไปเรื่อยๆ ทั้งสาขา ไปยังประเทศต่างๆ เริ่มรุกเข้าไปหาผู้บริโภคที่ดื่มกาแฟในบ้าน หรือคนที่ซื้อกาแฟกระป๋อง หรือ ที่ซื้อตามร้านสะดวกซื้อ โดยอาศัยแบรนด์ ที่คนชื่นชอบเป็นตัวนำ

คิดว่าเป็นไงกันบ้างครับ



madam
Verified User
Posts: 278
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:10 pm

Re: starbucks : SBUX

Posts by madam » Wed Feb 23, 2011 12:32 pm

Green wrote:มีใครตาม Starbucks บ้างหรือป่าวครับ กำไรปีที่แล้ว มี Profitability ดีขึ้นมากๆ เลย

ช่วงนี้เหมือนว่า เราได้เห็นสินค้า พวกstarbuck บรรจุขวด บรรจุกระป๋อง ขายตามห้าง มากขึ้น
และเห็นว่าที่ อเมริกา มี starbuck เป็นซองๆ เหมือน 3 in 1 ที่เอาไว้ชงเองตามบ้าน
ซึ่งเพิ่งเริ่มต้นและ เติบโตเร็วมากๆ หากจับตรงนี้ได้ ก็ยังมีตลาดอีกมหาศาล
อีกทั้งยังจะไปเริ่มเจาะตลาด เครื่องทำกาแฟที่บ้าน ด้วย

ส่วนธุรกิจร้านกาแฟหลัก ก็เติบโตขึ้นเยอะ ยิ่งในตลาด ตปท ยังมีโอกาสขยายได้อีกมากมาย ( ปัจจุบันรายได้จาก ประเทศอื่นๆ นอก อเมริกา มีแค่ 20 กว่าเปอร์เซนต์เอง ) เช่น ในเมืองจีน จะขยายจาก 400 สาขาให้ได้เป็น 1500 สาขา

เรียกได้ว่า พยายามขยายไปเรื่อยๆ ทั้งสาขา ไปยังประเทศต่างๆ เริ่มรุกเข้าไปหาผู้บริโภคที่ดื่มกาแฟในบ้าน หรือคนที่ซื้อกาแฟกระป๋อง หรือ ที่ซื้อตามร้านสะดวกซื้อ โดยอาศัยแบรนด์ ที่คนชื่นชอบเป็นตัวนำ

คิดว่าเป็นไงกันบ้างครับ
คิดว่าเจาะตลาด mass ได้ดีค่ะ เพราะตลาด Niche ก็ไม่รู้จะไปทางไหนแล้ว

ดิฉันชอบดื่มมาก และเชื่อว่าอีกหลายล้านคนก็ชอบเหมือนดิฉันค่ะ



Green
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2537
Joined: Thu Mar 31, 2005 7:06 pm

Re: starbucks : SBUX

Posts by Green » Fri Mar 11, 2011 7:15 am

Starbucks And Green Mountain Coffee Roasters, Inc. Enter Into Strategic Manufacturing, Marketing, Distribution And Sales Relationship
6:00am EST
Starbucks and Green Mountain Coffee Roasters, Inc. (GMCR) a specialty coffee and single-serve brewing systems, announced a strategic relationship for the manufacturing, marketing, distribution and sale of Starbucks and Tazo tea branded K-Cup portion packs for use in GMCR’s Keurig Single-Cup brewing system. The new relationship will provide owners of Keurig Single-Cup Brewers with the additional choice afforded by having Starbucks branded coffees available for their brewers, and furthers Starbucks stated goals of expanding its presence in single-cup coffee, making its coffees conveniently available to consumers whenever, wherever and however they want it. Starbucks is the exclusive, licensed super-premium coffee brand produced by GMCR for the Keurig Single-Cup brewing system. Starbucks and GMCR plan to make Starbucks K-Cup portion packs available through food, drug, mass, club, specialty and department store retailers throughout the U.S. and Canada beginning in the fall of 2011. The companies expect to expand Starbucks K-Cup portion pack and Keurig Single-Cup Brewing system distribution to Starbucks stores and to make Starbucks K-Cup portion packs available through GMCR’s consumer-direct websites: http://www.greenmountaincoffee.com and http://www.keurig.com, and Starbucks consumer-direct website http://www.starbucks.com beginning in 2012. - - - - - (repeated)


เมื่อคืนที่อเมริกา มีข่าวนี้ออกมาว่า Starbuck กะ Green Mountain ได้ร่วมมือกัน ( จริงๆ มีข่าวมาก่อนหน้านี้นานแล้ว ) ตลาด single-cup coffee (เครื่องทำกาแฟที่บ้าน) ที่ Green Mountain เป็นเจ้าตลาด อยู่นั้นค่อนข้างได้รับความนิยมอย่างสูงที่อเมริกา ตอนนี้ผมอยู่ที่สิงค์โปร์ ก็เห็นจะมี Nespresso ที่เปิดเป็นร้านขายเครื่องทำกาแฟที่บ้าน ทำเป็นร้านค่อนข้างหรูในห้าง คนให้ความสนใจเยอะอยู่เหมือนกัน เห็นว่าคนไทยที่มาเที่ยว ก็ชอบหิ้ว เครื่องกลับบ้านไป ( ไม่รู้ว่าตอนนี้ เริ่มมีมาขายที่บ้านเราแล้วหรือยัง )

Starbuck เค้ามองว่าตลาดของเค้าใหญ่มากๆ ครับ ทั้ง Instant Coffee, bottles, can , 3 in 1 , Special Coffee @ home. หากจับตลาดพวกนี้ติด ก็จะได้ยอดขายเพิ่มขึ้นอีกมาก ฟังดู Concept เหมือนร้านโออิชิ ที่ขายน้ำชาเขียว ในร้านเค้าอย่างเดียวเมื่อก่อนในตอนแรกๆ แล้วพอดังแบรนด์มันติดตลาด ก็มาทำขายในตลาด Mass แล้วก็ประสบความสำเร็จอย่างสูง

