BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

แหล่งรวบรวมข้อมูลของหุ้นประเทศ All for one, one for global
(ช่วงทดลองเปิดตัว สมาชิกและทุกท่านสามารถเข้าได้ตลอด)
Chaoyang
Verified User
Posts: 89
Joined: Mon Jul 12, 2010 7:26 pm

Re: BABA - Alibaba Group Holding Ltd : US

Posts by Chaoyang » Wed Jan 06, 2021 4:56 pm

หลายอาทิตย์ที่ผ่านมามีการพูดคุยกันในวงการการเงินจีนอย่างกว้างขวาง ต่อ Alibaba + Jack Ma ผมสรุปให้สั้นๆ คือ

Jack Ma กำลังเปลี่ยนแปลงจาก 神仙 เทพ -》 鬼 ผี <ตอนนี้> -》人 คน , ตามบทเรียนที่ผ่านมา หลายคนเชื่อว่า Jack Ma จะต้องถูกลดบทบาททางสื่อ และอำนาจสื่อ ที่มีอยู่ในมือค่อนข้างมากเช่น South China Morning Post / Weibo

Alibaba อยู่ในมือของผู้บริหารที่ดีที่สุดในจีนแล้ว นั่นก้อคือ Daniel Zhang ผู้อยู่เบื้องหลังความสำเร็จของแทบจะทุกโปรเจคสำคัญเช่น TMALL / 11.11 Festival / new retail ที่เปลื่ยนแปลง Alibaba จาก B2B จนกลายมาเป็น Alibaba ทุกวันนี้



PK-TYW
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2093
Joined: Thu Feb 21, 2013 4:00 pm

Re: BABA - Alibaba Group Holding Ltd : US

Posts by PK-TYW » Wed Jan 06, 2021 5:03 pm

Chaoyang wrote:
Wed Jan 06, 2021 4:56 pm
หลายอาทิตย์ที่ผ่านมามีการพูดคุยกันในวงการการเงินจีนอย่างกว้างขวาง ต่อ Alibaba + Jack Ma ผมสรุปให้สั้นๆ คือ

Jack Ma กำลังเปลี่ยนแปลงจาก 神仙 เทพ -》 鬼 ผี <ตอนนี้> -》人 คน , ตามบทเรียนที่ผ่านมา หลายคนเชื่อว่า Jack Ma จะต้องถูกลดบทบาททางสื่อ และอำนาจสื่อ ที่มีอยู่ในมือค่อนข้างมากเช่น South China Morning Post / Weibo

Alibaba อยู่ในมือของผู้บริหารที่ดีที่สุดในจีนแล้ว นั่นก้อคือ Daniel Zhang ผู้อยู่เบื้องหลังความสำเร็จของแทบจะทุกโปรเจคสำคัญเช่น TMALL / 11.11 Festival / new retail ที่เปลื่ยนแปลง Alibaba จาก B2B จนกลายมาเป็น Alibaba ทุกวันนี้
แล้วคนจีนมองว่ารัฐทำเกินกว่าเหตุบ้างไหมครับ?



User avatar
Jaikhom04
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 42
Joined: Tue Feb 04, 2020 11:36 am

Re: BABA - Alibaba Group Holding Ltd : US

Posts by Jaikhom04 » Thu Jan 07, 2021 3:46 am

วันนี้ลงอีก 5% เหมือนเขาจะเอาออกจากตลาด หุ้น เมกา ใช่ใหมครับ



Ake VI
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 223
Joined: Thu Sep 02, 2010 1:50 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by Ake VI » Fri Jan 08, 2021 1:53 pm

Alibaba Stock Fundamental Analysis

When it comes to liquid, megacap stocks in China, it's hard to find a more compelling name in terms of fundamentals than Alibaba. The stock has been a big winner since its IPO in September 2014.

Expectations were high for Alibaba's Singles Day annual shopping event in November, and the company didn't disappoint as sales nearly doubled from the year-ago period to $74 billion.

The company has been able to stay in growth mode despite a slowdown in its core e-commerce business.

Alibaba's business in China looks a lot like Amazon's in the U.S. Alibaba's cloud-computing business is showing solid growth, just like Amazon's booming web services business.

Alibaba also sees dollar signs in food delivery. In 2018, it merged its food delivery service Ele.me with its lifestyle app Koubei to better compete with Tencent (TCEHY)-owned Meituan.

Sales at Alibaba's digital media and entertainment unit are also rising. The unit includes Alibaba's videostreaming platform Youku, along with its music streaming service, Xiami. Alibaba also has a licensing agreement with Walt Disney (DIS) unit Buena Vista International, giving it access to a large amount of Disney content.


And just like Amazon, Alibaba sees potential in the sports streaming market. In 2018, the company partnered with China Central Television and streamed all matches of the 2018 FIFA World Cup. Alibaba said the World Cup, as well as continued investment in original content, fueled daily average subscriber growth of 200% for Youku.

Top-Rated Stock

Alibaba's Composite Rating of 84 (scale of 1-99 with 99 being the best) is helped by strong earnings and sales growth in recent quarters along with excellent 12-month price performance.

For a megacap stock, Alibaba continues to deliver torrid growth. But earnings and sales growth slowed dramatically in May, hurt by the coronavirus outbreak. Adjusted profit inched up 2% year over year to $1.30 a share. But that was well above the consensus estimate of 85 cents. Revenue increased 16% to just over $16.14 billion, also above expectations of $15.1 billion.

The company on August 20 reported a 15% rise in quarterly profit. Sales increased 30% to $21.76 billion.

Alibaba breaks down its revenue into four segments: Core Commerce, Cloud Computing, Digital Media and Entertainment and Innovation Initiatives. Core commerce revenue jumped 34% to $18.9 billion. Cloud computing revenue increased 59% to $1.75 billion, accounting for the lion's share of total revenue.

Mobile monthly active users totaled 874 million, up 15.8% from the year-ago quarter and 3.3% sequentially.

Top Fundamentals

Annual return on equity of 21% and pretax margin of 31.3% help its top-notch SMR Rating (sales + margins + return on equity) of A from IBD Stock Checkup. With Stock Checkup, you can easily see who the group leaders are based on a combination of fundamental and technical factors.


For its current fiscal year 2021, earnings per share are expected to jump 36%, with 22% growth seen in fiscal 2022.



maipeerapoom
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 13
Joined: Mon Apr 02, 2018 3:14 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by maipeerapoom » Sun Jan 10, 2021 2:08 am

ขอสอบถามหน่อยนะครับพอดีเพิ่งมาติดตาม ทำไม GPM ของบริษัทถึงลดลงเรื่อย ๆ หรอครับ



pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1326
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by pookii » Sun Jan 10, 2021 10:08 am

phpBB [video]



ALOHAYONG
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 94
Joined: Wed Jun 02, 2010 11:36 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by ALOHAYONG » Wed Jan 13, 2021 8:39 pm

https://www.thansettakij.com/content/columnist/464055

เป็นบทความที่เขียนถึงเกี่ยวกับ political risk กับธุรกิจเทค ในจีน ที่น่า่สนใจครับ



User avatar
arm10182
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1064
Joined: Tue Oct 02, 2018 1:25 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by arm10182 » Wed Jan 13, 2021 10:29 pm

เห็นคุณอาร์ต Club VI วิเคราะห์ BABA ไว้ในไอเดียหุ้นเด้ง ตามไปอ่านกันได้นะครับ

BABA กับ MOS 23% โอกาสซื้อที่ดีที่สุดในรอบหลายปี?

https://board.thaivi.org/viewtopic.php? ... 2#p1885702



User avatar
watgolf
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 192
Joined: Mon Oct 07, 2013 4:42 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by watgolf » Sat Jan 16, 2021 4:55 pm

phpBB [video]



AS.C
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 19
Joined: Fri Apr 17, 2020 6:01 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by AS.C » Sat Jan 16, 2021 8:49 pm

phpBB [video]



zombiethai
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 20
Joined: Wed Nov 15, 2017 10:21 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by zombiethai » Wed Jan 20, 2021 2:20 pm

Khun Jack Ma went on live vdo just now.....Stock shoot at once....so powerful.... :)



DonaldduckVI
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 351
Joined: Mon Jul 16, 2012 3:34 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by DonaldduckVI » Wed Jan 20, 2021 2:58 pm

แจ็ค หม่า ปรากฏตัวครั้งแรกรอบ 2 เดือน! เขาหายไปไหนมา รัฐบาลจีนฮุบกิจการจริงหรือ
Credit: THE SECRET SAUCE Youtube
phpBB [video]



DonaldduckVI
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 351
Joined: Mon Jul 16, 2012 3:34 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by DonaldduckVI » Wed Jan 20, 2021 5:20 pm

Jack Ma Emerges for First Time Since Alibaba, Ant Crackdown
Credit: Bloomberg Markets and Finance Youtube
phpBB [video]



User avatar
watgolf
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 192
Joined: Mon Oct 07, 2013 4:42 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by watgolf » Sat Jan 23, 2021 2:40 am

phpBB [video]



User avatar
arm10182
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1064
Joined: Tue Oct 02, 2018 1:25 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by arm10182 » Mon Jan 25, 2021 11:12 pm

บทวิเคราะห์ของ SCBS/Morningstar

https://res.scbsonline.com/pdfpreview.p ... 107b33.pdf



rayaisland
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 14
Joined: Sat Aug 20, 2005 10:19 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by rayaisland » Wed Jan 27, 2021 9:06 pm

China opens door to Ant Group's stock market debut Wed, January 27, 2021, 4:24 PM


https://finance.yahoo.com/news/china-op ... 47410.html


China’s central bank governor has signalled that the door remains open for Ant Group’s stock market debut.

