STPI

แหล่งรวบรวมข้อมูลของหุ้นต่างๆ All for one, one for all
(ข้อมูลตั้งแต่ก่อตั้งเว็บ จนถึง 30 กันยายน 2555 ห้องนี้อ่านได้อย่างเดียวไม่สามารถ post ได้)
Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Thu Sep 27, 2012 4:28 pm

Vassili Zaitsev wrote:ผมว่าอย่าไปให้ความสำคัญกับ NVDR มากนักเลยครับ NVDR อาจจะเป็นเราๆท่านๆหรือใครๆก็ได้ เพียงแค่คลิกที่ NVDR ในเวลาสั่งซื้อ มาให้ความสำคัญกับตัวธุรกิจ ผลประกอบการ และงานในมือ ดีกว่าไหมครับ

ผมให้ความสำคัญกับพื้นนฐานอยู่แล้วครับ เพียงแต่เรื่อง NVDR นี่มันก็มีผลบ้างไม่มากก็น้อยนะครับอย่างที่คุณnut776 ว่าไว้
อีกอย่างช่วงนี้ปลอดข่าวใหม่ และบังเอิญเห็นเห็น NVDR รับไปเยอะเหมือน TTCL ที่ผมเคยถือก็แค่นั้นเองครับ.... :mrgreen:

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

User avatar
O_CHAY
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 434
Joined: Fri Feb 19, 2010 3:42 pm

Re: STPI

Posts by O_CHAY » Thu Sep 27, 2012 5:56 pm

ช่วงนี้ไม่มีข้อมูลอะไรเพิ่ม เอาข้อมูลซื้อขายของ NVDR มาดูก็ได้อารมณ์ไปอีกแบบนะครับ :D

คนที่ไม่เคยผิดพลาด คือคนที่ไม่เคยลงมือทำ

patongpa
Verified User
Posts: 1904
Joined: Mon Nov 02, 2009 8:27 am

Re: STPI

Posts by patongpa » Thu Sep 27, 2012 7:08 pm

ปัญหาคือเรื่องสภาพคล่องมากกว่า. ศรีราชามีบิดออฟเฟอหลักแสน เอสทีพีไอบิดออฟเฟอหลักหมื่น ผมว่ากองทุนจะซื้อเยอะก็กลัวเรื่องสภาพคล่องนี่แหละ


ROGERRABBIT007
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 156
Joined: Thu Nov 16, 2006 1:01 am

Re: STPI

Posts by ROGERRABBIT007 » Thu Sep 27, 2012 8:26 pm

patongpa wrote:ปัญหาคือเรื่องสภาพคล่องมากกว่า. ศรีราชามีบิดออฟเฟอหลักแสน เอสทีพีไอบิดออฟเฟอหลักหมื่น ผมว่ากองทุนจะซื้อเยอะก็กลัวเรื่องสภาพคล่องนี่แหละ
งงงงอีกแล้วนึกว่าจะดูพื้นฐานเป็นเรื่องแรก กลายเป็นเรื่องเก็งกำไรไปแล้ว

ปัจจุบันมูลค่าตลาด STPI อยู่ที่ 17,015ล้านบาท. มี Backlog งานที่ 26,000ล้านบาท มีท่าเรือน้ำลึกอีก 300ไร่
ปัจจุบันมูลค่าตลาด SRICHA อยู่ที่ 10,840ล้านบาท มี Backlog งานปัจจุบันประมาณ 1,000ล้านคาดว่ายื่นประมูลอีก5,000ล้าน.....

ผมว่าส่วนตัวผมขอความมั่นคงเป็นหลักครับ กองทุนไม่มาไม่เป็นไร ขอปันผลเยอะเหมือนตอนงานพลูโตก็ดีใจแล้ว :D :D :D


lb
Verified User
Posts: 440
Joined: Thu May 01, 2008 8:19 pm

Re: STPI

Posts by lb » Thu Sep 27, 2012 9:01 pm

สมาชิกที่ไม่ได้สมัครสมาชิกสมาคมใหม่ จะยังสามารถเข้าอ่านได้ทุกห้อง

ยกเว้นการโพสต์และอ่านเนื้อหาในห้องร้อยคนร้อยหุ้นที่โพสต์หลังวันที่ 1 ตุลาคม 2555

Try to find a  good company.

Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Fri Sep 28, 2012 1:03 am

NVDR (27-9-2012) Shares

STPI Buy 1,400 Sell 1,011 Total 2,411 Net Buy 389 หุ้น



วันนี้ยอดจุ๋มจิ๋มดีจัง.........555 :B

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

ROGERRABBIT007
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 156
Joined: Thu Nov 16, 2006 1:01 am

Re: STPI

Posts by ROGERRABBIT007 » Fri Sep 28, 2012 9:30 am

McDermott International has said the huge subsea contract it scooped recently from Japan's Inpex for the Ichthys liquefied natural gas project in Australia is worth around $2 billion.
Confirming an award revealed by Inpex earlier this month, NYSE-listed McDermott said the deal - secured along with Heerema Marine Contractors - is the largest subsea contract it has ever secured.



McDermott is to work on the subsea umbilical, rise and flowline (SURF) project for Ichthys which includes engineering, procurement, construction and installation (EPCI) as well as pre-commissioning work.



Although preliminary work has already begun, construction of the 16,000 tonnes of subsea equipment will start at a facility on Batam Island, Indonesia in early 2013, McDermott said on Wednesday.



"McDermott will also install mooring systems for the floating production, storage and [offloading] vessel and central processing facility as well as installation engineering for future flowlines, risers and umbilicals." The company will use the subsea vessels Emerald Sea and North Ocean 102 for the installation.



"The contract value is in the order of magnitude of $2 billion and is the largest subsea contract McDermott has been awarded to date," the company wrote in a bourse statement on Wednesday.



Inpex earlier this month listed off the contractors and fabricators awarded deals for the $34 billion project after a final investment decision was made.



The JKC joint venture featuring JGC, KBR and Chiyoda was awarded the largest contract for the engineering procurement and construction of the onshore LNG facilities.



Under sub-contract to the JKC joint venture, the construction of the LNG plant is expected to be done by two companies in Thailand and one in China, which will fabricate 200,000 tonnes of LNG modules for shipment to Darwin. One of the Thai yards is publicly-listed STP&I, while the Chinese yard is Offshore Oil Engineering Corporation, although this has not been officially confirmed.



Inpex confirmed that Samsung Heavy Industries would build the huge 110,000-tonne semi-submersible central processing facility. The newbuild FPSO is yet to be awarded, but sources indicate a pairing between Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering with Technip have a competitive advantage.



GE Vetco Gray has won the contract to provide the large subsea production system. Several contracts were awarded linked to the 890-kilometre subsea pipeline. Saipem will carry out the complicated pipelay, manufacturing will be done by Mitsui-Europipe with Sumitomo, Nippon and Steel-Metal One, while the concrete coating has been let to Mitsui-Bredero Shaw.
http://www.upstreamonline.com/live/article299758.ece
เป็นข่าวเก่าจากupstream online.comครับ

พอดีมาศึกษารายละเอียดเห็นว่า งานบางส่วนถูกทำใน ประเทศจีน ครับ คือ Offshore Engineering Corporation,,, ไม่ทราบว่าสถานการณ์ ประเทศจีน กับ ญี่ปุ่น จะส่งผลกับงานนี้หรือเปล่าครับ เพื่อนที่เป็นวิศวะ ไม่รู้ว่าพอมีข้อมูลไหมครับ..... เพราะงานนี้สำคัญกับประเทศญี่ปุ่นในเรื่องไฟฟ้าที่ขาดแคลนมากๆๆๆๆด้วย

STPI รับ Onshore .. OFFSHORE ENGINEERING น่าจะรับงาน off shore ครับ
ในอดีตการย้ายงาน Module ก็มีโอกาสเกิดบ่อยนะครับ เพื่อนรอช่วยกันเช็คข้อมูลด้วยครับ