อีกอย่างในปลายเดือนนี้ หนังสือ เล่มใหม่จาก CEO และ ผู้ก่อตั้ง Starbucks จะออกมาแล้ว เค้ากลับเข้ามารับตำแหน่งบริหารใหม่อีกครั้ง ในปี 2008 ในช่วงเกิดวิกฤติ ที่อเมริกา ใช้เวลาผ่าตัดองค์กรใหม่ 2 ปี จนล่าสุด บริษัทสามารถทำกำไร ได้สูงสุดเป็นประวัติการณ์ อีกครั้งในปีที่แล้ว (โดยเฉพาะไตรมาส 4 ที่สูงมั๊กๆๆ )

ผมว่า เราติดตามบริษัทนี้ ไปเรื่อยๆ น่าจะมีเรื่องราวที่น่าสนใจ ให้ติดตามไปอีกหลายเรื่องครับ



YONGYEE
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 512
Joined: Wed Apr 23, 2008 11:03 pm

Re: starbucks : SBUX

Posts by YONGYEE » Fri Mar 11, 2011 9:33 am

ผมเป็นคนไม่ดื่มกาแฟ เพราะแพ้คาเฟอีน ดื่มแล้วเวียนหัว แต่อยากจะถามหน่อยครับว่า คนที่ซื้อกาแฟจากร้าน starbuck เค้าจะซื้อกาแฟที่บรรจุขวดของ Starbuck หรือเปล่าครับ รสชาดจะเหมือนกันหรือเปล่า แล้วยอดขายส่วนนี้เป็นงัยบ้างครับ



Green
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2537
Joined: Thu Mar 31, 2005 7:06 pm

Re: starbucks : SBUX

Posts by Green » Sat Mar 12, 2011 9:05 am

ผมว่า ของพวกนี้ ก็ดื่มๆ ไปมันก็เหมือนกันๆ แหล่ะครับ รู้สึกไม่ค่อยแตกต่างเท่าไหร่ ผมว่ามันเป็นที่ แบรนด์ มากกว่า
สัดส่วนตรงนี้ ยังไม่มากครับ น่าจะอยู่ เกือบๆ 10% เท่านั้น แต่ มาร์จิ้นดี ขึ้นอยู่กับว่า บริษัทสามารถทำได้ติดตลาดได้หรือไม่ ( จะได้ไม่ได้ ก็ไม่แน่เหมือนกันนะคับ )

ปีที่ผ่านมา บริษัท ไล่ปิดสาขา ในยุโรป ไปเพียบเลย แต่ไปเปิดที่ เอเชีย แทน โดยเฉพาะ จีน แต่ที่น่าสนใจคือ มาร์จิ้นของปีที่ผ่านมาได้ขึ้นมาเยอะมาก ต้ิองไปดูกันลึกๆ อีกทีว่า มันเกิดจากอะไรครับ



jokerz
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1669
Joined: Tue Dec 04, 2012 2:15 pm

Re: starbucks : SBUX

Posts by jokerz » Thu Mar 20, 2014 1:58 pm

http://www.bangkokpost.com/business/new ... -of-stores
Starbucks to start alcohol sales

Published: 20 Mar 2014 at 11.10
Online news: News

Coffee alone is not enough for Starbucks anymore. The world's largest coffee chain said Wednesday that it would soon start selling beer and wine in thousands of stores worldwide as it seeks to pump up its sales in coffee-saturated markets.

The company also announced at its annual shareholder meeting that it was partnering with talk show mogul Oprah Winfrey for a new line of chai teas at its stores in the United States.

Starbucks started testing beer and wine sales after 4pm in 2010 and the test programme has since expanded to 40 stores in major US urban centres.

But in an interview with Bloomberg News Starbucks chief operating officer Troy Alstead said the program would be rolled out to thousands of Starbucks stores in the coming years.

“We’ve tested it long enough in enough markets - this is a programme that works,” he said. “As we bring the evening program to stores, there’s a meaningful increase in sales during that time of the day.”

Alstead said the evening programme, which includes special menu items as well as beer and wine, would be focused on entertainment districts where people were already visiting restaurants, cinemas or other venues.

Starbucks has more than 20,100 locations worldwide, including about 11,500 in the US.



6 Dimensions
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 641
Joined: Mon Sep 17, 2012 11:31 am

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by 6 Dimensions » Thu Oct 08, 2015 6:49 pm

Rethink your drink: An investor's guide to Starbucks Coffee Company
Business overview: Why Starbucks deserves your attention
By Matthew Krikorian • Jan 24, 2014 1:14 pm EDT

http://marketrealist.com/2014/01/busine ... attention/

Risk Management = Risk Measurement + Risk Controlling+ Risk Taking

--------------------


User avatar
6666666v
Verified User
Posts: 1089
Joined: Sun May 29, 2011 10:49 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by 6666666v » Mon Dec 21, 2015 1:34 pm

ผมติดตามข้อมูลได้จากทางไหนบ้างครับผม น่าสนใจดีครับ แล้วมีพี่ๆท่านไหนลงทุนตัวนี้อยู่บ้างครับ

I Like To Invest.


User avatar
6666666v
Verified User
Posts: 1089
Joined: Sun May 29, 2011 10:49 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by 6666666v » Thu Jan 21, 2016 2:02 pm

คืนนี้ประกาศงบ

I Like To Invest.


pinguwing
Verified User
Posts: 193
Joined: Mon Jul 29, 2013 9:15 am

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by pinguwing » Mon Jul 18, 2016 9:38 am

ผมลงทุนในบริษัทนี้เช่นกันครับ จริง ๆ มาจากเป็นลูกค้าประจำ จนกระทั่งเห็นว่าเพื่อน ๆ หลาย ๆ คนก็เป็นลูกค้า กิจการก็ดูไปได้ด้วยดี จนกระทั่งมาอ่านหนังสือชื่อ Onward: How Starbucks Fought for Its Life without Losing Its Soul
ที่เขียนโดย Howard Schultz และ Joanne Gordon เลยประทับใจวิธีการบริหารของ Schultz น่ะครับ เลยตัดสินใจลงทุน และก็ไม่ผิดหวังจริง ๆ ครับ ใครยังไม่ได้อ่านแนะนำเลยครับ



offshore-engineer
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2165
Joined: Sun Nov 21, 2004 9:04 am

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by offshore-engineer » Thu Dec 08, 2016 2:53 pm

http://investor.starbucks.com/phoenix.z ... ID=2228165

Starbucks Presents Its Five-Year Plan for Strong Global Growth Fueled by a Robust Pipeline of Innovation at Biennial Investor Conference