Ant, backed by billionaire founder of e-commerce giant Alibaba Jack Ma, was set to list its shares in November.

Regulators suspended the listing and the People’s Bank of China later ordered a major shake-up at Alibaba.

Questions also grew about Mr Ma’s whereabouts, after he missed a television engagement earlier this month.



Last week, he made his first appearance since regulators cracked down on his business empire, speaking to a group of teachers via video-conferencing software as part of a charity event.

Bank governor Gang Yi has suggested that Ant Group's share market listing could be reconsidered under the right circumstances.

Chinese tech giant Ant Group was set to sell shares worth about $34.4bn (£26.5bn) before it was abruptly halted. The listings in Shanghai and Hong Kong would have been the biggest stock market debut to date.

“I’d say that you just follow the standard of legal instruction, you will have the result,” Yi said on Tuesday, speaking at a virtual meeting of the World Economic Forum on Tuesday.

‘Complicated issue’
Mr Yi described the decision to stop the listing of Ant Group as a “complicated issue”.

Ant Group is China’s biggest payments provider, with more than 730 million monthly users on its digital payments service Alipay.

The company also has a consumer lending division, which takes fees from banks to match borrowers with lending services.

Mr Ma raised the ire of Chinese government officials at a financial technology conference in October, when he likened China’s state-dominated banking sector to “pawn shops” and lamented their lack of innovation.

Some saw the government’s crackdown on Mr Ma’s business empire as a vengeful communist party lashing out at the outspoken businessman.

But the government has been grappling with new technologies and their possible implications for the stability of China’s financial system, and reforming the sector is a long-standing policy goal.

Financial technology companies have opened up China’s financial system, and have given more options to smaller borrowers, but the changes have created some possible risks, Mr Yi said.

That benefit is obvious, but at the same time we can see also some risks to consumer information and protection and also some monopoly potential and also some misuse of the monopoly power,” he added.

Shifting rich list
While the Ant Group has come under intense regulatory scrutiny, its tech rival Tencent has surged on the Hong Kong stock exchange.

The company neared a trillion dollar valuation earlier this week, helping Tencent’s founder Pony Ma become China's second wealthiest man.

Tencent has a very profitable gaming business, and it is also one of Ant’s competitors in the payments business.

Pony Ma leapfrogged both Jack Ma and Colin Huang, the founder of Alibaba’s e-commerce rival Pinduoduo.



User avatar
Jaikhom04
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 42
Joined: Tue Feb 04, 2020 11:36 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by Jaikhom04 » Wed Feb 03, 2021 3:09 am

ติดตามครับ จะเข้าซื้อ หุ้น BABA ที่ราคานี้ ดู



pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1326
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by pookii » Wed Feb 03, 2021 8:42 am

Alibaba รายงานผลประกอบการไตรมาส เทศกาล 11.11 ดันรายได้รวมโต 37%

มีรูป
https://www.blognone.com/node/120980

Alibaba รายงานผลประกอบการประจำไตรมาสเดือนตุลาคม-ธันวาคม 2020 รายได้รวม 33,883 ล้านดอลลาร์ เพิ่มขึ้น 37% เมื่อเทียบกับช่วงเวลาเดียวกันในปีก่อน และมีกำไรสุทธิ 12,173 ล้านดอลลาร์ จำนวนผู้ใช้งานผ่านมือถือแบบ MAU เพิ่มขึ้นเป็น 902 ล้านคน

ไฮไลท์ที่น่าสนใจ กลุ่มธุรกิจคลาวด์มีรายได้เพิ่มขึ้นถึง 50% เป็น 2,470 ล้านดอลลาร์ และเป็นครั้งแรกที่กลุ่มธุรกิจนี้มีกำไรในไตรมาสจาก EBITDA ปรับปรุง ส่วนงานขนส่งสินค้า Cainiao และพาร์ทเนอร์มีการจัดส่งพัสดุไปมากกว่า 2,300 ล้านชิ้น จากออเดอร์ในเทศกาลลดราคา 11.11 ปีที่แล้ว

ซีอีโอ Daniel Zhang กล่าวถึงผลกระทบจากประเด็น Ant Group ถูกสั่งเบรกการไอพีโอเข้าตลาดหุ้น ว่าแม้เป็นแรงกดดันในระยะสั้น แต่ก็เป็นโอกาสที่บริษัทจะได้ปรับปรุงกระบวนการทำงานในหลายด้านต่อไป



max888
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 937
Joined: Tue Jul 20, 2010 11:52 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by max888 » Wed Feb 03, 2021 4:25 pm

https://www.bloomberg.com/news/articles ... n-overhaul
Ant Reaches Agreement With China Regulators on Overhaul

February 3, 2021, 2:55 PM GMT+7 Updated on February 3, 2021, 3:38 PM GMT+7

Ma’s fintech giant will become a financial holding company
Ant is still exploring a potential IPO, but timeline unclear

The Ant Group Co. headquarters in Hangzhou, China, on Wednesday, Jan. 20, 2021. Ant Co-Founder Jack Ma resurfaced for the first time since China’s government began clamping down on his business empire nearly three months ago, appearing in a live-streamed video that sent Ant affiliate Alibaba Group Holding Ltd.'s stock soaring but left plenty of unanswered questions about the billionaire’s fate.
The Ant Group Co. headquarters in Hangzhou, China, on Wednesday, Jan. 20, 2021. Ant Co-Founder Jack Ma resurfaced for the first time since China’s government began clamping down on his business empire nearly three months ago, appearing in a live-streamed video that sent Ant affiliate Alibaba Group Holding Ltd.'s stock soaring but left plenty of unanswered questions about the billionaire’s fate. Photographer: Qilai Shen/Bloomberg
Ant Group Co. and Chinese regulators have agreed on a restructuring plan that will turn Jack Ma’s fintech giant into a financial holding company, making it subject to capital requirements similar to those for banks.

The plan calls for putting all of Ant’s businesses into the holding company, including its technology offerings in areas like blockchain and food delivery, people familiar with the matter said. One of Ant’s early proposals to regulators had envisioned putting only financial operations into the new structure.

An official announcement on the overhaul could come before the start of China’s Lunar New Year holiday next week, the people said, asking not to be identified discussing private information. Alibaba Group Holding Ltd., which owns about a third of Ant, erased losses in Hong Kong trading on Wednesday after Bloomberg reported the agreement. The stock closed with a 0.4% gain.

Key Speakers at Viva Technology Conference
Jack MaPhotographer: Marlene Awaad/Bloomberg
Ant’s restructuring plan marks the first big step in what’s expected to be a lengthy overhaul process, as regulators draw up detailed capital requirements and other guidelines for companies that span multiple financial business lines.

China only introduced its framework for financial holding companies in September and many of the specifics are still being ironed out. While the rules will eventually provide more regulatory clarity for Ant, they’ll almost certainly force the company to slow the torrid pace of expansion that has made it China’s dominant fintech player and one of the world’s most valuable startups.

Ant is still exploring possibilities to revive its initial public offering, which was abruptly halted by regulators in November, one person familiar with the matter said. But given the financial holding company framework is so new, it’s unclear how long it might take for authorities to sign off a listing.

Alibaba shares erase losses on news of Ant's agreement
Ant declined to comment. The People’s Bank of China, which oversees financial holding companies, didn’t immediately respond to a faxed request for comment.

Ant’s restructuring is part of a broader government campaign to increase supervision of the financial and technology sectors. Regulators have in recent months targeted everything from health-care crowdfunding to consumer lending. In January, they proposed measures to curb market concentration in online payments, where Ant and Tencent Holdings Ltd. are the biggest players.

The clampdown has fueled intense speculation over the status of Ma, who co-founded both Ant and Alibaba. The e-commerce giant has also faced increased government scrutiny in recent months, becoming the target of an antitrust investigation in December.

Ma’s appearance in a live-streamed video conference in January -- after several months out of public view -- has helped quell talk of worst-case scenarios for his business empire. Still, plenty of uncertainty remains: even after Wednesday’s gain, Alibaba’s Hong Kong shares are trading about 15% below their record high in October.