Vassili Zaitsev
Verified User
Posts: 286
Joined: Mon Mar 05, 2007 10:32 pm

Re: STPI

Posts by Vassili Zaitsev » Fri Sep 28, 2012 10:55 am

ขอบคุณข้อมูลที่คุณ ROGERRABBIT007 ให้มาครับ เห็นด้วยว่าเริ่มแสดงความเห็นในเชิงเก็งกำไรกันไปทุกที ผมก็เลยออกมาแสดงความเห็นว่า "มาให้ความสำคัญกับตัวธุรกิจ ผลประกอบการ และงานในมือ ดีกว่าไหมครับ" กลับโดน dislike ไปซะงั้น

การที่คุณสมัครเป็นสมาชิกสมาคมฯ ไม่ได้หมายความว่าคุณเป็น VI นะครับ
และการที่ใครไม่สมัครเป็นสมาชิกสมาคมฯ ก็ไม่ได้หมายความว่าคนๆนั้นไม่เป็น VI เช่นกันครับ

ขอบคุณครับ

ในที่สุด ราคาจะวิ่งเข้าหา มูลค่าที่แท้จริง

Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Fri Sep 28, 2012 12:24 pm

ROGERRABBIT007 wrote:McDermott International has said the huge subsea contract it scooped recently from Japan's Inpex for the Ichthys liquefied natural gas project in Australia is worth around $2 billion.
Confirming an award revealed by Inpex earlier this month, NYSE-listed McDermott said the deal - secured along with Heerema Marine Contractors - is the largest subsea contract it has ever secured.



McDermott is to work on the subsea umbilical, rise and flowline (SURF) project for Ichthys which includes engineering, procurement, construction and installation (EPCI) as well as pre-commissioning work.



Although preliminary work has already begun, construction of the 16,000 tonnes of subsea equipment will start at a facility on Batam Island, Indonesia in early 2013, McDermott said on Wednesday.



"McDermott will also install mooring systems for the floating production, storage and [offloading] vessel and central processing facility as well as installation engineering for future flowlines, risers and umbilicals." The company will use the subsea vessels Emerald Sea and North Ocean 102 for the installation.



"The contract value is in the order of magnitude of $2 billion and is the largest subsea contract McDermott has been awarded to date," the company wrote in a bourse statement on Wednesday.



Inpex earlier this month listed off the contractors and fabricators awarded deals for the $34 billion project after a final investment decision was made.



The JKC joint venture featuring JGC, KBR and Chiyoda was awarded the largest contract for the engineering procurement and construction of the onshore LNG facilities.



Under sub-contract to the JKC joint venture, the construction of the LNG plant is expected to be done by two companies in Thailand and one in China, which will fabricate 200,000 tonnes of LNG modules for shipment to Darwin. One of the Thai yards is publicly-listed STP&I, while the Chinese yard is Offshore Oil Engineering Corporation, although this has not been officially confirmed.



Inpex confirmed that Samsung Heavy Industries would build the huge 110,000-tonne semi-submersible central processing facility. The newbuild FPSO is yet to be awarded, but sources indicate a pairing between Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering with Technip have a competitive advantage.



GE Vetco Gray has won the contract to provide the large subsea production system. Several contracts were awarded linked to the 890-kilometre subsea pipeline. Saipem will carry out the complicated pipelay, manufacturing will be done by Mitsui-Europipe with Sumitomo, Nippon and Steel-Metal One, while the concrete coating has been let to Mitsui-Bredero Shaw.
http://www.upstreamonline.com/live/article299758.ece
เป็นข่าวเก่าจากupstream online.comครับ

พอดีมาศึกษารายละเอียดเห็นว่า งานบางส่วนถูกทำใน ประเทศจีน ครับ คือ Offshore Engineering Corporation,,, ไม่ทราบว่าสถานการณ์ ประเทศจีน กับ ญี่ปุ่น จะส่งผลกับงานนี้หรือเปล่าครับ เพื่อนที่เป็นวิศวะ ไม่รู้ว่าพอมีข้อมูลไหมครับ..... เพราะงานนี้สำคัญกับประเทศญี่ปุ่นในเรื่องไฟฟ้าที่ขาดแคลนมากๆๆๆๆด้วย