- Company to add 12,000 stores globally – to a total of 37,000 – by 2021

- Projects 10 percent revenue growth, 15-20 percent EPS growth and mid-single digit comp growth annually

- Roadteries and Starbucks Reserve® stores to elevate the Starbucks brand and customer experience

- New innovation to further accelerate momentum of the company’s digital flywheel and mobile ecosystem

Minimize risk through an in-depth knowledge. Buy at bargain price. Wait patiently.
http://valueinvestors.wordpress.com/


gunnnose
Verified User
Posts: 60
Joined: Wed Jul 21, 2010 3:25 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by gunnnose » Wed Dec 21, 2016 10:16 am

ผมกำลังสนใจบริษัทนี้เลยครับ ถึงแม้ตอนนี้ราคาจะดูเหมือนแพง แต่บริษัทก็มีแผนในการขยายสาขาในประเทศจีน ให้เพิ่มเป็น 5000 สาขา ภายในปี 2563 และก็มีไปจับมือกับบริษัทยักษ์ใหญ่ในประเทศจีน Tencent เจ้าของ Wechat ในเรื่องระบบชำระเงินอิเล็กโทรนิคส์อีกด้วยครับ



nut776
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 3350
Joined: Thu Feb 05, 2004 9:46 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by nut776 » Wed Dec 21, 2016 1:36 pm


show me money.


6 Dimensions
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 641
Joined: Mon Sep 17, 2012 11:31 am

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by 6 Dimensions » Mon Jan 09, 2017 9:21 pm


Risk Management = Risk Measurement + Risk Controlling+ Risk Taking

--------------------


pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1118
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by pookii » Mon Jan 14, 2019 2:45 pm

Luckin Coffee ผู้หาญกล้าโค่น Starbucks ในจีน/ FB Worawisut Pinyoyang

-----------
ตอนนี้ Apple ไม่ใช่แบรนด์อเมริกาเดียวที่พ่ายแพ้แบรนด์เจ้าถิ่นในจีน

Starbucks กำลังจะกลายเป็นแบรนด์ยักษ์ใหญ่ล่าสุด ที่จะพ่ายแพ้ให้กับร้านกาแฟท้องถิ่นที่เกิดขึ้นมาได้เพียงปีกว่าๆ อย่าง Luckin Coffee

Luckin Coffee ทำได้อย่างไร?

ถ้าเป็นร้านกาแฟทั่วไป คงไม่มีใครหาญกล้าต่อกรกับ Starbucks หรอกครับ

แต่เจ้าของ Luckin Coffee ชื่อ Qian Zhiya เป็นซีอีโอผู้หญิงที่มีแนวคิดไม่ธรรมดาจริงๆ

Qian ไม่ได้มอง Luckin เป็นร้านกาแฟ แต่กลับมองเหมือนกับเป็นธุรกิจ technology

เงินทุนทั้งหมดที่ได้จาก Venture Capital ล้วนเอามาลงหนักๆกับ Product R&D, Tech innovation และ Business Development

แค่การเปิดตัวในปีแรก Luckin ก็เติบโตแซงร้านกาแฟอันดับสอง สัญชาติอังกฤษ อย่าง Costco ทีมีกว่า 400 สาขาและทำธุรกิจในจีนมากว่า 10 ปีได้แล้ว

Qian เชื่อว่า Luckin Coffee จะเอาชนะ Starbucks ขึ้นเป็นที่หนึ่งได้ ในปี 2019 นี่แหละ (ปีเดียวมี 2,000 สาขา และจะขยายเป็น 4,500 สาขาปลายปีนี้)

การนำเทคโนโลยีมาใช้ สร้างจุดแข็งด้าน Delivery โดยการจับมือกับ Meituan Dianping ที่เป็นผู้ให้บริการ On-demand delivery รายใหญ่สุดในโลก ที่มีผู้ใช้อยู่ที่ประมาณ 700-800 ล้านคน มีเครือข่ายอยู่ทั่วประเทศ

มีการพัฒนาแอพเพื่อใช้ในการสั่งกาแฟ และมีระบบการจ่ายเงินแบบ Cashless จากการะเป๋าเงินตัวเอง (เรียกว่า Coffee Wallet) ทำให้ผู้ใช้สะดวกสบายมาก เวลาสั่งกาแฟ

แถมยังมีการจับมือกับ Tencent เพื่อกดสั่งกาแฟจาก Wechat ได้เลย และตัดเงินจาก WeChat Pay ได้เลยเช่นกัน

กาแฟของ Luckin มีราคาที่ถูกกว่า Starbucks ประมาณ 1 USD หรือราวๆ 30% โดยการใช้วิธี subsidy ในกาแฟทุกแก้ว เพื่อดึงลูกค้าให้ซื้อประจำ

แม้ว่ากาแฟ Luckin จะมีราคาถูกกว่า แต่คุณภาพไม่ได้ง่อยๆนะครับ เพราะลูกค้าส่วนใหญ่มองว่า ได้รับ High-end experience ไม่ต่างจาก Starbucks เลย แต่จ่ายค่ากาแฟถูกกว่า

Luckin Coffee เป็นธุรกิจกาแฟ ที่ใช้ความคิดแบบ Startup เป๊ะๆ

เน้นเร่งการเติบโต ใช้เงินฟาดเพื่อแย่งชิงส่วนแบ่งตลาด เป้าหมายคือการ dominate ตลาดกาแฟ ด้วยจำนวน 4,500 สาขา และต้องขายได้มากกว่า Starbucks

กลุ่มลูกค้าหลักกว่า 70% ของ Luckin Coffee คือกลุ่ม White collar อายุต่ำกว่า 30 ปี ในขณะที่ลูกค้ากลุ่มเดียวกัน เป็นลูกค้า Starbucks 50%

Location หลักกว่า 80% ของ Luckin Coffee จะอยู่ในห้าง และอาคารสำนักงานออฟฟิศ โดยเลือกเปิดในเมืองที่เป็น first และ second tier เท่านั้น

แม้ว่าจะครอบคลุมกลุ่มเป้าหมายหลัก เพียง 32% และกลุ่มนี้แหละครับ ที่ใช้บริการ delivery ในสัดส่วนที่สูงถึง 60% รวมทั่วประเทศ