— With assistance by Lulu Yilun Chen, Zheng Li, Heng Xie, and April Ma



max888
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 937
Joined: Tue Jul 20, 2010 11:52 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by max888 » Wed Feb 03, 2021 6:49 pm

Alibaba Group Announces Revenue of $33.9 Billion in Latest Quarterly Results

Categories:INDUSTRY Tina Wang Posted onFebruary 3, 2021February 3, 2021

(Source: Alibaba)
China’s tech giant Alibaba Group (NYSE: BABA and HKEX: 9988) today announced its long-waiting financial results for the quarter ended Dec. 31, 2020.

“China was the only major economy to achieve positive GDP growth last year. Thanks to the rapid recovery of China’s economy, Alibaba had another very healthy quarter,” said Daniel Zhang, Chairman and CEO of Alibaba Group. “We achieved another successful 11.11 Global Shopping Festival by stimulating consumption, satisfying consumer demands, and supporting the business recovery of merchants in response to the pandemic. Our cloud computing business continues to expand market leadership and shows strong growth, reflecting the massive potential of China’s nascent cloud computing market. Looking ahead, we are confident that we will continue to create value for our customers, lead with innovation and make our contributions to society.”

Alibaba Group’s Chief Financial Officer Maggie Wu also commented on the firm’s thriving growth, saying “We delivered another solid quarter, with revenue growth of 37% year-over-year and adjusted EBITDA up 22% year-over-year, while our strong free cash flow enabled us to further invest in strategic areas.”

BUSINESS HIGHLIGHTS
In the quarter ended December 31, 2020:

Revenue was 221.084 million yuan ($33.883 million), an increase of 37% year-over-year.
Annual active consumers on our China retail marketplaces reached 779 million for the twelve months period ended Dec. 31, 2020, an increase of 22 million from the twelve months period ended Sept. 30, 2020.
Mobile MAUs on our China retail marketplaces reached 902 million in December 2020, an increase of 21 million over September 2020.
Income from operations was 49.002 million yuan ($7.51 million), an increase of 24% year- over-year. Adjusted EBITDA, a non-GAAP measurement, increased 22% year-over-year to 68.38 million yuan ($10.48 million). Adjusted EBITA, a non-GAAP measurement, increased 21% year-over-year to 61.253 million yuan ($9.387 million).
Net income attributable to ordinary shareholders was 79.427 million yuan ($12.173 million), and net incomewas 77.977 million yuan ($11.95 million). Non-GAAP net income was 59.207 million yuan ($9.074 million), an increase of 27% year-over-year.
Diluted earnings per ADS was 28.85 yuan ($4.42) and non-GAAP diluted earnings per ADS was 22.03 yuan ($3.38), an increase of 21% year-over-year. Diluted earnings per share was 3.61 yuan ($0.55 or HK$4.29) and non-GAAP diluted earnings per share was 2.75 yuan (US$0.42 or HK$3.27), an increase of 21% year-over-year.
Net cash provided by operating activities was 103.208 million yuan ($15.817 million) and non- GAAP free cash flow was 96.210 million yuan ($14.745 million).
Reconciliations of GAAP measures to non-GAAP measures presented above are included at the end of this results announcement.

BUSINESS AND STRATEGIC UPDATES
CORE COMMERCE
China Retail Marketplaces – comprehensive product supply and engaging user experience drive consumer growth and higher purchase frequency

Consumers
In December 2020, our China retail marketplaces had 902 million mobile MAUs. Annual active consumers on our China retail marketplaces was 779 million for the twelve months ended Dec. 31, 2020, representing a quarterly net increase of 22 million. We continue to grow consumer mindshare and wallet share among our users, as reflected in higher purchase frequency from all city tiers.

We continued to increase penetration in less developed areas, reflecting our success in broadening product offering to meet diverse demand. One of the key drivers of our acquisition of new users and consumers in less developed areas is Taobao Deals. During the quarter, Taobao Deals achieved rapid user growth by continuing to expand its value-for-money product supply and focusing on user acquisition initiatives. Annual active consumers of Taobao Deals reached over 100 million for the twelve months period ended Dec. 31, 2020 and mobile MAUs of Taobao Deals also reached over 100 million in December 2020.

Product Supply
Tmall online physical goods GMV, excluding unpaid orders, grew 19% year-over-year during the December 2020 quarter, supported primarily by rapid growth of the fast-moving consumer goods (FMCG) and home furnishing categories, while growth of the consumer electronics category accelerated year-over-year. The year-over-year growth rate of Taobao online physical goods GMV, excluding unpaid orders, was robust for the December 2020 quarter, primarily driven by solid growth of the apparel and accessories, home furnishing and consumer electronics categories.

We celebrated the twelfth annual 11.11 Global Shopping Festival in the quarter, featuring a number of key changes in order to better serve brands and enhance consumer experience. We extended what originally was a one-day festival occurring on Nov. 11 to 11 days, running from Nov. 1 through Nov. 11, 2020. This change created greater opportunities for merchants and brands to increase sales and build engagement and relationships with their customers. The extended festival also enhanced the overall shopping experience of consumers by reducing pressure on logistics demand and ensuring timely order delivery. The new approach yielded strong results, attracting a total of over 250,000 brands and 5 million merchants and generating 498.2 billion yuan ($74.1 billion) in GMV, excluding unpaid orders, during the 11-day campaign, an increase of 26% compared to the same timeframe in 2019. Over 470 brands achieved more than 100 million yuan in sales, showcasing the virtuous cycle effects of digital transformation across our ecosystem. The shopping festival was also an opportunity for brands to launch new products and build brand awareness. During the festival this year, there were approximately 30 million new product launches and GMV, excluding unpaid orders, for new products grew strongly by 35% year-over-year.

Tmall Global is the premier platform through which international brands and merchants enter the China market online and build brand awareness. The number of brands and merchants on the Tmall Global platform as of Dec. 31, 2020 grew over 60% year-over-year. In order to better connect international brands with Chinese consumers, Tmall Global continued to innovate in its cross-border logistics solutions. Brands that do not have a physical presence in China can now store inventory in our warehouses located in their home markets, and Tmall Global facilitates export to China when orders are placed. This service leverages the capabilities and economies of scale of Alibaba’s logistics infrastructure to enable brands to quickly enter the China market while reducing sales uncertainty and controlling costs. Purchases of products warehoused and shipped from overseas by Tmall Global grew rapidly, achieving triple-digit year-over-year growth in GMV, excluding unpaid orders, during the December quarter.

Engagement
During the December quarter, we introduced the Follow (Dingyue) and Entertain (guangguang) features on the front- page of the Taobao app, which further improved user engagement with brands, merchants, key opinion leaders (KOLs), vloggers and content creators. On the Follow landing page, consumers can view new products and promotions offered by the stores they follow or in which they have memberships. This feature is an effective method to enhance consumer loyalty with quality merchants and brands. By browsing the Entertain channel, consumers can learn about the latest consumption and lifestyle trends as well as follow their favorite KOLs, vloggers and content creators. During the quarter, page views enabled through Taobao front page recommendations grew strongly by over 90% year-over-year.

Taobao Live is an indispensable branding, marketing and distribution tool that allows consumers to directly interact with brands, merchants and KOLs through livestreaming sessions. Our own businesses, such as Juhuasuan, Ele.me and Fliggy, are also increasingly leveraging Taobao Live to attract and engage with consumers. Taobao Live generated over 400 billion yuan in GMV for the twelve months ended Dec. 31, 2020.

New Retail – gaining market share in the grocery category using multi-banner and multi-format strategy
In October 2020, we completed our acquisition of a controlling stake in Sun Art Retail Group Limited (“Sun Art”), a leading hypermarket operator in China, and started consolidating Sun Art’s results in our financial statements. The increased investment in Sun Art will allow us to digitalize its offline traffic, synchronize online and offline channel inventory, broaden supply chain network and increase online purchases. In the quarter ended Dec. 31, 2020, online purchases, a majority of which was driven by Alibaba’s digital technology, represented 24% of Sun Art’s sales of goods.

Our self-operated grocery retail chain Freshippo (known as “Hema” in Chinese) achieved healthy double- digit same-store sales growth during the quarter as we continued to optimize its product supply and improve customer experience. As of Dec. 31, 2020, we self-operated 246 Freshippo stores in China. Freshippo will continue to adopt a multi-format and multi-banner expansion strategy by developing new shopping formats and scenarios for consumption of food and beverage and general merchandise. During the quarter, Freshippo opened its first “X Membership” warehouse store in Shanghai, which features high-quality products at competitive prices that can be purchased only by store members.