STPI รับ Onshore .. OFFSHORE ENGINEERING น่าจะรับงาน off shore ครับ
ในอดีตการย้ายงาน Module ก็มีโอกาสเกิดบ่อยนะครับ เพื่อนรอช่วยกันเช็คข้อมูลด้วยครับ

ปัญหามันอยู่ที่ Offshore Engineering Corporation เซ็นสัญญาเป็นทางการแล้วรึยัง ถ้าเซ็นแล้วก็คงจบ แค่ถ้ายังก็อาจเป็นไปได้ :mrgreen:

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

nut776
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 3299
Joined: Thu Feb 05, 2004 9:46 pm

Re: STPI

Posts by nut776 » Fri Sep 28, 2012 1:01 pm

Vassili Zaitsev wrote:ขอบคุณข้อมูลที่คุณ ROGERRABBIT007 ให้มาครับ เห็นด้วยว่าเริ่มแสดงความเห็นในเชิงเก็งกำไรกันไปทุกที ผมก็เลยออกมาแสดงความเห็นว่า "มาให้ความสำคัญกับตัวธุรกิจ ผลประกอบการ และงานในมือ ดีกว่าไหมครับ" กลับโดน dislike ไปซะงั้น

การที่คุณสมัครเป็นสมาชิกสมาคมฯ ไม่ได้หมายความว่าคุณเป็น VI นะครับ
และการที่ใครไม่สมัครเป็นสมาชิกสมาคมฯ ก็ไม่ได้หมายความว่าคนๆนั้นไม่เป็น VI เช่นกันครับ

ขอบคุณครับ
อย่าไปคิดมากคับ
จุดประสงค์การถือครองหุ้นต่างกัน
ก็ทำให้ assumption ต่างกัน
วิธีตีราคาต่างกัน
ส่วนตัว คุณ zaitsev มองว่ามันไม่น่าจะเกี่ยวกับพื้นฐาน
หรือตัวธุรกิจ แต่อีกคนอาจจะมองว่า มันเกี่ยว
ในแง่การตีราคาของเขา
ยกตัวอย่างง่ายๆ หลายคนชอบพูดว่า ไม่ต้องสนใจ
ภาวะตลาด ถ้าหุ้นยังต่ำกว่าราคาเหมาะสม
แต่ตอนตีราคาใช้ pe
ซึ่ง จริงๆpe มันมีการปรับค่าเหมาะสมตาม pe ตลาดอยู่แล้ว
แต่เราเลือกจะรับรู้รับฟัง เฉพาะในสิ่งที่เราอยากจะรู้อยากจะฟัง
จริงๆมันก็ไม่ได้เป็นเรื่องเสียหายอะไรทั้ง 2 ฝ่าย อย่าไปคิดมากคับ
แต่ผมก็ยังยืนยันว่า
price = value + discount or premium
การฟังเสียงตลาดบ้าง คงไม่ได้เสียหายอะไร
และที่สำคัญ ถ้า ไปจำกัดวงมากเกินไป
คนที่ตามหาข้อมูลในอนาคต จะไม่รู้ว่า
ในอดีต ณเวลาใด เวลาหนึ่ง ตลาดมองหุ้นตัวใดตัวหนึ่ง
อย่างไร สอดคล้องกับ เรื่องพื้นฐานมากน้อยแค่ไหน อย่างไร
เพราะทุกคนกลัวที่จะบันทึกเรื่องราว ลงในพงศาวดาร


ด้วยความเคารพนะคับ

show me money.