ปัจจุบัน Luckin Coffee มีรูปแบบร้านอยู่ 4 แบบ มีทั้งแบบใหญ่โตดูดีแบบที่ Starbucks ทำ (Elite & Relax Store)

แต่มากกว่าครึ่งหนึ่งของสาขาทั้งหมด เป็นสาขาขนาดเล็ก โฟกัสที่ Mobile delivery ล้วนๆ

กลยุทธ์ด้าน Retail คือ เจอ Starbucks ร้านใหญ่ที่ไหน Luckin ก็จะไปตั้งสาขาใหญ่ 1 สาขา พร้อมกับ สาขา pick-up อีก 2 สาขาประกบในรัศมีใกล้กัน เพื่อดึงลูกค้า Starbucks

ทุกช่วงพักเที่ยง คิวซื้อกาแฟของ Starbucks จะยาว จนลูกค้ารอไม่ไหว และมาซื้อกาแฟที่ Luckin แทน เพราะรอใช้เวลาไม่กี่นาที

นอกจากกลยุทธ์ด้าน Retail แล้ว Luckin Coffee ยังใช้หลักการ "Growth Hacking" ที่ใช้ในโลก tech startup โดยการแจก "Red Packets" หรือคูปองส่วนลด ให้กับผู้ใช้ ที่ดึงเพื่อนทาง WeChat ให้มาลงทะเบียนเป็นสมาชิก

จำนวนสมาชิกของ Luckin Coffee จึงเติบโตอย่างรวดเร็ว

เป็นกลยุทธ์ที่ Luckin Coffee ใช้ปราบ Starbucks ในเมืองจีน

แม้ว่าตอนนี้ Luckin Cofee ยังไม่มีกำไร เน้น raise fund เพื่อเอาไปสร้างการเติบโต จนทำให้มูลค่าบริษัทเพิ่มสูงขึ้นอย่างรวดเร็ว ถึง 2,000 ล้านดอลลาร์ โดยได้รับเงินทุนเพิ่มอีก 200 ล้านดอลลาร์ เมื่อเดือนธันวาคม 2018 ที่ผ่านมา รวมการระดมทุน 2 รอบ สูงถึง 400 ล้านดอลลาร์

โดยมีผู้สนับสนุนด้านการเงินใหญ่ คือ กองทุน GIC ของรัฐบาลสิงคโปร์ (The Government of Singapore Investment Corporation ) ที่เคยขายหุ้น LH, QH แบบเกลี้ยงพอร์ต หลายหมื่นล้านในปีก่อน ทั้งที่ถือ LH มากว่า 20 ปี

Chairman ของกองทุนนี้ ก็คือ Lee Hsien Loong นายกรัฐมนตรีของสิงคโปร์นั่นเอง



pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1118
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by pookii » Thu Mar 21, 2019 10:06 am

Lu Zhengyao ผู้ถือหุ้นและประธานบอร์ดของ Luckin Coffee ร้านกาแฟ unicorn ที่เติบโตเร็วสุดๆของจีน กำลังวิ่งหาเงินกู้ส่วนตัว 200 ล้านดอลลาร์ จาก Investment Banking ยักษ์ใหญ่หลายแห่ง เพื่อแลกกับการได้ทำดีล IPO ให้กับ Luckin และใช้หุ้นของ Luckin ที่เค้าถือเป็นหลักทรัพย์ค้ำประกัน

ข่าวว่า Credit Suisse, Goldman และ Morgan Stanley ให้ Lu กู้แล้ว แต่ยังหาเพิ่มเติม เพราะมีหลายเจ้าปฏิเสธการกู้ เนื่องจากไม่ได้ระบุว่าเจ้าตัวจะเอาเงินไปทำอะไร

เป็นมุขแปลกๆที่ใช้การกู้ยืมเงินส่วนตัว แลกเปลี่ยนกับการให้เจ้าหนี้มาทำ IPO ให้

ถ้ายังคงจำได้ Luckin Coffee เพิ่งเปิดตัวเมื่อเดือนมกราคมปีก่อน

มีการระดมทุน Series A ไปได้ 200 ล้านดอลลาร์เมื่อ กรกฎาคม 2018

และระดมทุน Series B อีก 200 ล้านดอลลาร์เมื่อธันวาคม 2018 จนขยายสาขาเป็นบ้าเป็นหลังกว่า 2,000 สาขา ภายในระยะเวลาแค่ปีเศษๆ

ในขณะที่ Starbucks ในจีนใช้เวลาถึง 19 ปี กว่าจะขยายสาขาได้เท่า Luckin Coffee

กลยุทธ์สำคัญของ Luckin Coffee คือ "Coffee Anywhere"

1. การเปิดสาขาทุกๆ 500 เมตร เพื่อลูกค้าสามารถเดินเจอสาขา Luckin Coffee ได้ในทุก 5 นาที
2. ยึดทำเลย่านธุรกิจ Offie Building ต่างๆในเมืองระดับ tier 1 ของจีน (เซี่ยงไฮ้ กว่างโจว เสินเจิ้น และปักกิ่ง)
3. Order ส่วนใหญ่มาจากทางแอพ การตั้งสาขาถี่และเยอะ ก็เพื่อช่วยลดระยะการส่ง

กลยุทธ์การตลาด หลักๆ คือ สร้างการจดจำ การแย่งส่วนแบ่งตลาดและ acquire ลูกค้า ด้วยกลยุทธ์ส่งเสริมการขายแบบ subsidy

1. ใช้โปรโมโมชั่นหลัก 2 โปร คือ ซื้อ 2 แถม 1 และ ซื้อ 5 แถม 5
2. ส่งฟรีถ้าสั่งยอดเกิน 55 หยวนใน 1 ออเดอร์
3. ขนมทุกชิ้น ลด 50% เมื่อสั่งคู่กับกาแฟ
4. ราคาโปรดักต์ถูกกว่า Starbucks เกือบ 3 เท่า (อเมริกาโน่แก้วใหญ่ขาย 10.5 หยวน Starbucks ขาย 28 หยวน ค่าส่ง 6 หยวน)

ปี 2018 Luckin Coffee ขายกาแฟไปทั้งหมดประมาณ 90 ล้านแก้ว จากลูกค้าประมาณ 12.5 ล้านคน
มียอดออเดอร์เฉลี่ย 50,000 ออเดอร์ต่อวัน