Local Consumer Services – fast and high-quality growth of merchants and consumers
Demand for digitalization in the restaurant and service industry remains strong after the impact of the COVID-19 pandemic in China. Ele.me has continued to capture this market opportunity, attracting high- quality merchants by providing digital technology solutions and other value-added services. The number of registered merchants grew over 30% year-over-year as of Dec. 31, 2020.

Ele.me’s average daily number of paying members in the December quarter grew about 30% year-over-year given the successful upgrade of our membership program and continued onboarding of high-quality merchants. As part of our New Retail strategy, Ele.me continues to expand its on-demand delivery services to cover a wider range of products in categories such as fresh produce and grocery. As of Dec. 31, 2020, the number of non-restaurant registered merchants enabled by Ele.me increased by over 80% year- over-year.

Cainiao Network – improving efficiency across the Alibaba ecosystem and the logistics industry in China and internationally
In the December quarter, Cainiao Network revenue grew 51% year-over-year to 11.36 million yuan ($1.741 million), primarily due to the increase in volume of orders fulfilled from our fast growing cross- border and international commerce retail businesses. Cainiao had positive operating cash flow during the quarter.

SEE ALSO: Alibaba’s Cainiao Offers Nonstop Logistics Services amid Chinese New Year Festival

Cainiao Network continued to expand both its domestic services and global smart logistics infrastructure by deepening integration with logistics partners as well as offering more products and services. In China, Cainiao and its partners processed over 2.3 billion orders during the 11.11 Global Shopping Festival while continuing to improve delivery time to enhance consumer experience. Internationally, Cainiao and its partners continued to invest in smart logistics infrastructure to serve our global merchants and to help alleviate logistics capacity constraints caused by the COVID-19 pandemic. In December 2020, Cainiao deployed more than 200 international chartered cargo flights for our AliExpress business, which resulted in improved fulfilment efficiency for AliExpress orders and a reduction of average delivery time by 3.5 days for order deliveries from China to international markets.

International – consistently strong growth in Southeast Asia and growth recovery of AliExpress
Lazada – Our Southeast Asian e-commerce platform Lazada continued to achieve robust growth in both buyers and sellers, benefiting from acceleration of digitalization across industries in Southeast Asia. Lazada recorded another quarter of triple-digit year-over-year order growth despite new waves of the COVID-19 pandemic in many markets where it operates.

AliExpress – Despite logistics disruptions caused by the COVID-19 pandemic in many markets where it operates, AliExpress, in partnership with Cainiao, continued to invest and upgrade its global logistics infrastructure to enhance its cross-border delivery capabilities and efficiency. These investments have supported an ongoing growth recovery since the trough in the March 2020 quarter. Excluding the Russia joint venture business, growth in GMV, excluding unpaid orders, has recovered to a pre-COVID pandemic level in the December quarter.

Cloud Computing
Alibaba Cloud empowers the digital transformation of enterprises by providing comprehensive technology solutions and services in the cloud for a wide range of industries. In the December quarter, cloud computing revenue grew 50% year-over-year to 16.115 million yuan ($2.47 million), primarily driven by robust growth in revenue from customers in the Internet and retail industries and the public sector. For the first time, Alibaba Cloud achieved positive adjusted EBITA during the quarter due to the realization of economies of scale.

During the 11.11 Global Shopping Festival, Alibaba Cloud provided a highly scalable, reliable and secure public cloud infrastructure, which at its peak processed 583,000 orders per second. Since we migrated our e-commerce businesses onto the public cloud a year ago, these businesses are now able to seamlessly create, upgrade and deploy on a cloud native approach; and this capability was especially important during the festival, helping us to improve operating efficiency and ensure business continuity.

Alibaba Cloud continues to invest in research and development of leading cloud technologies to help our customers undertake digital transformation and enable the growth of their businesses. Our proprietary technologies have consistently won recognition from leading research and advisory organizations such as Gartner and Forrester. For example, according to Gartner’s November 2020 report, among the large-scale global cloud providers, Alibaba Cloud is the only Chinese company with the Leader ranking for database management system under Gartner’s Magic Quadrant measurement.

Digital Media and Entertainment
Youku maintained its strong focus on providing a superior user experience and blockbuster content in a wide range of genres. During the quarter, Youku’s average daily subscriber base increased around 30% year-over-year, driven by the appeal of its original content and continued contribution from the 88VIP membership program.

Alibaba Pictures continued its solid track record in content investment and distribution. For example, Alibaba Pictures invested in and distributed the top three grossing films during the three-day New Year holiday in China, which accounted for over 80% of China box office sales during the period according to Beacon Box Office data. Alibaba Pictures’ popular original dramas, such as Professional Single, also contributed to Youku’s strong subscription growth during the quarter. In addition, Alibaba Pictures enhanced the production capabilities of popular original dramas that are exclusively featured on Youku and increased IP commercialization by content owners on our online marketplaces.

We continued to improve the operational efficiency of our digital media and entertainment businesses through disciplined investment in content and production capability. During the quarter, adjusted EBITA loss for the digital media and entertainment segment narrowed year-over-year.

Cash Flow from Operating Activities and Free Cash Flow
In the December 2020 quarter, net cash provided by operating activities was 103.208 million yuan ($15.817 million), an increase of 7% compared to 96.505 million yuan in the same quarter of 2019. Free cash flow, a non-GAAP measurement of liquidity, increased by 23% to 96.21 million yuan ($14.745 million), from 78.279 million yuan in the same quarter of 2019, mainly due to our robust profit growth. A reconciliation of net cash provided by operating activities to free cash flow is included at the end of this results announcement.

Share Repurchase
On Dec. 28, 2020, we announced that our board of directors authorized an upsize of our share repurchase program from $6 billion to US$10 billion, for a two-year period through the end of 2022. During the quarter ended Dec. 31, 2020, we repurchased approximately 540,000 of our ADSs (or approximately 4.3 million of our ordinary shares) for approximately $118 million under the share repurchase program. As of Dec. 31, 2020, we had approximately 21.7 billion ordinary shares (equivalent to approximately 2.71 billion ADSs) issued and outstanding.

Anti-monopoly Investigation
On Dec. 24, 2020, Alibaba Group received a notice of an investigation from the State Administration for Market Regulation (“SAMR”) that it had commenced an investigation pursuant to the PRC Anti- monopoly Law. The investigation is ongoing and we are fully cooperating with the SAMR. We have established a special task-force with leaders from our relevant business units to conduct internal reviews. We will continue to actively communicate with the SAMR on compliance with regulatory requirements. We will further update the market when the investigation is concluded.

Update on Ant Group
On Nov. 3, 2020, Ant Group announced the suspension of its proposed dual listings and initial public offering on the Shanghai Stock Exchange STAR board and the Hong Kong Stock Exchange. Due to recent significant changes in the Fintech regulatory environment in China, Ant Group is in the process of developing its rectification plan, which will need to go through the relevant regulatory procedures. Therefore, Ant Group’s business prospects and IPO plans are subject to substantial uncertainties. Currently, we are unable to make a complete and fair assessment of the impact that these changes and uncertainties will have on Alibaba Group. We will update the market once Ant Group has completed the relevant regulatory procedures for its rectification plan.

Key operational metrics can be found on here (starting from page 6).



max888
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 937
Joined: Tue Jul 20, 2010 11:52 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by max888 » Tue Feb 09, 2021 11:24 am




amornkowa
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2067
Joined: Fri Jun 24, 2011 10:46 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by amornkowa » Sat Feb 13, 2021 6:34 am

Alibaba​ ฝ่าวิกฤติ รายได้ยังเพิ่มขึ้นมากถึง​ 37% YoY​ ใน​ December Quarter​ 20​20

รายได้จาก Cloud เพิ่มขึ้นมากถึง​ 50% YoY​ ทำกำไรได้เป็นครั้งแรก(Adjusted EBITA เป็นบวก)​

รายได้จาก​ Cainiao Logistics​ เพิ่มขึ้นมากถึง​ 51% YoY​ กระแสเงินสดจากการดำเนินงานเป็นบวกแล้ว

รายได้จาก​ New​ Retail​ เพิ่มขึ้น​มากถึง 101% YoY กำลังจะเป็นหน่วยธุรกิจที่มีรายได้มากที่สุดของ Alibaba

Net income เพิ่มขึ้นมากถึง 56% YoY

Diluted earnings per share เพิ่มขึ้นมากถึง 48% YoY

โดยใน​ December Quarter​ 2020​ Alibaba​ มีรายได้​ 221,084 ล้านหยวน (33,883 ล้านเหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้นมากถึง​ 37% YoY​

มีผู้บริโภคที่ซื้อสินค้าอย่างน้อยหนึ่งครั้ง​ต่อปี​ในประเทศจีน(Annual Active Consumers)​ ของ China Retail Marketplaces 779 ล้านคน​ เพิ่ม​ขึ้น​ 22 ล้านค​น​จาก​ September Quarter​ 2020​