Vassili Zaitsev
Verified User
Posts: 286
Joined: Mon Mar 05, 2007 10:32 pm

Re: STPI

Posts by Vassili Zaitsev » Fri Sep 28, 2012 1:23 pm

ขอบคุณและเห็นด้วยกับคุณ nut776 ทุกประการครับ

โดยเฉพาะอย่างยิ่ง price = value + discount or premium

ผมก็แค่อยากจะเสนอว่า เราควรให้ความสำคัญกับ value มากกว่า discount or premium ก็เท่านั้นแหละครับ

ในที่สุด ราคาจะวิ่งเข้าหา มูลค่าที่แท้จริง

Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Fri Sep 28, 2012 1:47 pm

Vassili Zaitsev wrote:ขอบคุณและเห็นด้วยกับคุณ nut776 ทุกประการครับ

โดยเฉพาะอย่างยิ่ง price = value + discount or premium

ผมก็แค่อยากจะเสนอว่า เราควรให้ความสำคัญกับ value มากกว่า discount or premium ก็เท่านั้นแหละครับ

ไม่เป็นไรครับผมเข้าใจครับ แต่แค่ข้อมูล NVDR เองมันไม่ถึงขนาดว่าจะเป็นเรื่องการเก็งกำไร แต่มันเป็นข้อมูลอีกด้านว่าหุ้น
ของเรามีใครสนใจบ้างไม๊ แล้วทำไมเขาถึงสนใจหละ มันถึงเป็นเหตุผลที่ว่าถ้าหุ้นเราดี คนอื่นเขาก็เห็นว่าดี เขาเข้ามาซื้อเรา
จึงได้ premium ........หรือ VI ไม่ต้องการ premium? :B :B :B

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

Vassili Zaitsev
Verified User
Posts: 286
Joined: Mon Mar 05, 2007 10:32 pm

Re: STPI

Posts by Vassili Zaitsev » Fri Sep 28, 2012 2:06 pm

ผมเข้าใจคุณ Joi นะครับ ผมเองก็อยากได้ premium เช่นกันครับ :D

แต่ที่ออกมาให้ความเห็นนี่ก็เพราะเป็นห่วงมือใหม่ที่กำลังสนใจหุ้นตัวนี้มากกว่าครับ เพราะราคาตอนนี้ก็ไม่ได้ถือว่าถูกแล้วนะครับ

ส่วน VI ที่ถือหุ้นตัวนี้อยู่ ก็คงซื้อกันมาตั้งแต่ตอนที่ราคายังมี MOS สูงมากแล้วล่ะครับ

ในที่สุด ราคาจะวิ่งเข้าหา มูลค่าที่แท้จริง

ROGERRABBIT007
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 156
Joined: Thu Nov 16, 2006 1:01 am

Re: STPI

Posts by ROGERRABBIT007 » Fri Sep 28, 2012 3:24 pm

ดีแล้วครับหลายๆมุมมองครับ ทุกอย่างมันมีเหตุและผลนะครับ คนจะลงทุนก็ควรจะต้องศึกษาให้ดีและเข้าใจในพื้นฐานนะครับ อย่าเก็งกำไรอย่างเดียวนะครับ ก่อนซื้อก็ควรจะศึกษาก่อนนะครับ ใน Thaivi เองมีข้อมูลมากมาย น่าจะใช้เป็นประโยชน์นะครับ

การที่ NDVR ซื้อเข้าเยอะก็เป็น Indicator ตัวหนึ่งนะครับ จริงๆแล้วพื้นฐานน่าจะเป็นปัจจัยสำคัญที่สุดนะครับ :D :D :D

ราคาปัจจุบันขึ้นมาจากอดีตค่อนข้างมาก เพื่อนๆก็ควรจะต้องดูว่าบริษัทจะได้กำไรอย่างนั้นหรือเปล่านะครับ การเก็งกำไรคงจะยากขึ้น STPI เริ่มงาน INPEX ต้นปีหน้าครับ ลองดูกัน


Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Fri Sep 28, 2012 4:29 pm

Vassili Zaitsev wrote:ผมเข้าใจคุณ Joi นะครับ ผมเองก็อยากได้ premium เช่นกันครับ :D

แต่ที่ออกมาให้ความเห็นนี่ก็เพราะเป็นห่วงมือใหม่ที่กำลังสนใจหุ้นตัวนี้มากกว่าครับ เพราะราคาตอนนี้ก็ไม่ได้ถือว่าถูกแล้วนะครับ

ส่วน VI ที่ถือหุ้นตัวนี้อยู่ ก็คงซื้อกันมาตั้งแต่ตอนที่ราคายังมี MOS สูงมากแล้วล่ะครับ