จากกลยุทธ์การเผาเงินแหลกเพื่อแย่งส่วนแบ่งตลาด ทำให้ Luckin Coffee ขาดทุนไปกว่า 125 ล้านดอลลาร์

แม้จะขาดทุนเยอะ แต่กลับเป็นที่ชอบของนักลงทุน เพราะการระดมทุนทั้ง 2 รอบ เป็นเงินลงทุนที่นักลงทุนกลุ่มเดิมใส่เพิ่มเข้ามา

1 ในนั้นคือ กองทุนความมั่งคั่งแห่งชาติสิงคโปร์ (Singapore sovereign wealth fund GIC) ที่เป็นนักลงทุนต่างประเทศเพียงหนึ่งเดียว

มีโอกาสที่จะได้เห็น Luckin ขยายมาแถบ Southeast Asia อยู่เหมือนกัน

ใครจะคิดว่าธุรกิจ SME อย่างร้านกาแฟ จะนำโมเดลในการสร้าง growth มหาศาล แบบ tech startup มาใช้

เป็นวิธีการแบบเดียวกันกับ Didi Chuxing ทำ จนสามารถถีบ Uber ออกจากตลาดจีนไป

อยากเห็น SME บ้านเรา เอาวิธีการคิดแบบ tech startup มาใช้กันเยอะๆ !!

FB :Worawisut Pinyoyang



PK-TYW
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1949
Joined: Thu Feb 21, 2013 4:00 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by PK-TYW » Sun Aug 23, 2020 7:04 am




PK-TYW
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1949
Joined: Thu Feb 21, 2013 4:00 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by PK-TYW » Sun Aug 23, 2020 3:25 pm

3 Reasons Starbucks Is Seizing Market Share
The coffee purveyor is on the mend after a rough second quarter.
Jeremy Bowman
Jeremy Bowman
(TMFHobo)
Jul 29, 2020 at 4:03PM
Author Bio
Shares of Starbucks (NASDAQ:SBUX) jumped on Wednesday after the java giant turned in better-than-expected results in its second-quarter earnings.

The numbers were ugly, as expected. Starbucks bore the brunt of the impact from the coronavirus pandemic, since the majority of its U.S. stores were closed at the beginning of the quarter, and the company lost sales as normal commuting routines were disrupted. Let's look at the headline numbers:

Revenue fell 38% to $4.22 billion, which beat estimates at $4.06 billion. Comparable-store sales dropped 40% in the quarter as transactions fell 51%, though the average ticket increased by 23% as customer behavior changed, leading to more group orders.
On the bottom line, the company posted a generally accepted accounting principles (GAAP) loss of $0.58 per share, or a $0.46 loss on an adjusted basis, which compared to estimates of a loss of $0.59.
Starbucks said COVID-19 caused a $3.1 billion loss in revenue in the quarter. Without that, it said, sales would have increased by about 7%.
While Starbucks may have just had the worst quarter in its history, the company is rebounding quickly and expects to return to profitability in the current quarter, forecasting adjusted earnings per share of $0.18 to $0.33. Investors also cheered when the company said that comps at the 3,100 U.S. stores that were open the entire quarter were up 2% in July so far after a drop of just 1% in June. That's evidence that stores in areas less affected by the pandemic aren't seeing any sales impact at this point.

Starbucks' return to growth at those stores and its profit forecast show that even as the company is facing challenges from the pandemic, it is also grabbing market share from struggling competitors. Here are three reasons Starbucks should emerge stronger from the crisis.

A Starbucks barista smiling in the middle of a cafe dining room
IMAGE SOURCE: STARBUCKS.

1. Rewards members are surging
Starbucks' Rewards program is one of the most successful restaurant loyalty programs in the world and may be the company's most effective competitive advantage. The Rewards program, along with the Starbucks app, gives the coffee chain the ability to connect with customers and invite them in for frequent visits with discounts and happy hour specials, creating a virtuous cycle that leads to more loyalty.

Active rewards members in the second quarter actually declined 5% to 16.3 million due to store closures, but 3 million customers downloaded the Starbucks app in the quarter, a 17% increase from the second quarter. Additionally, sales growth from Rewards members turned positive in July, and the percentage of orders coming from Rewards members increased 4 percentage points in the quarter to 46%.

Mobile Order & Pay has also been a source of strength, increasing to 22% of total transactions, up 6 percentage points from a year ago. It gives Starbucks customers an option that many of its competitors can't match, and the same is true for drive-thru and other pickup options like curbside and entryway pickup.

2. Channel development is a profit machine
Starbucks is more than just a chain of coffee shops. It also has a thriving business that it calls channel development, which sells products like bagged coffee and bottled drinks in grocery stores, convenience stores, and other outlets.

Though channel development only makes up about 10% of the company's revenue during normal times, it is the company's most profitable business in terms of operating margin, and the segment actually saw revenue grow by 5% in the quarter, adjusted for unfavorable activities related to transitioning to the Global Coffee Alliance, a partnership with Nestle.

Management also said that it increased market share in both packaged coffee, where U.S. sales rose 21% compared with 13% growth for the industry, and domestic ready-to-drink beverages, where sales rose 11% in the period, gaining 2 percentage points of market share.


3. China still has a lot of potential
Early in the year, Starbucks' exposure to China seemed like its biggest weakness since that country was the first to shut down from the pandemic. But these days, its position in China gives it a valuable ballast to the sluggish recovery in the U.S. business. China sales are rebounding ahead of those in the U.S., and the company expects performance to normalize in its No. 2 market by the end of the year, while it doesn't see that happening until next March in the U.S.

After closing nearly all of its China stores in February, Starbucks now expects comps there to be flat to down 5% in the current quarter. It also returned to its growth plans in the key market, aiming to add at least 500 new stores in the country this fiscal year. Starbucks has also enabled Mobile Order & Pay through other apps like Alibaba's Alipay and Taobao apps, and it has made Starbucks delivery available through Tencent's WeChat.

With Luckin Coffee sidelined by fraud revelations, Starbucks' path in China remains wide open, and the company should return to growth as the Chinese economy recovers.