มี​ผู้ใช้งานในแต่ละเดือนผ่านโทรศัพท์​มือถือ​ (Mobile MAUs)​ ของ China Retail Marketplaces 902 ล้านคน​ เพิ่มขึ้น​ 21 ล้านคน​จาก​ September Quarter​ 2020​

กำไรจากการดำเนินงาน​ (Income from operations) อยู่ที่​ 49,002 ล้านหยวน (7,510 ล้านเหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้น 24% YoY​

กำไรก่อนหักดอกเบี้ยจ่าย, ภาษี, ค่าเสื่อมราคาและค่าใช้จ่ายตัดจ่ายทางบัญชีอื่นๆที่ปรับปรุงแล้ว(Adjusted EBITDA) ที่ไม่ได้คำนวณตามมาตรฐานบัญชีทั่วไป​ non-GAAP measurement เพิ่มขึ้น 22% YoY​ อยู่ที่​ 68,380 ล้านหยวน​ (10,480 ล้านเหรียญสหรัฐ​)

มี Adjusted EBITDA margin 31%

กำไรก่อนหักดอกเบี้ยจ่าย, ภาษี​ และค่าใช้จ่ายตัดจ่ายทางบัญชีอื่นๆที่ปรับปรุงแล้ว(Adjusted EBITA) ที่ไม่ได้คำนวณตามมาตรฐานบัญชีทั่วไป​ non-GAAP measurement เพิ่มขึ้น 21% YoY​ อยู่ที่​ 61,253 ล้านหยวน​ (9,387 ล้านเหรียญสหรัฐ​)

มี Adjusted EBITA margin 28%

กำไรสุทธิสำหรับผู้ถือหุ้นสามัญ(Net Income attributable to ordinary shareholders) อยู่ที่ 79,427 ล้านหยวน (12,173 ล้านเหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้นมากถึง 52% YoY​ จากการเพิ่มขึ้นของราคาหุ้นของบริษัทในตลาดหลักทรัพย์ที่ Alibaba ลงทุนอยู่

กำไรสุทธิ​(Net Income)​ อยู่ที่​ 77,977 ล้านหยวน (11,950​ ล้านเหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้นมากถึง 56% YoY​ จากการเพิ่มขึ้นของราคาหุ้นของบริษัทในตลาดหลักทรัพย์ที่ Alibaba ลงทุนอยู่

กำไรสุทธิที่ไม่ได้คำนวณตามหลักการบัญชีทั่วไป(Non-GAAP net income)​ อยู่ที่ 59,207 ล้านหยวน (9,074 ล้านเหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้น​ 27% YoY

กำไรต่อหุ้น​ American Depositary​ Shares ซึ่งเท่ากับ​ 8​ หุ้นสามัญ
ที่ปรับลดแล้ว (Diluted earnings per ADS) อยู่ที่ 28.85 หยวน (4.42 เหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้นมากถึง 48% YoY จากการเพิ่มขึ้นของราคาหุ้นของบริษัทในตลาดหลักทรัพย์ที่ Alibaba ลงทุนอยู่

กำไรต่อหุ้น​ American Depositary​ Shares ซึ่งเท่ากับ​ 8​ หุ้นสามัญ ที่ปรับลดแล้ว​ ที่ไม่ได้คำนวณตามหลักการบัญชีทั่วไป(non-GAAP diluted earnings per ADS) อยู่ที่ 22.03 หยวน (3.38 เหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้น​ 21% YoY​

กำไรต่อหุ้นที่ปรับลดแล้ว(Diluted earnings per share) อยู่ที่​ 3.61 หยวน​ (0.55 เหรียญสหรัฐหรือ​ 4.29​ ดอลลาร์​ฮ่องกง )​ เพิ่มขึ้นมากถึง 48% YoY จากการเพิ่มขึ้นของราคาหุ้นของบริษัทในตลาดหลักทรัพย์ที่ Alibaba ลงทุนอยู่

กำไรต่อหุ้นที่ปรับลดแล้วที่ไม่ได้คำนวณตามหลักการบัญชีทั่วไป(non-GAAP diluted earnings per share ) อยู่ที่​ 2.75 หยวน​ (0.42 เหรียญสหรัฐหรือ​3.27 ดอลลาร์​ฮ่องกง)​ เพิ่มขึ้น 21% YoY​

เงินสดสุทธิจากกิจกรรมการดำเนินงาน(Net cash provided by operating activities) อยู่ที่​ 103,208 ล้านหยวน (15,817 ล้านเหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้น​ 7% YoY​

กระแสเงินสดอิสระที่ไม่ได้คำนวณตามหลักการบัญชีทั่วไป(non-GAAP free cash flow)​ อยู่ที่ 96,210 ล้านหยวน (14,745 ล้านเหรียญสหรัฐ​) เพิ่มขึ้น​ 23% YoY

สิ้นสุดวันที่ December 31, 2020 Alibaba มีพนักงานทั้งหมด​ 252,084 คน

Daniel Zhang ยอมรับว่าการ IPO ของ Ant Group ในอนาคตยังมีความไม่แน่นอน

ขึ้นอยู่กับกฎเกณฑ์ Fintech ใหม่ของทางรัฐบาล

รวมถึงการปรับโครงสร้างทางธุรกิจใหม่ของ Ant และการปฏิบัติตามกฎเกณฑ์ใหม่

Alibaba ก็กำลังทำงานร่วมกับหน่วยงานสอบสวนการผูกขาดอย่างใกล้ชิด จนแนบสนิทเป็นเนื้อเดียวกัน

โดยได้ตั้งหน่วยงานพิเศษขึ้นมา เพื่อทำงานร่วมกันอย่างใกล้ชิดกับหน่วยงานตรวจสอบ

โดย Alibaba พร้อมที่จะปฏิบัติตามกฏเกณฑ์ต่อต้านการผูกขาดอย่างเคร่งครัด

การมีเครดิตจาก Huabei ของ Ant ไม่ใช่เหตุผลหลักที่กระตุ้นให้ผู้บริโภคซื้อสินค้าใน Marketplace ของ Alibaba

แต่เป็นเพราะการนำเสนอผลิตภัณฑ์และบริการที่ครอบคลุมและมีคุณภาพสูงในราคาที่แข่งขันได้ และความสามารถของ Alibaba ในการตอบสนองความต้องการของผู้บริโภค

การเปลี่ยนแปลงกฎของ Fintech สร้างความท้าทายให้กับ Alibaba แต่ในขณะเดียวกันก็สร้างโอกาสใหม่ๆให้กับ Alibaba เช่นกันในการประเมินและปรับปรุงแนวทางการดำเนินธุรกิจอีกครั้ง

ในสภาวะตลาดที่มีการแข่งขันสูงเช่นนี้สิ่งที่ท้าทาย Alibaba คือการสร้างคุณค่าเพิ่มและส่งมอบให้กับลูกค้าด้วยนวัตกรรมอย่างต่อเนื่องในหลายๆด้าน

เช่น การค้าปลีกในประเทศจีน, Local Services, Cloud Computing และการค้าระหว่างประเทศ ซึ่งมีการแข่งขันสูงแต่ก็มีศักยภาพในการเติบสูงเช่นกัน

จึงต้องลงทุนสร้างนวัตกรรมเพื่อสร้างคุณค่าเพิ่มและการเติบโตในระยะยาว

ในขณะที่จีนกำลังพัฒนาไปสู่เศรษฐกิจดิจิทัลอย่างเต็มรูปแบบ Alibaba ก็ยังเป็นผู้นำในการเปลี่ยนแปลงครั้งประวัติศาสตร์นี้

ด้วยโครงสร้างพื้นฐานดิจิทัลของ Alibaba ในด้านการค้า, บริการทางการเงิน, โลจิสติกส์ และ Cloud Computing ที่ได้สร้างมาตลอด 20 ปี

การเติบโตของการบริโภคภายในประเทศ, เทคโนโลยีที่ล้ำสมัยและโลกาภิวัตน์ ปัจจัยที่ขับเคลื่อนเหล่านี้สอดคล้องกับทิศทางนโยบายของจีนในการพัฒนาเศรษฐกิจ

รายได้จาก​ธุรกิจ New​ Retail​ ของ Alibaba เพิ่มขึ้น​มากถึง 101% YoY ใน​ December Quarter​ 20​20

กำลังจะเป็นหน่วยธุรกิจที่มีรายได้มากที่สุดของ Alibaba

โดยมีรายได้ 51,760 ล้านหยวน(7,932 ล้านเหรียญสหรัฐ) คิดเป็น 23% จากรายได้ทั้งหมดของ Alibaba