คุณVassili Zaitsev ทำถูกต้องแล้วหละครับที่เตือน :mrgreen:

จริงๆนะครับถ้ามือใหม่ ไม่ศึกษาข้อมูล (ซึ่งใน Thaivi มีมากมายอย่างที่คุณROGERRABBIT007 กล่าวไว้) เข้ามาอ่านหน้าสุด
ท้ายหน้าเดียวแล้วลงทุน เชื่อคนอื่นโดยไม่ดูหรือศึกษาข้อมูลหลายๆด้านด้วยตัวเอง ก็สมควรแล้วครับ การลงทุนมีความเสี่ยง
เสมอ กำไรหรือขาดทุนไม่เคยเกี่ยงว่ามือใหม่หรือมือเก่า ผมยังคิดเสมอว่าตัวเองเป็นมือใหม่เสมอ เพราะข้อมูลมันเปลี่ยน
แปลงอยู่ตลอด...............อย่างที่ทุกๆคนรู้ "จงใช้วิจารณญาณของตัวเอง เงินเป็นของท่าน กำไรหรือขาด ทุนก็เป็นเงินของท่าน" อย่างที่พี่เบิร์ด "คนที่แพ้ ก็ต้องดูแลตัวเอง........" 5555 :B :B :B

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Fri Sep 28, 2012 11:57 pm

Pearl eyes offers in bid to lease three FSOs

Pearl is developing three oilfields in the Gulf of Thailand — Manora in Block G1/48, Nong Yao in Block G11/48 and Wassana in Block G10/48. At least three companies have now submitted bids and they are understood to be Saipem, Teekay and Tanker Pacific Offshore ­Terminals. Each has teamed up...is understood to have ­received offers from builders from a pool including Cuel, STP&I, Thai Nippon Steel, Clough and Eng Soon Offshore & Marine Engineering

Newspaper - upstreamonline.com 25.05.12

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Sat Sep 29, 2012 12:04 am

New construction phase starts on Curtis Island

Bechtel said the six prefabricated steel structures, which weigh a combined total of 7000 tonnes, are for BG's Queensland Curtis LNG plant.The modules were built by STP&I in Thailand and transported by barge to Gladstone, Queensland. A total of 260 modules for the three LNG projects will arrive by sea over the next two years."The delivery of these first six modules is a major milestone for both Bechtel and our customer. It marks the beginning

Newspaper - upstreamonline.com 23.08.12

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

ROGERRABBIT007
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 156
Joined: Thu Nov 16, 2006 1:01 am

Re: STPI

Posts by ROGERRABBIT007 » Sat Sep 29, 2012 6:27 am

Joi wrote:New construction phase starts on Curtis Island

Bechtel said the six prefabricated steel structures, which weigh a combined total of 7000 tonnes, are for BG's Queensland Curtis LNG plant.The modules were built by STP&I in Thailand and transported by barge to Gladstone, Queensland. A total of 260 modules for the three LNG projects will arrive by sea over the next two years."The delivery of these first six modules is a major milestone for both Bechtel and our customer. It marks the beginning

Newspaper - upstreamonline.com 23.08.12
ข้อมูลจาก Upstreamonline.com มีรายละเอียดดีกว่า Lngworldnews.com ครับ
จากข้อมูลคุณ JOI แสดงว่า

1. งาน QCLNG 3-4,000 ล้านบาท เร่ิมส่งงานลูกค้า น่าจะเห็นช่วง Peak รายได้ปีหน้านะครับจากข้อมูลบริษัทในวัน Opp. Day งานน่าจะจบปีหน้า ปลายปีครับ
2. รายละเอียดงานนี้รู้สึกว่าSTPI จะไม่ได้รับผิดชอบทั้งหมดครับ เพื่อนช่วยกันหาข้อมูลดูครับ เข้าใจว่าน่าจะเป็นส่วนของแรงงานและช่วยซื้อของ หรือเปล่าครับ มลูค่าโครงการเลยน้อยกว่า
3. ส่วน Bechtel ยังมีงานเชื่อมท่อในงาน APLNG อีกประมาณ 5-600 ล้านบาท น่าจะเป็นค่าแรงอย่างเดียวนะครับ
4. งานชุดนี้STPI รับมาในช่วงรองานใหญ่ครับ


schai177
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 134
Joined: Sat Aug 15, 2009 3:32 pm