The future looks bright
The COVID-19 pandemic has dealt a blow to much of the restaurant industry, but Starbucks is quickly emerging from the depths of the crisis as it moves further into recovery mode and adapts to the crisis with innovations like Pickup stores. As it does so, it has earned record customer-connection scores, and it should grab market share from weaker franchised competitors and independent coffee shops struggling to stay afloat.

When the pandemic ends, the coffee king will likely find itself in an even stronger position as it expands in China, reaps the windfall from its channel development business, and leverages advantages like its Rewards program to keep delighting customers.



PK-TYW
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1949
Joined: Thu Feb 21, 2013 4:00 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by PK-TYW » Mon Aug 24, 2020 8:56 pm

Better Buy: McDonald's vs. Starbucks
A comparison of the two fast-food giants.

Will Healy
Will Healy
(TMFWillHealy)
Aug 19, 2020 at 11:10AM
Author Bio

Depending on how you measure it, McDonald's (NYSE:MCD) and Starbucks (NASDAQ:SBUX) are two of the three largest fast-food chains in the world (Subway is the other one). Having long ago reached a saturation point in the U.S., the two chains have moved on to grow profits in foreign markets.

But despite their similarities, they are fundamentally different businesses. Let's compare them to see which might offer the potential for higher shareholder returns.

The businesses
McDonald's is somewhat ahead of Starbucks in expansion. It operates about 38,700 restaurants in 119 countries. That might leave investors wondering where else McDonald's can go. However, scaled-back plans still call for 350 net restaurant additions this year.

Starbucks boasts more than 30,000 locations in 80 markets. Still, as Starbucks pushes into China, and maybe India and other large markets, it might hold more growth potential. Despite the pandemic, the company added almost 100 net additional stores in China in the previous quarter alone.

Another factor is the business models themselves. For one, they are indirect competitors at best, mostly with different clientele. Starbucks probably does not lose much of its coffee business to McDonald's. By the same token, McDonald's is more likely to lose meal business to more-direct competitors. According to CSIMarket, McDonald's has a more than 18% share of the market, well ahead of Starbucks' market share of right around 13%.

A sign outside of a restaurant saying, "Come in we're open."
IMAGE SOURCE: GETTY IMAGES

Moreover, McDonald's considers control of real estate essential. Hence, it makes most of its money by property leases, franchise fees, and royalties based on a percentage of sales. This makes the company's revenue less dependent on store sales, which likely cushioned the negative impact of COVID-19. McDonald's also kept more than 99% of its restaurants open for drive-thru and, in many cases, carry-out.

This stands in contrast to Starbucks, which operates company-owned stores in most cases. Hence, it depends more directly on store traffic. For this reason, Starbucks has suffered significantly more than McDonald's during the pandemic. The fact that U.S. locations without a drive-thru closed for a few weeks worsened the pain. Still, more than 85% of company-owned Starbucks locations in the U.S. had reopened by May 9.

Valuations and earnings
Comparable-store sales for McDonald's fell by 23.9% from the year-ago quarter. Diluted earnings fell to $0.65 per share, down 67% over the same period last year.

In contrast, Starbucks saw its global comps fall by 40% year over year in the most recent quarter. That resulted in a loss of $0.58 per diluted share, a drop of almost 152%.

Still, McDonald's has become a more expensive stock. As of Wednesday morning, it trades at a forward P/E ratio of about 35, versus an approximate forward multiple of 29 for Starbucks. Interestingly, Starbucks maintained a higher average forward P/E ratio over the last five years.

Financial Metric McDonald's Starbucks
Forward P/E ratio 35 29
Global comps growth (decline) (23.9%) (40%)
Net income growth (67%) (152%)
Dividend yield 2.4% 2.1%
Approximate dividend payout ratio 78% 142%
SOURCES: MORNINGSTAR, MCDONALD'S, STARBUCKS.


Dividends
One area less likely to see a reduction is the dividend. Here, McDonald's may have a slight edge. Its payout has risen every year since dividend payments began in 1976. At $6 per share in annual dividends, it yields approximately 2.4%.

Starbucks began its payouts in 2010. Its dividend has also increased annually since that time. At a current dividend of $1.64 per share, new shareholders earn a yield of around 2.1%.

Nonetheless, COVID-19 has called the payouts of both companies into question. McDonald's has reached a dividend payout ratio of almost 78%, meaning that's the percentage of net income going to dividend payments. While this is a strain for now, the payout ratio should fall again as profits recover.

The payout ratio for Starbucks stands at nearly 142%. However, the company remains committed to the dividend and took "appropriate steps" to maintain liquidity such as halting share buybacks. Though the current payout ratio appears concerning, it will not endanger the dividend unless lockdown conditions persist for several quarters. That does not appear likely.

McDonald's or Starbucks?
Both of these consumer discretionary stocks should resume a long-term growth trajectory once both businesses are fully open everywhere. However, the choice of whether to choose McDonald's or Starbucks depends on investment goals.

Admittedly, given the financial metrics, one might choose McDonald's despite a higher forward multiple. With its restaurants in 119 countries, McDonald's already serves almost every market that can support it. Nonetheless, it has still found ways to add restaurants. Moreover, McDonald's is a Dividend Aristocrat, while Starbucks is at least 15 years from potentially gaining this status.

However, growth investors may have a case for choosing Starbucks. As mentioned before, Starbucks added 100 locations in the previous quarter in China alone. Scaled-back plans for McDonald's called for 350 locations in the current fiscal year across the world. Also, since Starbucks serves 80 markets versus the 119 countries where McDonald's operates, Starbucks is not as close to global market saturation.

If one seeks a conservative stock to preserve wealth, McDonald's is an excellent choice. Still, investors focused on achieving higher long-term growth may want to consider Starbucks instead.



PK-TYW
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1949
Joined: Thu Feb 21, 2013 4:00 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by PK-TYW » Mon Aug 24, 2020 8:59 pm

Starbucks Corporation SBUX is poised well on solid global footprint, successful innovations and digital offerings. The company has also strengthened its relationship with Alibaba. However, soft comparable store sales, margin decline and high debt remain a concern. Year to date, the company’s shares have fallen 10.3%, compared with the industry’s decline of 1.6%.