SunArt Hypermarket ยักษ์ใหญ่ของจีนที่ Alibaba ถือหุ้นใหญ่และเปลี่ยนเป็น New Retail มียอดขายจากออนไลน์มากถึง 24% จากยอดขายทั้งหมด

same-store sales ของ Freshippo Supermarket แบบ New Retail โตแบบ double-digit

ปัจจุบัน Freshippo มี 246 สาขาทั่วประเทศจีน ส่วนใหญ่อยู่ในหัวเมืองชั้น1 และ 2

โดยขยายสาขาในหลากหลายรูปแบบ ตามพฤติกรรมการใช้จ่ายของผู้บริโภคในบริเวณนั้น

Freshippo ได้เปิดร้านในรูปแบบ Warehouse ชื่อว่า "X Membership(X)" ที่เซี่ยงไฮ้ซึ่งขายสินค้าคุณภาพสูงในราคาถูก สามารถซื้อได้โดยผู้ที่เป็นสมาชิกเท่านั้น

โดยสมาชิกมีค่าธรรมเนียมรายปีอยู่ที่ 258 หยวน(38 เหรียญสหรัฐ) มีสมาชิกแล้วเกือบ 1 ล้านคน

สามารถจัดส่งสินค้าได้ภายในครึ่งวันให้กับลูกค้าที่อาศัยอยู่ในรัศมี 20 กิโลเมตรจากร้าน

ส่วนสินค้าจากร้าน Freshippo อื่น ๆ สามารถจัดส่งให้กับลูกค้าที่อาศัยอยู่ภายในรัศมี 3 กิโลเมตรจากร้าน ได้ภายใน 30 นาทีเท่านั้น

Freshippo ยังได้เปิดตัว private brand ชื่อว่า "Hema MAX" ซึ่งจำหน่ายสินค้าที่หลากหลาย เช่น ข้าว, น้ำมัน, โยเกิร์ตและถั่ว

สินค้ากว่า 40% ในร้าน X เป็นสินค้าที่ขายอยู่ใน Freshippo เท่านั้น ซึ่งรวมถึงสินค้าจาก Hema MAX ด้วย และสินค้ากว่า 10% มาจากผู้ผลิตในต่างประเทศ

GMV ของ Freshippo กว่า 65% มาจากช่องทางออนไลน์

รายได้ของ Alibaba Cloud เพิ่มขึ้นมากถึง​ 50% YoY​ ใน​ December Quarter​ 20​20

ทำกำไรได้เป็นครั้งแรก Adjusted EBITA 24 ล้านหยวน(3 ล้านเหรียญสหรัฐ)

โดยมีรายได้ 16,115 ล้านหยวน(2,470 ล้านเหรียญสหรัฐ)

รายได้ที่เพิ่มขึ้นอย่างมากมาจากลูกค้าในอุตสาหกรรมอินเทอร์เน็ต, ค้าปลีกและภาครัฐ

ในช่วงเทศกาลช้อปปิ้งระดับโลกวันคนโสด 11.11 Alibaba Cloud สามารถประมวลผลคำสั่งซื้อได้สูงสุดถึง 583,000 คำสั่งต่อวินาที

Alibaba ได้ย้ายธุรกิจอีคอมเมิร์ซขึ้นไปยัง Public Cloud เมื่อปีที่แล้ว ทำให้สามารถ, อัปเกรดและปรับใช้ Cloud Native ได้อย่างราบรื่น

ช่วยให้ Alibaba สามารถปรับปรุงประสิทธิภาพการดำเนินงานและสร้างความต่อเนื่องทางธุรกิจได้อย่างดีเยี่ยม

Alibaba Cloud ยังคงลงทุนในการวิจัยและพัฒนาเทคโนโลยี Cloud เพื่อช่วยลูกค้าในการทำ Digital Transformation และทำให้ธุรกิจเติบโตได้

เทคโนโลยีที่เป็นกรรมสิทธิ์ของ Alibaba Cloud ได้รับการยอมรับอย่างต่อเนื่องจากสถาบันวิจัยและองค์กรที่ปรึกษาชั้นนำเช่น Gartner และ Forrester

ตัวอย่างเช่นตามรายงานเดือนพฤศจิกายน 2020 ของ Gartner ในบรรดาผู้ให้บริการ Cloud รายใหญ่ทั่วโลก Alibaba Cloud เป็นบริษัทจีนเพียงแห่งเดียวที่ได้รับการจัดอันดับให้เป็นผู้นำสำหรับระบบการจัดการฐานข้อมูลภายใต้การวัด Magic Quadrant ของ Gartner

รายได้จาก​ Cainiao Network ของ Alibaba​ เพิ่มขึ้นมากถึง​ 51% YoY​ กระแสเงินสดจากการดำเนินงานเป็นบวกแล้ว

โดยมีรายได้ 11,360 ล้านหยวน(1,741 ล้านเหรียญสหรัฐ)ใน​ December Quarter​ 20​20

สาเหตุหลักมาจากปริมาณการสั่งซื้อที่เพิ่มขึ้นอย่างมากจากอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดน(Cross-Border E-commerce) และธุรกิจค้าปลีกระหว่างประเทศที่เติบโตอย่างรวดเร็ว

Cainiao Network ขยายบริการไปทั่วโลก โดยร่วมมือกับพันธมิตรด้านโลจิสติกส์จากทั่วโลก ด้วยการนำเสนอผลิตภัณฑ์และบริการใหม่ๆอยู่เสมอ

ในช่วงเทศกาลช้อปปิ้งระดับโลกวันคนโสด 11.11 Cainiao ได้ประมวลผลคำสั่งซื้อกว่า 2,300 ล้านรายการ ในขณะที่ยังลดเวลาในการจัดส่งอย่างต่อเนื่อง เพื่อยกระดับประสบการณ์ของผู้บริโภค

Cainiao ยังคงลงทุนในโครงสร้างพื้นฐานด้านโลจิสติกส์ เพื่อรองรับผู้ค้าทั่วโลกและลดข้อจำกัดด้านความสามารถในการขนส่งที่เกิดจากการระบาดของ COVID-19

ในเดือนธันวาคมปี 2020 Cainiao ได้ให้บริการเที่ยวบินขนส่งสินค้าระหว่างประเทศมากกว่า 200 เที่ยวบินสำหรับ AliExpress

ซึ่งส่งผลให้ประสิทธิภาพการจัดส่งของ AliExpress ดีขึ้นมากและลดเวลาในการจัดส่งโดยเฉลี่ยลง 3.5 วันสำหรับการจัดส่งสินค้าจากจีนไปยังตลาดต่างประเทศ

Alibaba Group Announces December Quarter 2020 Results​ Press Release
https://www.alibabagroup.com/en/news/pr ... 210202.pdf

Alibaba Group Announces December Quarter 2020 Results Presentation
https://www.alibabagroup.com/en/ir/pres ... 210202.pdf

ALIBABA REPORTS DECEMBER 2020 QUARTER EARNINGS
https://www.alizila.com/alibaba-reports ... -earnings/

DANIEL ZHANG ON ALIBABA EARNINGS AND REGULATORY ENVIRONMENT
https://www.alizila.com/aliviews-daniel ... vironment/

Alibaba Group Holding Limited (BABA) CEO Daniel Zhang on Q3 2021 Results - Earnings Call Transcript
https://seekingalpha.com/article/440285 ... nings-call

#Alibaba​ #Tmall​ #Taobao​ #AlibabaCloud #Cainiao​ #NewRetail​ #Eleme #Koubei​ #Youku
#Freshippo​ #อาลีบาบา​ #ผลประกอบการ​ #September2020



User avatar
Jaikhom04
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 42
Joined: Tue Feb 04, 2020 11:36 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by Jaikhom04 » Sat Feb 13, 2021 7:08 am

ขอบคุณครับ ผมเข้าบอร์ดฝรั่งมา ต่างชาติให้ มูลค่าต่ำกว่าที่ควรเป็นเพราะ ว่าคือเมืองจีน ไม่ควรได้ พรีเมี่ยม เขาว่ากันงั้น



pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1326
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by pookii » Tue Mar 16, 2021 11:05 am