Re: STPI

Posts by schai177 » Sat Sep 29, 2012 9:54 am

งานQCLNGเป็นงานที่รับแต่ค่าแรงอย่างเดียวล้วนๆ ครับ
คุณมาศถวินเคยบอกในวันประชุมผู้ถือหุ้นหลายปีก่อนว่ามูลค่างานใกล้เคียง
กับงานPLUTO1 ครับ


Joi
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 2664
Joined: Wed Apr 06, 2005 5:46 pm

Re: STPI

Posts by Joi » Sat Sep 29, 2012 3:20 pm

ROGERRABBIT007 wrote:
Joi wrote:New construction phase starts on Curtis Island

Bechtel said the six prefabricated steel structures, which weigh a combined total of 7000 tonnes, are for BG's Queensland Curtis LNG plant.The modules were built by STP&I in Thailand and transported by barge to Gladstone, Queensland. A total of 260 modules for the three LNG projects will arrive by sea over the next two years."The delivery of these first six modules is a major milestone for both Bechtel and our customer. It marks the beginning

Newspaper - upstreamonline.com 23.08.12
ข้อมูลจาก Upstreamonline.com มีรายละเอียดดีกว่า Lngworldnews.com ครับ
จากข้อมูลคุณ JOI แสดงว่า

1. งาน QCLNG 3-4,000 ล้านบาท เร่ิมส่งงานลูกค้า น่าจะเห็นช่วง Peak รายได้ปีหน้านะครับจากข้อมูลบริษัทในวัน Opp. Day งานน่าจะจบปีหน้า ปลายปีครับ
2. รายละเอียดงานนี้รู้สึกว่าSTPI จะไม่ได้รับผิดชอบทั้งหมดครับ เพื่อนช่วยกันหาข้อมูลดูครับ เข้าใจว่าน่าจะเป็นส่วนของแรงงานและช่วยซื้อของ หรือเปล่าครับ มลูค่าโครงการเลยน้อยกว่า
3. ส่วน Bechtel ยังมีงานเชื่อมท่อในงาน APLNG อีกประมาณ 5-600 ล้านบาท น่าจะเป็นค่าแรงอย่างเดียวนะครับ
4. งานชุดนี้STPI รับมาในช่วงรองานใหญ่ครับ

-งาน QCLNG 3-4,000 ล้านบาท (Module) รับรู้รายได้ในปีที่แล้ว 8% ปี 55 ปีนี้รับเยอะสุดประมาณ 62% และในปี 56 ที่เหลือ 30%

-งาน APLNG รับรู้ปี 56 ประมาณ 40% และปี 57 ที่เหลือ 60%

:B :B :B

"การหลอกคนร้อยคนให้เชื่อ นั้นง่ายกว่าการสอนคนหนึ่งคน ให้เข้าใจ"

sermrut
สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
Posts: 139
Joined: Tue Jul 13, 2010 6:54 pm

Re: STPI

Posts by sermrut » Sun Sep 30, 2012 10:23 am

Joi wrote:
ROGERRABBIT007 wrote:McDermott International has said the huge subsea contract it scooped recently from Japan's Inpex for the Ichthys liquefied natural gas project in Australia is worth around $2 billion.
Confirming an award revealed by Inpex earlier this month, NYSE-listed McDermott said the deal - secured along with Heerema Marine Contractors - is the largest subsea contract it has ever secured.



McDermott is to work on the subsea umbilical, rise and flowline (SURF) project for Ichthys which includes engineering, procurement, construction and installation (EPCI) as well as pre-commissioning work.



Although preliminary work has already begun, construction of the 16,000 tonnes of subsea equipment will start at a facility on Batam Island, Indonesia in early 2013, McDermott said on Wednesday.