Factors Driving Growth

Management has been focused on increasing global market share by judiciously opening stores in new and existing markets, remodeling existing stores, deploying technology, controlling costs and aggressive product innovation and brand building. In fiscal 2019, Starbucks added 1,900 net new stores. In 2018 and 2017, the company had added 2,300 and 2,250 net new locations. Although the ongoing coronavirus pandemic is hurting the company’s original store opening program, it still expects to open at least 500 new stores in China in fiscal 2020. Despite the pandemic, the company opened 130 net new stores in third-quarter fiscal 2020.

In an effort to drive business in China, the company announced a historic partnership with Alibaba for providing seamless Starbucks Experience to drive growth in China. Starbucks began delivery services in Beijing and Shanghai via Alibaba's Ele.me platform. Recently, the company has also strengthened its relationship with Alibaba. Starbucks lovers in China can now place orders via multiple Alibaba Group apps. Starbucks has introduced its mobile order and pay feature — Starbucks Now — to multiple platforms in the Alibaba Digital Economy, which includes Taobao, Amap, Koubei and Alipay. Starbucks customers can also use Starbucks Now feature to pre-order and pay for their favorite Starbucks beverage and food online before in-person pick-up at local stores. This will help Starbucks in expanding presence in China as Alibaba Digital Economy has user base of nearly 1 billion.

During the fiscal third-quarter conference call, the company stated that of the 3,100 U.S. stores that remained opened throughout the third quarter, it witnessed comps decline of 14% and 1% in May and June, respectively. For July month-to-date, comps improved 2%. The company continues to benefit from robust drive-thru and deliver options. Mobile ordering in the third quarter increased 6 percentage points from a year ago to make up 22% of total transactions. The company also announced that the coronavirus impact will ease in the fourth quarter in Japan.


Concerns

The company’s results in the fourth-quarter fiscal 2020 are likely to be impacted by the social distancing protocols. The company anticipates international’s comparable store sales to decline in the range of 10% and 15% in the fiscal fourth quarter, including a 3% favorable VAT impact. The company expects comparable store sales in China in the range of flat to -5%. The company expected global comparable sales to decline 12% and 17% in the fourth quarter and fiscal 2020, respectively.

Moreover, the company anticipates Americas and U.S. comparable store sales decline of 12% to 17% in the fourth quarter and 2020. For fiscal 2020, comps are expected to be down 15% to 20% compared with prior estimate of a decline of 10% to 20%. Starbucks expects fiscal fourth-quarter consolidated revenues to decrease in the range of 10-15%. Non-GAAP earnings for the fiscal fourth quarter are anticipated in the band of 18-33 cents, while the same for full year is expected in the range of 83-93 cents.

Margin contraction remains a major concern. Although margin expanded improved in first-quarter fiscal 2020, it declined in second and third-quarter 2020. On a non-GAAP basis, operating margin contracted 660 basis points and 570 basis points in second and third-quarter 2020, respectively. The downtrend can primarily be attributed to sales deleverage and rise in costs due to the coronavirus pandemic, mostly catastrophe wages, and heightened pay programs and additional benefits in support of retail store partners, inventory write-offs and store safety items.

Moreover, high debt is a concern. The company’s long-term debt (including Operating lease liability) increased to $22.3 billion (as of Jun 28, 2020) from $19.3 billion at Mar 29, 2020. Moreover, the company’s debt-to-capitalization increased to 150.4% from 149% in second-quarter fiscal 2020.



PK-TYW
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1949
Joined: Thu Feb 21, 2013 4:00 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation

Posts by PK-TYW » Tue Sep 08, 2020 12:32 pm

Starbucks adds plant-based items to Asian menus from Beyond Meat, others
September 8, 2020, 9:21 AM GMT+7
HONG KONG, Sept 8 (Reuters) - Starbucks Corp said on Tuesday it will add plant-based food and beverages to menus across Asia from September, including products from Impossible Foods, Oatly and Beyond Meat Inc, as it targets more environment-conscious diners.

The Seattle-based coffee chain said it was introducing products in markets such as Hong Kong, Singapore, New Zealand, Taiwan and Thailand that suit local tastes and preferences.

Producing plant-based food and beverages is less demanding on the environment compared with items relying on animal agriculture, which typically needs far more land and water.

Starbucks said its new food items will include the Spiced Impossible Puff and Maize Impossible Sandwich in Hong Kong, and Beyond Meat Bolognese Penne in Taiwan.

In Singapore, it will launch the Impossible Wrap comprising an Impossible Burger patty, avocado omelette, mushroom, caramelised onion and cheese.

Drinks will include the Oatmilk Cocoa Macchiato from Oatly in Malaysia, the Philippines and elsewhere.

Starbucks began offering plant-based meals in Canada in February, and in April said it would do likewise in China. The initiative comes as Impossible Foods, Oatly and Beyond Meat look to expand into Asia. (Reporting by Farah Master; Editing by Christopher Cushing)



arm10182
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 807
Joined: Tue Oct 02, 2018 1:25 pm

Re: SBUX - Starbucks Corporation : US

Posts by arm10182 » Tue Dec 08, 2020 10:04 pm

[Revised] US Stock Snapshot - Starbucks เผยกลยุทธ์เผ็ด เด็ดโควิด
วันที่เผยแพร่ : 08/12/2020

บทวิเคราะห์โดยสังเขป :
ทีม BLS Global Investing ขออัพเดทประเด็นสำคัญของหุ้น Starbucks (SBUX) ก่อนงาน Investor Day ของบริษัทฯ ในวันพรุ่งนี้ (9 ธ.ค. 63)

ผลประกอบการดีกว่าคาดจาก 3 กลยุทธ์เด็ด
SBUX รายงานงบ Q4 ปีบัญชี 63* รายได้ลดลง 8%YoY เป็น $6.2bn (75% ของรายได้มาจาก Mobile order และ Drive-thru) แต่ดีกว่าตลาดคาดที่ $6.06bn โดยในสหรัฐฯ SSSG ติดลบน้อยลงเหลือ -9% จาก -40% ในไตรมาสก่อน ขณะที่ยอดสมาชิก โตขึ้น 10%YoY เป็น 19.3 ล้านราย โดย CFO Patrick Grismer เผยกลยุทธ์พา Starbucks ในสหรัฐฯ ฟื้นตัวเร็ว คือ 1) การใช้ Handheld POS ที่ช่วยให้พนักงานสามารถเดินรับออเดอร์ในแถว Drive-thru ได้เลย 2) บริการ Curbside pickup ตอบสนองพฤติกรรมที่ลูกค้าเน้นซื้อกาแฟในสาขาใกล้บ้าน โดยปัจจุบันให้บริการ 800 สาขาทั่วประเทศ และ 3) โปรแกรม Star for Everyone ที่ลูกค้าสามารถจ่ายเงินผ่านบัตรได้โดยไม่ต้องฝากเงินในแอพฯ ไว้ล่วงหน้า แต่ยังได้รับ Star Rewards ตามปกติ