จีนเดินหน้ากดดัน ‘Alibaba’ บีบขายหุ้นสื่อ หวั่นถูกใช้เป็นเครื่องมือเอื้อประโยชน์ทางธุรกิจ

https://www.bloomberg.com/news/articles ... i2a34Ji2Rw
.
Alibaba บริษัทอีคอมเมิร์ซยักษ์ใหญ่ของประเทศจีน ยังคงเผชิญแรงกดดันอย่างหนักจากรัฐบาลจีน หลังจากที่ก่อนหน้านี้เมื่อต้นเดือนพฤศจิกายน 2020 ทางการจีนได้สั่งระงับการขายหุ้น IPO ของ Ant Group ซึ่งเป็นบริษัทลูกของ Alibaba ที่เตรียมเข้าจดทะเบียนทั้งในตลาดหุ้นฮ่องกงและเซี่ยงไฮ้แบบฟ้าผ่ามาแล้ว
.
ล่าสุด Alibaba กำลังเผชิญแรงกดดันจากทางการจีนอีกครั้ง หลังมีรายงานข่าวว่ารัฐบาลจีนกำลังกดดันให้ Alibaba ขายหุ้นสื่อที่ครอบครองอยู่ออกไป
.
โดยสำนักข่าว Bloomberg รายงานอ้างแหล่งข่าววงใน ระบุว่ารัฐบาลจีนกำลังเดินหน้าเร่งกดดันให้ Alibaba ขายหุ้นของสื่อที่ครอบครองอยู่ออกไป รวมถึงหุ้นของหนังสือพิมพ์ South China Morning Post เพราะเกรงว่าบริษัทจะใช้สื่อที่มีอยู่เป็นช่องทางในการชี้นำความคิดของประชาชน เอื้อประโยชน์กับบริษัท ซึ่งจะสวนทางกับแนวทางของรัฐบาลจีนที่กำลังเดินหน้าจัดการบริษัทเทคโนโลยีขนาดใหญ่เพื่อต่อต้านการผูกขาด
.
รายงานระบุว่ารัฐบาลกรุงปักกิ่งได้ออกคำเตือนเร่งให้ Alibaba ขายหุ้นสื่อที่ครอบครองอยู่ระหว่างการประชุมหลายครั้งในปีที่แล้ว รวมถึงแสดงความไม่พอใจที่ Alibaba มีอิทธิพลอย่างมากบนโลกออนไลน์ โดยเฉพาะกระแสข่าวลือและข่าวอื้อฉาวต่างๆ เช่น กรณีของ แจ็ค หม่า อดีตประธานเจ้าหน้าที่บริหารของ Alibaba ที่ออกมาวิพากษ์วิจารณ์การทำงานและนโยบายการเงินของรัฐบาล
.
โดยขณะนี้มีการหารือเพื่อขายหุ้นสื่ออย่าง Weibo และสื่อออนไลน์ต่างๆ ตลอดจนหนังสือพิมพ์ South China Morning Post ตั้งแต่ช่วงปลายปีที่แล้ว แต่ก็ยังไม่มีผู้ขอรับซื้อแต่อย่างใด แต่หลายฝ่ายคาดว่าน่าจะเป็นตัวแทนของหน่วยงานของรัฐบาลจีน
.
ความเคลื่อนไหวครั้งนี้มีขึ้นเพียงหนึ่งสัปดาห์หลังจากที่มีรายงานว่าทางคณะกรรมาธิการต่อต้านการผูกขาดตัดสินแห่งรัฐกำลังพิจารณาตัดสินว่า Alibaba Group มีพฤติกรรมต่อต้านการแข่งขันในตลาดจริงหรือไม่ ซึ่งหากผิดจริงก็อาจสั่งปรับค่าเสียหายสูงกว่าตัวเลขค่าปรับสูงสุดทุบสถิติที่ 975 ล้านดออลาร์สหรัฐ ที่ บริษัท Qualcomm เคยจ่ายในความผิดเดียวกันนี้เมื่อปี 2015



PK-TYW
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2093
Joined: Thu Feb 21, 2013 4:00 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by PK-TYW » Sun Mar 21, 2021 1:16 pm

How Pinduoduo Beat Alibaba to Become China’s Top Shopping Site

Five-year-old company is first challenger to loosen Alibaba and JD stranglehold over online consumption in the country

https://www.wsj.com/articles/how-pinduo ... 1616232601



User avatar
arm10182
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1064
Joined: Tue Oct 02, 2018 1:25 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by arm10182 » Mon Mar 22, 2021 3:42 pm

จีนตามบี้ “อาลีบาบา” เขย่าขวัญยักษ์เทค
วันที่ 21 มีนาคม 2564

“อาลีบาบา กรุ๊ป โฮลดิ้ง” ของ “แจ็ก หม่า” โดนรัฐบาลจีนเล่นงานมาตั้งแต่ปีที่แล้ว (2020) เริ่มตั้งแต่ “แอนต์ กรุ๊ป” ฟินเทคซึ่งถูกสั่งระงับการขายหุ้นไอพีโอ และการสืบสวนแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซ จากข้อกล่าวหาว่าบริษัทได้ “ผูกขาด”

ล่าสุดรัฐบาลจีนก็เข้ามายุ่งกับอาลีบาบาอีกครั้ง ด้วยการบีบให้บริษัทขายหุ้นสื่อในเครือออกไป หลังเป็นห่วงว่าธุรกิจสื่อในเครืออาลีบาบามีอิทธิพลต่อชาวจีนมากเกิน หนึ่งในนั้นคือสำนักพิมพ์ “เซาท์ไชน่า มอร์นิ่ง โพสต์” (SCMP)

เดอะ การ์เดี้ยน รายงานว่า รัฐบาลจีนได้พยายามควบคุมอาณาจักรสื่อของเครืออาลีบาบามาเป็นเวลานาน เนื่องจากได้เข้ามามีอิทธิพลต่อประชาชนอย่างมาก

“เจมี่ แมคเอวาน” นักวิเคราะห์จากแอนเดอร์ส อนาไลซิส กล่าวว่า เบื้องหน้าของพรรคคอมมิวนิสต์จีนมักจะช่วย “บ่มเพาะ” ให้ยักษ์เทคจีนขยายตัว แต่เบื้องหลังสมาชิกภายในรัฐบาลก็มี ทั้งฝ่ายที่ต้องการให้ยักษ์เทคขยายตัวมากขึ้น และฝ่ายที่กังวลว่า “ผู้นำ” ยักษ์เทคอย่าง “แจ็ก หม่า” จะมีอิทธิพลต่อประชาชนมากกว่ารัฐบาลจีน

จึงเป็นเหตุผลที่ต้องเข้าควบคุมสื่อ ซึ่งอาจเป็นช่องทางและกระบอกเสียงให้กับ “แจ็ก หม่า” ซึ่งเคยโจมตีหน่วยงานกำกับดูแลด้านการเงินของรัฐบาล ว่าเป็นตัวฉุดรั้งนวัตกรรมทางการเงิน

สำหรับ “อาลีบาบา” เป็นเจ้าของบริษัทสื่อมากมาย ตั้งแต่สำนักพิมพ์ “เซาท์ไชน่า มอร์นิ่ง โพสต์” สื่อภาษาอังกฤษชั้นนำของฮ่องกง ที่ได้ซื้อหุ้นมาเมื่อปี 2016 นอกจากนี้ ยังมีสำนักข่าวเศรษฐกิจของ “ยิไช มีเดีย กรุ๊ป” รวมถึงสำนักข่าวเทคโนโลยี “Huxiu.com” และ “36Kr.com”


นอกจากนี้ เครืออาลีบาบายังเป็นผู้ถือหุ้นหลักของ “เว่ยโบ” แพลตฟอร์มโซเชียลมีเดีย คล้ายคลึงกับเฟซบุ๊ก ที่ได้รับความนิยมในจีนอย่างมาก

โดยอาลีบาบาออกแถลงการณ์ว่า จุดมุ่งหมายของการลงทุนบริษัทสื่อก็เพื่อมาช่วยส่งเสริมธุรกิจค้าหลักของบริษัท และ “อาลีบาบา” ไม่ได้เข้ามาเกี่ยวข้องกับคอนเทนต์ที่บริษัทสื่อได้เผยแพร่ออกไปใด ๆ ขณะที่ “แกรี่ วิว” ซีอีโอของสำนักข่าวเอสซีเอ็มพี ระบุว่า อาลีบาบาจะยังคงลงทุนกับเอสซีเอ็มพี เพื่อให้เป็นไปตามเป้าหมายทางธุรกิจเหมือนเดิม ไม่มีการเปลี่ยนแปลงใด ๆ

อย่างไรก็ดี เริ่มมีกระแสพูดถึงผู้ที่สนใจซื้อ “เซาท์ไชน่า มอร์นิ่ง โพสต์” ตั้งแต่ปีที่แล้ว แต่ยังไม่มีรายละเอียด นอกจากระบุว่าเป็นบริษัทสัญชาติจีน

“คีธ ริชเบิร์ก” ประธานศูนย์วารสารศาสตร์และสื่อ มหาวิทยาลัยฮ่องกง มองว่า การบังคับขายหุ้นสื่อเป็นหนึ่งในวิธีที่รัฐบาลต้องการจะเข้ามาควบคุมจำกัดสื่อในฮ่องกง อย่าง “เอสซีเอ็มพี” หลังจีนบังคับใช้ “กฎหมายความมั่นคงแห่งชาติ” กับฮ่องกง เมื่อปีที่แล้ว ซึ่งได้จำกัดเสรีภาพของสื่อมากขึ้น