"McDermott will also install mooring systems for the floating production, storage and [offloading] vessel and central processing facility as well as installation engineering for future flowlines, risers and umbilicals." The company will use the subsea vessels Emerald Sea and North Ocean 102 for the installation.



"The contract value is in the order of magnitude of $2 billion and is the largest subsea contract McDermott has been awarded to date," the company wrote in a bourse statement on Wednesday.



Inpex earlier this month listed off the contractors and fabricators awarded deals for the $34 billion project after a final investment decision was made.



The JKC joint venture featuring JGC, KBR and Chiyoda was awarded the largest contract for the engineering procurement and construction of the onshore LNG facilities.



Under sub-contract to the JKC joint venture, the construction of the LNG plant is expected to be done by two companies in Thailand and one in China, which will fabricate 200,000 tonnes of LNG modules for shipment to Darwin. One of the Thai yards is publicly-listed STP&I, while the Chinese yard is Offshore Oil Engineering Corporation, although this has not been officially confirmed.



Inpex confirmed that Samsung Heavy Industries would build the huge 110,000-tonne semi-submersible central processing facility. The newbuild FPSO is yet to be awarded, but sources indicate a pairing between Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering with Technip have a competitive advantage.



GE Vetco Gray has won the contract to provide the large subsea production system. Several contracts were awarded linked to the 890-kilometre subsea pipeline. Saipem will carry out the complicated pipelay, manufacturing will be done by Mitsui-Europipe with Sumitomo, Nippon and Steel-Metal One, while the concrete coating has been let to Mitsui-Bredero Shaw.
http://www.upstreamonline.com/live/article299758.ece
เป็นข่าวเก่าจากupstream online.comครับ

พอดีมาศึกษารายละเอียดเห็นว่า งานบางส่วนถูกทำใน ประเทศจีน ครับ คือ Offshore Engineering Corporation,,, ไม่ทราบว่าสถานการณ์ ประเทศจีน กับ ญี่ปุ่น จะส่งผลกับงานนี้หรือเปล่าครับ เพื่อนที่เป็นวิศวะ ไม่รู้ว่าพอมีข้อมูลไหมครับ..... เพราะงานนี้สำคัญกับประเทศญี่ปุ่นในเรื่องไฟฟ้าที่ขาดแคลนมากๆๆๆๆด้วย

STPI รับ Onshore .. OFFSHORE ENGINEERING น่าจะรับงาน off shore ครับ
ในอดีตการย้ายงาน Module ก็มีโอกาสเกิดบ่อยนะครับ เพื่อนรอช่วยกันเช็คข้อมูลด้วยครับ

ปัญหามันอยู่ที่ Offshore Engineering Corporation เซ็นสัญญาเป็นทางการแล้วรึยัง ถ้าเซ็นแล้วก็คงจบ แค่ถ้ายังก็อาจเป็นไปได้ :mrgreen:
น่าจะเซ็นสัญญาเรียบร้อยแล้วนะครับ
แต่ตามที่พี่ ROGERRABBIT007 บอกก็น่าคิดนะครับ ถ้าปัญหาเรื่องจีนกับญี่ปุ่นบานปลาย เกิดคนงานจีนประท้วงไม่ยอมทำงานให้ ก็คงต้องหาเจ้าใหม่มาทำรึปล่าวครับ แต่เท่าที่ดูงานของ Offshore Oil Engineering Corporation งานไม่น่าจะสลับซับซ้อนนะครับ จากข้อมูลน่าจะเป็นงานในส่วนของ Main Piperacks น่าจะเป็นโครงสร้างส่วนเดินท่อ(ผมไม่มีความรู้ด้านเทคนิคนะครับ ถ้าท่านไหนที่ทำงานสายงานนี้ช่วยมาให้ข้อมูลเพิ่มเติมด้วยครับ)
Attachments
stpi1.png
stpi1.png (24.31 KiB) Viewed 8172 times
cuel.png
cuel.png (23.15 KiB) Viewed 8172 times
ooe.png
ooe.png (21.09 KiB) Viewed 8172 times


Post Reply