จับมือ Alibaba เปิดฟีเจอร์ Starbucks Now
เมื่อเดือน ก.ค. Starbucks ร่วมมือกับ Alibaba ให้ลูกค้าสามารถสั่งกาแฟออนไลน์ในจีนด้วยฟีเจอร์ “Starbucks Now” ผ่านแอพฯ ในเครืออย่าง Taobao, Amap, Koubei และจ่ายผ่าน Alipay เพื่อ pick-up กาแฟที่หน้าร้าน (จากเดิมที่ทำได้เฉพาะในแอพฯ Starbucks เองเท่านั้น) ส่งผลให้รายได้ไตรมาสล่าสุดโต 7%YoY เป็น $814.5mn (รายได้จากจีนคิดเป็น ~17% ของรายได้ทั้งหมด) ขณะที่ SSSG ลดลงเพียง 3% (จากที่ -19% ในไตรมาสก่อน) เรามองว่า SBUX ฟื้นดีและมีโอกาสโตอีกจากการเน้นขายผ่านช่องทางออนไลน์ ด้วยความร่วมมือกับ Alibaba และ Tencent อย่างต่อเนื่อง โดยลูกค้าสามารถสั่งกาแฟ Delivery ผ่าน Ele.me และ WeChat Mini Program ได้ตั้งแต่ปี 61 และ พ.ค. 63 ตามลำดับ

ตลาดกาแฟยังโตต่อ Starbucks รับประโยชน์
ผู้บริหารคาด Starbucks ฟื้นตัวเด่นในปีบัญชี 64 ด้วย SSSG ที่ 17-22% ในสหรัฐฯ และ 27-32% ในจีน มองยังมีพื้นที่ให้โตได้อีกจากการกลับมาเปิดร้านในช่วงปลาย Q2 คาดรายได้ที่ $28-29bn และอัตรากำไรจากการดำเนินงานที่ 14-15% สอดคล้องการคาดการณ์จาก Statista ว่าตลาดเครื่องดื่มร้อน (Hot Drinks) จะมีรายได้แตะ $579bn ในปี 63 และโตที่ CAGR 10.3% ระหว่างปี 63-68 โดยกาแฟมีสัดส่วนมากที่สุดในตลาดดังกล่าว ด้าน Morgan Stanley ปรับ TP จาก $91 เป็น $98 (30 ต.ค 63) แต่ยังคง equal-weight rating คาดรายได้โตดี หลังสถานการณ์โควิดดีขึ้น

*ปีบัญชี 63 เริ่มวันที่ 1 ต.ค. 62 และสิ้นสุดวันที่ 30 ก.ย. 63



pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1118
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: SBUX - Starbucks Corporation : US

Posts by pookii » Tue Jan 12, 2021 1:45 pm

ต้องใช้เวลาอีก 3 ปี ยอดขาย ‘ร้านกาแฟ’ ในสหรัฐฯ ถึงกลับมาเท่ากับช่วงก่อนระบาดของโรคโควิด-19 / TheStandardWealth

https://www.reuters.com/article/us-coff ... KbQ02pg-gM
.
อาจเป็นเพราะคนส่วนใหญ่ทำงานจากที่บ้าน จึงไม่ได้ซื้อกาแฟที่ร้านก่อนเดินเข้าไปในออฟฟิศเหมือนช่วงปกติ ทำให้ข้อมูลจากบริษัทวิจัยและที่ปรึกษา Allegra World Coffee Portal ระบุว่า การระบาดของโควิด-19 ได้ทำลายมูลค่าการซื้อขายในร้านกาแฟแบรนด์ดังเกือบ 1 ใน 4 ในปีผ่านมา และคาดว่าต้องใช้เวลา 3 ปี หรือในปี 2023 มูลค่าถึงจะกลับมาเท่ากับก่อนช่วงระบาด
.
มีการประเมินว่า ยอดขายที่ร้านกาแฟแบรนด์ดังในสหรัฐอเมริกาซึ่งรวมไปถึงแบรนด์ที่คุ้นหูอย่าง Starbucks, JDE Peet’s และ Dunkin’ Brands ลดลง 24% ในปีที่แล้ว เหลือราว 3.6 หมื่นล้านดอลลาร์สหรัฐ หรือราว 1.09 ล้านล้านบาท และในปีนี้คาดว่าจะเติบโตเป็น 4 หมื่นล้านดอลลาร์ หรือ 1.2 ล้านล้านบาท ซึ่งเป็นตัวเลขที่ต่ำกว่าปี 2019
.
ขณะเดียวกันมีการประเมินว่า มีร้าน 208 แห่ง จากทั้งหมด 37,189 แห่งที่มีแบรนด์ ที่ได้ปิดตัวลงอย่างถาวรในปีที่ผ่านมา
.
“ตลาดร้านกาแฟในสหรัฐฯ กำลังเผชิญกับสภาพแวดล้อมการค้าที่เลวร้ายที่สุดในความทรงจำของมนุษย์ อย่างไรก็ตาม ด้วยสถานการณ์ทางการเมืองที่เปลี่ยนแปลงไป การฉีดวัคซีนจำนวนมาก และผู้ประกอบการต่างปรับตัวเข้ากับรูปแบบการซื้อขายใหม่อย่างรวดเร็ว ทำให้สถานการณ์มีแสงสว่างที่ปลายอุโมงค์แล้ว” เจฟฟรีย์ ยัง (Jeffrey Young) ซีอีโอของ Allegra Group กล่าว
.
“เราคาดว่าการซื้อขายจะเริ่มมีเสถียรภาพตั้งแต่ฤดูร้อนปี 2021 อย่างไรก็ตามจะต้องใช้เวลาอีกหลายปีกว่าผู้ประกอบการจะปรับตัวเข้าสู่ ‘ภาวะปกติใหม่’ ได้อย่างสมบูรณ์”



Post Reply