ขณะที่ก่อนหน้านี้ สำนักงานบริหารจัดการกฎระเบียบตลาดจีน ออกกฎหมายป้องกันไม่ให้ยักษ์เทคผูกขาดตลาด โดยสัปดาห์ที่ผ่านมา มีบริษัทเทคโนโลยีถึง 12 ราย ที่ถูกสั่งปรับ หลังละเมิดข้อกฎหมายนี้ ซึ่งทั้งหมดทำให้นักลงทุนเริ่มเป็นห่วงว่า รัฐบาลจีนจะเข้ามาควบคุมบริษัทเทคโนโลยีมากขึ้น หลังจากธุรกิจขยายตัวและขยายอิทธิพลอย่างมาก ทำให้เกิดความกังวลว่ายักษ์เทคอย่าง เทนเซนต์ และไบต์แดนซ์ อาจจะเป็นรายต่อไป

https://www.prachachat.net/world-news/news-633293



visawachit
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1
Joined: Thu Mar 18, 2021 5:24 pm

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by visawachit » Thu Mar 25, 2021 4:21 pm

Two Days after Releasing its Beta Version, Alibaba Cloud Disk Soars in Popularity
https://pandaily.com/two-days-after-rel ... opularity/



pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1326
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by pookii » Mon Mar 29, 2021 9:41 am

หุ้นเทคยักษ์ใหญ่จีนกังวลถูกถอดจากตลาดหุ้นสหรัฐฯ 3 วันมูลค่าหาย 6 หมื่นล้านดอลลาร์

ยักษ์ใหญ่ด้านเทคโนโลยีที่จดทะเบียนในประเทศจีน ได้แก่ #Alibaba, #Baidu, #JD.com และ #Netease ได้สูญเสียมูลค่าตลาดรวมหลายพันล้านในระยะเวลาเพียงไม่กี่วัน ท่ามกลางการกังวลว่าอาจถูกถอดจากตลาดหุ้นสหรัฐฯ

สำหรับการสูญเสียมูลค่าตลาดของบริษัทเทคโนโลยียักษ์ใหญ่ของจีนมีมูลค่าดังนี้:
- Alibaba: สูญเสีย 303.1 พันล้านดอลลาร์ฮ่องกง (39,000 ล้านดอลลาร์)
- Baidu: สูญเสีย 107.54 พันล้านดอลลาร์ฮ่องกง
- JD.com: สูญเสียเงิน 30.674 พันล้านดอลลาร์ฮ่องกง
- Netease: สูญเสีย 27.334 พันล้านดอลลาร์ฮ่องกง

เมื่อวันพุธที่ผ่านมาสำนักงานคณะกรรมการกำกับหลักทรัพย์และตลาดหลักทรัพย์ของสหรัฐอเมริกาได้ใช้กฎหมายที่ขู่ว่าจะถอนบริษัทต่าง ๆ ของจีนออกจากตลาดหุ้นสหรัฐฯ เว้นแต่จะปฏิบัติตามมาตรฐานการสอบบัญชีของสหรัฐฯ หรือที่เรียกว่า "Holding Foreign Companies Accountable Act"
โดยบริษัทภายใต้สำนักงานคณะกรรมการ ก.ล.ต. จะต้องมีการตรวจสอบโดยหน่วยเฝ้าระวังของสหรัฐฯ และจำเป็นต้องแสดงให้เห็นว่าพวกเขาไม่ได้เป็นเจ้าของหรือถูกควบคุมโดยหน่วยงานของรัฐในเขตอำนาจศาลต่างประเทศ ก.ล.ต. กล่าวในแถลงการณ์เมื่อวันพุธ
นอกเหนือจากความไม่แน่นอนด้านกฎระเบียบแล้ว บริษัทเทคโนโลยีของจีนยังเผชิญกับความท้าทายที่อาจเกิดขึ้นในประเทศเนื่องจากปักกิ่งยังมีการกำหนดกฎหมายป้องกันการผูกขาดในเทคโนโลยีการเงินและอีคอมเมิร์ซ
สำนักข่าวรอยเตอร์รายงานเมื่อต้นสัปดาห์ที่ผ่านมาว่ากลุ่มบริษัทเทคโนโลยีของจีนผู้ก่อตั้ง Tencent ได้พบกับเจ้าหน้าที่ต่อต้านการผูกขาดของจีนในเดือนนี้เพื่อหารือเกี่ยวกับการปฏิบัติตามข้อกำหนดของกลุ่มของเขา

ในการปราบปรามที่มีรายละเอียดสูง การเสนอขายหุ้น IPO ของ Ant Group เมื่อปีที่แล้ว ซึ่งได้รับการขนานนามว่าเป็น บริษัท ที่ใหญ่ที่สุดในโลกถูกระงับทันทีก่อนการเปิดตัวเพียงไม่กี่วัน

นอกเหนือจากความกังวลดังกล่าวแล้วภาคเทคโนโลยีโดยรวมทั่วโลกยังได้รับแรงกดดันเนื่องจากผลตอบแทนพันธบัตรปรับตัวสูงขึ้น ผลตอบแทนที่เพิ่มขึ้นส่งผลกระทบต่อหุ้นเติบโตซึ่งส่วนใหญ่อยู่ในภาคเทคโนโลยี
แต่หากมองในแง่ดี การฟื้นตัวของเศรษฐกิจโลกที่อาจเกิดขึ้นจากการระบาดของโรค นักลงทุนอาจมองหาการกระจายการลงทุนของพอร์ตไปยังด้านอื่น ๆ ที่ไม่ใช่ด้านเทคโนโลยี เช่น หุ้นที่มีความสามารถในการทำกำไรเมื่อเศรษฐกิจฟื้นตัว
ที่มา: CNBC
-------------------
👍 อย่าลืมกดไลก์ Page The Opportunity



Nenki
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 3
Joined: Wed Jan 17, 2018 8:50 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by Nenki » Thu Apr 08, 2021 6:30 pm

Charlie Munger's Daily Journal Subscribes to Alibaba.
Daily Journal purchased 165,320 shares of Alibaba (NYSE:BABA), giving the position 19.02% equity portfolio weight.
https://finance.yahoo.com/news/charlie- ... 33284.html



pookii
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 1326
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:53 am

Re: BABA , 9988 - Alibaba Group Holding Ltd : US , HKG

Posts by pookii » Sat Apr 10, 2021 10:43 am

#ด่วนมากอิกอยากบอก! อาลีบาบาถูกรัฐบาลจีนปรับเงินเฉียดแสนล้านบาท
.
#ถามอีกกับอิก #谈亿 #ถันอี้ #ถามอีกกับอิกเรื่องลงทุนจีน
.
=======
.
1.ชัดเจนแล้วครับเมื่อเช้านี้เมื่อรัฐบาลจีนประกาศปรับเงิน 2.8 พันล้านเหรียญ หรือ 9 หมื่นล้านบาท
.
2.ด้วยข้อหาผูกขาดธุรกิจ และอาลีบาบาใช้ประโยชน์จากการเป็นผู้เล่นรายใหญ่ในตลาดครับ
.
3.สิ่งที่เป็นคำอธิบายเบื้องต้นคือ อาลีบาบาบังคับให้คนขายสินค้า เลือกลงสินค้าที่แพลตฟอร์มใดแพลตฟอร์มหนึ่งเพียงอันเดียว ไม่ให้ลงทั้งสองแพลตฟอร์มครับ
.
พูดง่ายๆคือ ถ้าอยากจะลงสินค้าที่อาลีบาบา ก็ลงได้เพียงที่เดียว ห้ามไปลงที่อื่นครับ
.
และถ้าอยากจะไปลงสินค้าที่แพลตฟอร์มอื่น ก็ไม่ต้องมาลงที่อาลีบาบา
.
4.หน่วยงานกำกับดูแลบอกว่า การทำแบบนี้ทำให้เป็นการละเมิดสิทธิและความต้องการของผู้บริโภค และนั่นเป็นเหตุผลที่ทำให้อาลีบาบาก้าวขึ้นมาเป็นผู้นำ และมีความสามารถในการแข่งขันเหนือคู่แข่ง
.
5.ทั้งนี้ยอดปรับคิดเป็นสัดส่วน 4% ของรายได้ปี 2019 และรัฐบาลจีนสั่งให้อาลีบาบาต้องส่งรายงานการตรวจสอบให้ว่าทำตามกฏจริง เป็นเวลา 3 ปี
.
6.ผู้บริหารอาลีบาบาแจ้งว่า ยอมรับค่าปรับทุกอย่างด้วยความจริงใจ และจะทำตามกฏระเบียบด้วยความมุ่งมั่น
.
7.”เพื่อแสดงความรับผิดชอบต่อสังคม อาลีบาบาจะปฏิบัติตามกฏระเบียบ และจะเพิ่มระบบตรวจสอบภายใน และจะเน้นการสร้างการเติบโตด้วยนวัตกรรม”



Post Reply